Bebben84 skrev 2014-09-14 08:53:26 följande:
Härligt :).
Känner igen det där med uppsvälld mage :D. Gör nästan ont när den trycker på så. Du gör rätt i att vila! Lyssna på kroppen!
Jag mår bra. Igår kände jag mig väldigt yr och lätt illamående. När jag åkte bil igår kändes det som jag var på grönan och åkte karuseller haha! Sen var jag tvungen att sova mitt på dagen för att orka. Men växvärken är sparsam. Känner av den lite kort 3-4 ggr per dag kanske. Sen inget mer. Så sjukt orolig :(. Känner du dig nojjig eller är du ganska avslappnad inför det hela?
Blev inga mammatights btw :). Jag köpte ett par vanliga i större storlek som får duga ett par veckor :)
Skönt ändå med kläder som sitter lite lösare! :) Känns helt fel att klämma i sig i ett par hårda jeans... blir mycket chinos, strumpbyxor osv de kommande veckorna ;) Men ska nog också tvätta upp mina gamla mammakläder, har ju dessutom lagt in en rejäl leverans från H&M som kommer i början på oktober vilket säkert kommer bli alldeles lägligt om det ska fortsätta i den här takten!!
Jag känner mig oftast ganska lugn faktiskt, men det är klart att oron ligger där och gnager och ibland tar den över lite... men jag har fortfarande symptom och en magkänsla av att det kommer gå bra, känns som att om detta skulle bli ett mf skulle min kropp verkligen lura mig!
Jag har ju erfarenhet av MF tidigare, och när jag gick tillbaka och läste vad jag skrivit (hade blogg då) så var det stor skillnad med mf-graviditeten då jag inte hade några direkta symptom medan då jag blev gravid med sonen 2 månader efter mf så hade jag mycket mer symptom och den här känslan av att det är "friskare" och mer "rätt" på något sätt - och det är precis så jag känner nu. MEN sen är ju inte det någon garanti alls, och jag vill inte oroa er som inte har särskilt mycket symptom för det är verkligen väldigt individuellt! Vanligast är ju att det kommer igång ordentligt kring v.8!
VUL imorgon, har googlat och förstått att en del kan se hjärtat vid den här tiden (v.5+5) och en del ser endast fostersäcken - så jag vågar inte hoppas på något mer än att få se att det finns något där, som sitter där det ska och ser ut att stämma med tiden. Skulle hjärtat inte synas bokar jag nog in ett till kanske i v.8-9 bara för att vara på säkra sidan! Men de ska bli spännande att se hur det går :)