• Anonym

Bf Maj 2015

rosahelikopter skrev 2014-09-13 12:00:27 följande:
    Har fått progesteron utskrivet.

Ja, vi har gått på utredning. Eller ja, jag har pco så vi har fått hjälp med hormoner för att bli gravida. Har tagit massa prover innan och även sambon har lämnat prov. Så vi ska inte ha några "problem" egentligen, förutom pco då = ingen egen ägglosning.
    ja okej jag förstår. Då har du fått pergotime? 

jag håller alla mina tummar för er jag vet det är väldigt jobbigt. jag själv kan inte njuta känns som att jag väntar på missfall hela tiden ;( 
    (fyra missfall i rad ) 
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-13 13:30:57 följande:
    Det känns antingen som mensvärk eller som träningsvärk som drar lite i magen. Kan göra olika ont.
    hmm kan vara så men idag mår jag oförskämt braSolig 
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-13 13:38:38 följande:
    Jag känner mig väldigt yr och åksjuk så fort jag åker bil. Lätt illamående också men inget som inte går att hantera. Tycker kvällsmagen är det jobbigaste just nu. Den spänner och gör ont. Ska äta middag hos svärföräldrarna ikväll så det blir att sätta på sig den pösigaste tröjan man har :).

Hur mår du? Hur mår ni andra? Hur mår du kära granne Bullen? :)
    åh vad jobbigt  jag vet att det snart är min tur med alla dessa symtom. 
     ja det får du göra eller en lång scarf som bara hänger
    när tänker ni berätta?

jag mår lite illa bara och är trött som bara den 
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-13 14:14:19 följande:
    Ja får köra på någon sån variant :)

Vi vill berätta efter VUL vi ska göra den 1 okt. Vill se att hjärtat pickar. Hans mamma fyller år den 5:E så vi tänkte avslöja det då :). Men mina bästa vänner vet och min lillebror vet.

Ni då? Eller har ni redan berättat?
    vad roligt, 1 okt åh inte så jätte mycket kvar ju 
    känns som att jag är den enda som inte har något vul bokad 

jag vill också se ett litet pyre innan vi berättar.
    vi tänker vänta så länge som möjligt. Inte till familjen men allmänheten
    mina nära vänner kommer få reda på de lite senare men vissa är så negativa till att vi ändå försöker trots alla MF och att vi liksom inte ger upp och bara låter det vara tills kroppen själv vill 
    så länge vi själva är nöjda det är huvudsaken.
  • Anonym
    Anonym (Norrlänningen) skrev 2014-09-13 14:30:33 följande:

Vi har inte berättat till någon än....är lite nervös då ingen har trott att vi skulle skaffa fler barn (har en dotter 5år)

Vi tänkte vänta till UL som är om 4veckor men svärmor kommer hit om 1 vecka....vi bor 140 mil från varandra....dilemma!!

haha låter så roligt med dilemma som ett avslut 

hur långt gången är du? 
  • Anonym

<3

wassan skrev 2014-09-13 15:52:56 följande:

åh mitt hjärta blöder ;( 

jag blöder ska åka in nu 

• Anonym
    wassan skrev 2014-09-13 17:05:11 följande:

Det gick snabbt missfall på G snälla gud hjälp mig ;( hur skall jag klara av detta?

mina tårar sprutar åt alla möjliga håll ;( 

skall inte förstöra för gruppen men jag önskar er andra all lycka verkligen från botten av mitt hjärta<3 jag kommer följa er 

kram 

Nej fy!! Stackars er.. Förstår verkligen hur det känns med så många MF på raken.. Håller alla tummar att ni till slut lyckas.. <3
  • Anonym

Det hände något så dom där frågetecknena i slutet ska inte vara med..

• Anonym

Hej tjejer :)

plussade häromdagen. Vet inte alls vilken vecka jag är i :) hade mf 5:e aug ich blev gravid direkt efteråt men om man går efter det så är jag i v 5+3.

Jag hoppas det går vägen nu. Ska på vul . 23:e. Håll tummarna att jag får se ett pickande hjärta :)

Har inte direkt några symptom. Växtvärk nån gång ibland;uposvällt o hård i magen :s

Trött. Svider t i brösten enellanåt.

Bf 14:e maj

• Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-14 08:53:26 följande:
    Härligt :).

