• Anonym

Bf Maj 2015

Ciconiidae skrev 2014-09-05 22:46:52 följande:

Jag berättade om graviditeten för familjen idag, jag tycker det är skönt om de vet även om det är tidigt. Mina syskon blev såklart glada och pappa blev överraskande glad. Med mamma gick det desto värre, hon blev väldigt chockad och var påväg att visa sina förhoppningar på missfall, men kom väl på sig själv. "Gjort är ju gjort" sa hon väldigt bittert. Men jag pratade lite till med henne senare och den värsta chocken hade lagt sig, så jag hoppas hon accepterar mitt val snart. :)

Så tråkig reaktion, tur att hon mjuknade upp lite idag och att ni hann pratas vid. 
  • Anonym

Mamma menar ju egentligen inget illa, hon har bara väldigt svårt att hantera vissa känslor. Jag tog som tur är inte särskilt illa vid mig då jag var beredd på negativa reaktioner, och jag vet ju att med tiden kommer min familj vara glada och acceptera det beslut jag tagit.

Anonym skrev 2014-09-06 14:59:36 följande:

Så tråkig reaktion, tur att hon mjuknade upp lite idag och att ni hann pratas vid. 

• Anonym
    Eldopal skrev 2014-09-06 10:24:08 följande:

Efter att ha försökt i nästan 1,5 år fick jag äntligen två streck på testet i måndags (1/9)! Är 36 år, bor i Borlänge och har bf ca 6 maj! Helt magiskt! 

Kul med någon mer här i Borlänge! Och :)
  • Anonym

Hej

Är det okej att jag hoppar in här? Har bf 4 maj, bor i Göteborg och har två killar sedan innan som kommer hinna fylla 4 och sex år

• Anonym

Aha, jag har en arbetskamrat som är i tredje månaden så jag har egentligen bara gått efter hennes info. Hon fick dock vul, men det var för att hon inte visste vilken vecka hon var i och hon ville göra KUB. Det hade varit skönt om man fick höra hjärtljuden.

hisingenftw skrev 2014-09-06 15:36:16 följande:

Det är nog lite olika vilka som gör tidiga ul/vul i Gbg. Har vänner som gått på vanliga offentliga ställen och gjort tidiga ul.

Själv går jag på barnmorskegruppen och där får man göra om man vill ...

• Anonym
    Babyfeber skrev 2014-09-07 01:52:02 följande:

Hoppas jag får hoppa in här också :)
    Plussade nu ikväll efter att ha sovit hela dagen.. Min hund har varit väldigt uppe i mig nu de senaste dagarna och då började jag misstänka något. Kunde inte vänta till imorgon men tog ett digitalt som visade gravid. Hoppas på att få behålla det lilla pyret. BF 15 maj :)

Och det jag glömde.. Är snart 25 år från Sundsvall :)
  • Anonym

Hej idag för 10 minuter sen fick jag ett helt underbart plus och går allt som det ska så ska vi få bebis nr 2 den 13 maj enligt appen. Vi har en dotter sen tidigare som är 3 år. Jag är 23 och vi bor i Skåne.

• Anonym
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 08:36:59 följande:

Det är föresten jag är som ovanstående anonym, glömde ändra

Välkommen hit! Var i Skåne bor du? :)
  • Anonym

Hej! Får man hoppa in här?? :)

Trodde jag fick min mens tre dagar för tidigt, men det var i stort sett enbart brunt och sparsamt - så som det är i början men den tredje dagen avtog det istället för att komma igång ordentligt... så då testade jag dagen efter (måndag) och fick svagt streck! Vi vågade inte alls lita på det utan testade flera dagar efter och det blev starkare... och i fredags tog vi ett digitalt som visade gravid 2-3 :)

Ska på inskrivning på MVC nu på fredag och har tid för VUL måndag 15/9 - hoppas på att allt ser bra ut då!!

Är snart 28 år, bor i Sollentuna, bf borde vara runt 16 maj (andra barnet)

• Anonym
    wassan skrev 2014-09-07 13:04:09 följande:

dum fråga kanske men hur räknar ni bf ? jag är på äl+ 16 idag och fick gravid 1-2 igår 

Jag har kollat i en gravidapp :)
Svar på tråden Bf Maj 2015