• Anonym

Bf Maj 2015

Bullen11 skrev 2014-09-12 08:25:46 följande:
    åh jag känner precis samma! Fick också mage rätt tidigt med sonen, så är orolig att det inte går att dölja så himla många veckor till... än så länge värst på eftermiddagen och kvällen, men det blir mycket fluffiga blusar nu framöver! Tänker att jag ska försöka dölja det fram till kub-testet i alla fall, men vi får se hur det går ;) och på måndag är det ju vul, får hitta på en nödlögn om en akut tandläkartid :P
    Ja vi vill också vänta tills efter kuben. Jag har varit inställd på att vara svullen på kvällarna men att vakna med redan svullen mage var INTE beredd på redan. Får hoppas att det bara var en tillfällighet idag.
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-12 10:34:23 följande:
    Välkommen!

Jag mår inte heller illa (ännu). Men däremot trycker och spänner min mage nåt enormt och det är redan rätt svårt att dölja (är i v5). Det var samma med min dotter minns jag. Har tights på mig idag men när magen trycker på så gör det förbaskat ont så idag åker jag och köper ett par mammatights. Sjukt tidigt men vad ska man göra?
    Tack!
    Skönt att höra att jag inte är själv!

Jag har faktiskt redan köpt ett par nya byxor... (MammabyxorSkäms)
    St. 36... Mina andra byxor kan jag inte ha! Så tidigt.. Hur kommer man inte se ut om någon vecka...? Skrattande Ne.. lätt att dölja är det ju inte...

Okej, så detta är din andra?
  • Anonym
    Anne89 skrev 2014-09-11 17:24:09 följande:

Hej allihopa!

Enligt egna uträkningar så har jag BF 2:a maj. Första barnet (jag är 24 år). :)

Jag är fruktansvärt orolig för missfall - Finns det någon av er här inne som upplever samma som jag?

Jag hade jätteömma bröst fram till v 7 men nu har jag knappt känt något alls i dom på en hel vecka. Och molvärken har gått över till mer huggande känsla i ena äggstocken blandat med ganska rejäla "mensvärkar" som kommer några gånger per dygn, mest på natten.

Jag känner mig inte gravid längre.. Vet inte hur jag annars ska förklara det! Det är bara känslan.. Ingen annan som känner/har känt samma? Hur gick det?

Jag är extra orolig eftersom jag varit gravid en gång förut och det blev MA i v 8 (missfallet kom v 12). Dessutom har jag 25 kilos övervikt.

Mvh OROLIG :(

Ps: Jag kan inte ringa MVC för dom har stängt hela veckan. :(

Jag förstår din oro, har varit där altför många gånger.. ring kvinnokliniken och be om ett VUL för att få veta.. så håller jag alla tummar och tår jag har för att alt ser bra ut.. :)
  • Anonym
    Ciconiidae skrev 2014-09-12 16:54:21 följande:

Jag har illamående som kommer och går, kvällssvullenhet, fruktansvärd trötthet(spec idag, kändes som om jag sov mig igenom jobbet), ömma bröst (eskalerade idag), växtvärk från och till och nu verkar det även som att jag fått halsbränna. Går in i vecka sex imorgon.

Vad kul, du och jag är på precis samma dag! Jag är svullen på kvällarna, sura uppstötningar, konstant växtvärk (känns mest när jag sitter eller ligger). Jag sover nästan 9-10 timmar/dygn nu.
  • Anonym

Roligt med någon i precis samma fas. Min växtvärk har vilat i några dagar, har bara känt någon gång. Men idag verkar det ha kommit igång igen. Jag får som mensvärk, men det håller i sig kan 1-2 minuter och sen släpper det. Det är nu någon gång under helgen som hjärtat börjar slå för den lilla för oss, det tycker jag är jättehäftigt! När ska du till mvc? Jag har tid 22a Sep, om drygt en vecka. :)

Anonym skrev 2014-09-12 18:15:50 följande:

Vad kul, du och jag är på precis samma dag! Jag är svullen på kvällarna, sura uppstötningar, konstant växtvärk (känns mest när jag sitter eller ligger). Jag sover nästan 9-10 timmar/dygn nu.

• Anonym
    Den och den skrev 2014-09-12 22:06:51 följande:
    Ja, det är pga upprepade missfall.

Har haft två mellan mina tjejer men dom faller väl inom ramen för "otur".

Men nu, med min nya sambo, har jag haft ett mf i november, ett i januari, ett x i februari och ett mf i maj.

Sen hade vi uppehåll över sommaren och nu gravid igen (ja, att BLI gravid är deffinitivt inte det svåra för oss ;))...

Men progesteronet verkar ha hjälpt bra, dom andra missfallen har varit väldigt tidiga och jag har kunnat se på tester att hcg:t har börjar sjunka efter bara några dagar och efter 7-10 dagar har jag börjat blöda.