Känner igen det där med uppsvälld mage :D. Gör nästan ont när den trycker på så. Du gör rätt i att vila! Lyssna på kroppen!

Jag mår bra. Igår kände jag mig väldigt yr och lätt illamående. När jag åkte bil igår kändes det som jag var på grönan och åkte karuseller haha! Sen var jag tvungen att sova mitt på dagen för att orka. Men växvärken är sparsam. Känner av den lite kort 3-4 ggr per dag kanske. Sen inget mer. Så sjukt orolig :(. Känner du dig nojjig eller är du ganska avslappnad inför det hela?

Blev inga mammatights btw :). Jag köpte ett par vanliga i större storlek som får duga ett par veckor :)

Skönt ändå med kläder som sitter lite lösare! :) Känns helt fel att klämma i sig i ett par hårda jeans... blir mycket chinos, strumpbyxor osv de kommande veckorna ;) Men ska nog också tvätta upp mina gamla mammakläder, har ju dessutom lagt in en rejäl leverans från H&M som kommer i början på oktober vilket säkert kommer bli alldeles lägligt om det ska fortsätta i den här takten!! 

Jag känner mig oftast ganska lugn faktiskt, men det är klart att oron ligger där och gnager och ibland tar den över lite... men jag har fortfarande symptom och en magkänsla av att det kommer gå bra, känns som att om detta skulle bli ett mf skulle min kropp verkligen lura mig! 

Jag har ju erfarenhet av MF tidigare, och när jag gick tillbaka och läste vad jag skrivit (hade blogg då) så var det stor skillnad med mf-graviditeten då jag inte hade några direkta symptom medan då jag blev gravid med sonen 2 månader efter mf så hade jag mycket mer symptom och den här känslan av att det är "friskare" och mer "rätt" på något sätt - och det är precis så jag känner nu. MEN sen är ju inte det någon garanti alls, och jag vill inte oroa er som inte har särskilt mycket symptom för det är verkligen väldigt individuellt! Vanligast är ju att det kommer igång ordentligt kring v.8!

VUL imorgon, har googlat och förstått att en del kan se hjärtat vid den här tiden (v.5+5) och en del ser endast fostersäcken - så jag vågar inte hoppas på något mer än att få se att det finns något där, som sitter där det ska och ser ut att stämma med tiden. Skulle hjärtat inte synas bokar jag nog in ett till kanske i v.8-9 bara för att vara på säkra sidan! Men de ska bli spännande att se hur det går :)

• Anonym

Hej! Hoppar gärna oxå in i gruppen fick ett tidigt missfall i v.4 den 6 augusti, plussade snabbt igen. Fick plus 10 september, är i ca v.5.1 idag.

har en son på 5 år sedan tidigare

Självklart är jag nervös inför ett nytt missfall, men fokuserae på att detta är en ny gravditet och atr jag mår bra just nu.

hållee tummarna för bf 15 maj!

• Anonym
    Bullen11 skrev 2014-09-15 10:10:29 följande:

Då kan vi hålla tummarna för varandra!! Jag har tid 13.50 idag!

Lycka till du med! :)
  • Anonym
    Kissemiss skrev 2014-09-15 14:30:33 följande:
    5+0 är det vecka 6 då eller?

Skönt att allt såg bra ut!!:)
    Japp det blir nog första dagen i v.6.

Nästa VUL kommer jag vara i v.7+4
  • Anonym

Tröttheten ja, den är extrem här. Kan bero på att jag får totalt 3h sömn per natt emellan allt kissande och spyende. Mår dock fantastiskt bra varje morgon, men efter 10-11 så kommer tröttheten och efter 14 kommer illamåendet tillbaka. Det enda som går att få i mig är polarkaka med ost och o'boy. Känner mig som en femåring ungefär. 

Min man går mig på nerverna. Inatt bad han mig ligga still och spy lite tystare för det är ju ingen idé att jag väcker honom så båda är trötta på dagen. Han kommer få sova på soffan i fortsättningen. 

Jag får tydligen inte gå till BM på vårdcentralen utan måste till Kvinnokliniken och de är ju omöjliga att få tag i! Tror ni man kan ringa deras akutnummer istället? Vill ju ha min läkartid och VUL denna vecka så vi inte går för länge om det inte ser bra ut. 

Svar på tråden Bf Maj 2015