• MorCaa

Bf Maj 2015

Jordgubb90 skrev 2014-10-22 16:05:57 följande:

När man ska ansöka om föräldrapenning, hur redovisar man vad man tjänat då? Via lönespec eller? Jag har inte mina sparade och har haft 3 olika jobb de senaste året :O

Ring respektive arbetsplats och be om arbetsgivarintyg så ser du exakt vad du tjänat.. ;)
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2014-10-22 19:16:37 följande:

Men hur ser jag det i ett arbetsgivarintyg? Där står väl inte vad man tjänat? Alltså man har ju varit sjuk vissa månader och haft obetald semester och så.

Nä på mina står även vad jag tjänat.. Har precis haft en lååååång utdragen process med fk då jag precis som du haft tre olika anställningar fast egentligen är det samma företag..
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2014-10-22 19:59:40 följande:

Jag har också rätt stor mage nu i vecka 12, men det är ju inte bebismage på mig iaf för när jag ligger på rygg och drar in magen så försvinner den. Men jag är riktigt svullen ;) Jag tänkte att svullnaden kanske lägger sig och den riktiga magen kommer senare?

Svullnaden brukar lägga sig lite.. ;) det är ju bara att ge fan i att säga nåt och ha "stora" kläder.. :) de flesta vågar ju inte fråga om man är gravid i rädsla för att man inte är det.. ;) och den känsla jag har är att vi nygravida upplever oss själva stora när andra inte gör det.. :)
  • MorCaa

Kub idag!! Wiiiiie!! Allt såg toppen ut och vi fick låg risk för kromosomfel.. :) blev flyttad från 3:e maj till 2:a maj.. (Känns rätt onödigt men ändå..) fy fan vad jag är lycklig nu!! Äntligen äntligen äntligen kan jag glädjas åt ärtan därinne!! :D

• MorCaa
    mylady skrev 2014-10-23 15:47:17 följande:

Var på vul idag. 12+1 för att kolla att bebis fortfarande levde efter största missfallsrisken. Haft två ma sen januari i år.

Vi fick se hjärtat slå o en bebis som mådde hur bra som helst o spelade fotboll o gjorde kullerbyttor. Helt magiskt!! Aldrig varit så lättad. Tårar av glädje :) det var verkligen fantastiskt att se mer än en liten böna. Utan nåt som se ut som ett litet barn.

Han sa att jag var i v 12 och en halv nånting. Så stämmer ganska bra med första vul. Nånstans mellan 12-13. Tänker nog samma BF till RUL nån gång o dec.

Visst är det underbart!! Nu njuter vi tycker jag.. ;)
  • MorCaa
    Kissemiss skrev 2014-10-23 18:57:29 följande:
    Oh vilken bra bild!:D
    tack! hade ju en bra fotomodell.. Flört
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-23 19:07:47 följande:
    Åh söte :D Hur långt gången är du? Ser att det står 11cm där uppe och det står det för mig med nämligen :)
    12+4 idag.. tror inte det där med 11 cm är bebben.. har för mig att hon sa att min va 6,5 cm typ.. Glad försökte lista ut det med en kompis idag och på hennes bilder stod 8,5 cm när hon v i vecka 17.. Obestämd måste va nåt annat.. Cool
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-23 22:36:47 följande:

Haha jaha, då var det nog bara en slump att min bebis faktiskt var just 11 cm 

Ja jag vet ju inte säkert.. ;) hur långt gången är du? :)
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-24 22:12:56 följande:

Jag var mycket längre gången än vi  trodde från början så är i vecka 16 nu hehe. Det gick fort! (15+1) trodde för bara två dagar sen att jag var i vecka 13 :)

Och jag som var glad att jag fick en dag kortare (från 3:e maj till 2:a maj) fusk!! ;)
Svar på tråden Bf Maj 2015