Nu är jag i v 5+5 och har sett en hinnsäck och gulekropp på VUL och mina tester fortsätter hålla sig starka. Så det känns bra! MEN det är verkligen en lång väg kvar, och känner precis som du ang detta med inköp osv. Det ligger såååå långt bort i tankarna. :)

Hur långt gången är du? Ungefär när har du fått dina missfall?
    Det är samma här, jag blir alltid gravid på första eller andra försöket så jag är nog överfertil eller nåt! Har läst att överfertila kvinnor får fler missfall än andra...

Mitt första mf var en ofostrig graviditet som upptäcktes vid inskrivningen v 10, den kom ut av sig själv ca 4 dgr efter ultraljudet.

Det andra var ett MA som upptäcktes i v 11, embryot hade dött i v 7+4... och det tredje var ett tidigt mf,  tror jag var i v 4+3 eller nåt sånt. 

Vad skönt att du har kommit längre med denna graviditet! Jag hoppas verkligen att progesteronet hjälper oss... vi får ta en dag i taget helt enkelt.

Jag testar med gravtest varannan dag för att se om hcg:t har börjat sjunka och än så länge ser det bra ut :)

Imorgon går jag in i vecka 8 (7+0). Ska på UL den 29:e september när min läkare är tillbaka från sin semester så det är först då jag får veta om embryot lever eller inte. När ska du på nästa Vul eller ul?
  • Anonym

Du är ju några dagsr efter mig, jag hade också så. De kommer och går. Vissa dagar får jag så det gör ont och är obehagligt (kan inte låta bli att tänka på missfall då), andra gånger stramar det och vissa dagar känner jag inget alls. Det är nog fullt normalt.

Jag glömde ett viktigt symptom igår, livliga och verkliga drömmar. Drömde inatt att jag missade en tid jag ska på idag två ggr, att jag spontant blekte mitt hår själv (är jättenoga med mitt hår och färgar bara på salong, så jag var helt förstörd över mitt sönderblekta blond-orangea hår. Kommer ihåg många drömmar, och långa frekvenser. Det har jag inte gjort sen jag var liten.

Igår var jag så trött så jag hade somnat innan jag hann släcka lampan.

Bebben84 skrev 2014-09-13 08:02:07 följande:

Usch förstår din oro men lägg inte för mycket energi åt det testet. Kanske har du låga hormonhalter bara? Du ska väl på VUL snart?

Själv har jag inte haft växtvärk på över ett dygn och börjar tro att det kanske inte är som det ska där inne.... :(

• Anonym
    rosahelikopter skrev 2014-09-13 07:10:05 följande:

Jag tar också progesteron.

Ska på vul nu på måndag igen eftersom dom endast hittade en liten hinnsäck sist. Är redan inställd på det värsta, är liksom ganska van att få dåliga besked.

Det här blir i såna fall 3:e graviditeten på mindre en ett år som inte går vägen :( Förstår liksom inte vad det är som inte funkar.

hoppas på det bästa<3 har ni fått progesteron utskrivet eller köpt det själva?

jag skulle också prova men jag vågade inte för man måste ha exakt mängd och ta vid samma tidpunkt och ABSOLUT inte missa någon dag.
    men det skulle jag inte klara av..

går ni inte på utredning?
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-13 08:02:07 följande:
    Usch förstår din oro men lägg inte för mycket energi åt det testet. Kanske har du låga hormonhalter bara? Du ska väl på VUL snart?

Själv har jag inte haft växtvärk på över ett dygn och börjar tro att det kanske inte är som det ska där inne.... :(
     måste fråga hur känns växtvärk? när jag har ont tänker jag på missfall direkt. 
  • Anonym
    rosahelikopter skrev 2014-09-13 11:43:06 följande:
    Ja, men det är så frustrerande att aldrig kunna slappna av och njuta. Man ser var och varannan gå ut med det offentligt när dom plussat i princip, för dom är allt så självklart. Att bara för man får plus så blir det automatiskt en bebis. För mig är graviditet inte längre lika med gläjde, alltså missförstå mig inte nu.. Det här är verkligen det enda vi vill, men så fort plusset visar sig startar en lång, lång orosresa. Usch, blir ledsen bara jag skriver om det.

På måndag kl 15:20 ska jag vara där. Tack, vad gulligt av dig att tänka på mig!

Nä, jag vet. Jag och min sambo pratar lite om framtiden denna gången, men syns rätt tydligt på honom att han känner det jag känner, så han ser det nog på mig också... Varje gång vi sagt t.ex. "Ja, det var ju tur att du var ledig när det är KUB:UL", så ser båda ledsna ut och tänker "Om det blir av...". Vi kan aldrig riktigt vara glada..

Han har precis varit ute på en lång övning (jobbar i flottan) och hans chef hade fått reda på det för att han har vetat att vi har haft missfall och hade frågat hur det gick och då hade min sambo berättat och chefen hade blivit så glad.. Och det gjorde mig fruktansvärt ledsen att någon är glad för vår skull... För jag tänker att dom kommer bli så besvikna och ledsna sen... Tråkigt att behöva göra någon ledsen :(

Svar på tråden Bf Maj 2015