• MorCaa

Bf Maj 2015

Pillow skrev 2014-10-27 17:27:55 följande:

Har ni som gjort kub varit över 33 år? Min bm gjorde inte utan endast privata! Vad säger ni? Ni som gjort, vad fick ni för resultat? Kan man nöja sig med dem svaren?

Jag är 33 år och gjorde kub.. I mitt landsting erbjuds det till alla.. Vårt resultat var låg riks för alla tre.. :) jag kände mig nöjd med det och går inte vidare med fvp eller mkp.. :)
  • MorCaa
    sofia86 skrev 2014-10-27 16:45:45 följande:

Bild från förra veckan.

Nån som känner nått från bebisen ?

Ja känner smått fladder ????

Jag tycker mig känna nåt men är osäker.. Trots att det är min fjärde.. :P
  • MorCaa
    sofia86 skrev 2014-10-27 19:03:17 följande:

Har börjat känna som

Nån knäpper mot

Magen innifrån ,känt de 3 ggr och hoppat till varje gång hehe

Man blir ju lätt scitzo när det händer.. Nästan så man inte tror att det va så.. :P
  • MorCaa
    Elsa83 skrev 2014-10-28 13:45:03 följande:

Åå vad underbart! Vad heter den du använder? Vad tycker barnmorskan om det?

Fler som har testat?

Jag har oxå en som jag fått låna.. :) hittade på en gång! :) angel sound heter min..

Min barnmorska vet jag inte men tjejen jag lånade av är sjuksyrra och borde väl veta.. Hon sa att det inte var nån fara alls..
  • MorCaa
    Elsa83 skrev 2014-10-28 17:51:11 följande:

Jag instämmer, så härligt med mag och namnprat!

Kanske bara jag. Men varje gång någon skriver något spännande undrar jag alltid vilken vecka de är i.

Vad säger ni om att man avslutar sina inlägg med var man befinner sig i graviditeten?

V9+5

Haha.. Jag är oxå lika nyfiken.. :P

V 13+2
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-28 20:28:12 följande:

Där har vi helt delade åsikter. Den vagnen skulle jag bläddra förbi helt haha!

Denna däremot:

www.barnpavag.se/sv/produkter/barnvagnar/duo-barnvagn-york-sport-alu-inkl-babyskydd-28m.html

Jag är helt kär! Priset är det ju inget fel på heller. Däremot får jag nog tänka om angående färgen även om det är den vita som får mitt hjärta att slå ett extra slag 

Jag hade tänkt mig en brio happy men blev lite sugen på din favvo nu.. Tänk va svårt det ska va.. :P
  • MorCaa
    Elsa83 skrev 2014-10-28 21:17:30 följande:

Så söta ni är som skriver era veckor ;)

Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.

Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?

V9+5

Jag ville oxå köpa begagnat men min sambo spraka rakt ut! Hans bebis skulle minsann ha "det bästa"! (Hans första barn) SUCK!

V13+3
  • MorCaa

Appropå namn så är jag heeelt nollad.. OM det blir en tjej så vill jag ha Penny och blir det en kille (vilket jag tror) så har jag ingen aning alls.. Funderade på Samson men hittade självklart en porrskådis vid det namnet när man googlade.. :( mina tidigare barn heter Kevin -99 (änglabarn), Ayla -05 och Tino -09. Vill ha nåt som följer samma stil.. :/ min sambo är astråkig och kommer inte med några förslag alls..

• MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-28 20:28:12 följande:

Där har vi helt delade åsikter. Den vagnen skulle jag bläddra förbi helt haha!

Denna däremot:

www.barnpavag.se/sv/produkter/barnvagnar/duo-barnvagn-york-sport-alu-inkl-babyskydd-28m.html

Jag är helt kär! Priset är det ju inget fel på heller. Däremot får jag nog tänka om angående färgen även om det är den vita som får mitt hjärta att slå ett extra slag 

Finns två likadana.. Vad är skillnaden på 25m och 28m? Har du koll? :)
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-29 13:52:39 följande:

Tittar man super noga så ser man att den ena är marinblå i liggdelen och den andra är svart :)

Det här med namn, du gillade Samson, vad sägs om Sami? Passar de andra namnen men liknar Samson!

"Känner" en sami och han har inte riktigt alla hästarna hemma så att säga.. Går inte.. :/ men tack för omtanken! Och tack för hjälpen med vagnen.. Vill definitivt ha svartvit isf.. :)
Svar på tråden Bf Maj 2015