• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • UmeåMamman

Hej på er!

Efter tre, fyra månaders försök så blev det äntligen två streck på stickan i morse! Ett väldigt svagt visserligen, men ändå, ett streck är ju alltid ett streck :) 

Har mått illa hela veckan, jätteömma och ilande bröst (plus att dom känns tunga liksom...), varm i kroppen, trött som en tok på kvällarna, lite yr och stickningar i magen. Så nog fanns hoppet om ett plus alltid, men sen kom det lite blodstrimmiga flytningar i förrgår och brunt klet igår så då tänkte jag att mensen var på gång. Blev dock inget mer och illamåendet höll i sig, så jag chansade med ett test idag (BIM) och jodå! Hurra! BF verkar bli 16 maj.

Håller mig lite anonym så här i början, men jag är i alla fall 33 år och bor i Umeå. Det här blir vårt tredje barn och syskonen kommer hinna bli 8 och 5 år, så det blir nästan en liten sladdis det här ;) Spännande!

Grattis till alla er andra som också plussat! 

• Eldopal

Efter att ha försökt i nästan 1,5 år fick jag äntligen två streck på testet i måndags (1/9)! Är 36 år, bor i Borlänge och har bf ca 6 maj! Helt magiskt! Skrattande

• hisingenftw
    kathen skrev 2014-09-06 08:23:13 följande:

Går in i vecka 7 (6+0) idag och längtar efter att känna mig riktigt illamående.... vill inget hellre än att börja kräkas trots att jag vet att jag kommer att ångra min önskan så fort den slår in :)

Igår när jag skulle äta lunch blev jag så yr att jag blev tvungen att lägga mig raklång på golvet men idag verkar jag må bra igen...

Ni som har barn, när började ni känna av illamåendet?

Jag började må illa i slutet runt 5+0 med mitt första barn och sedan höll det väl i sig till typ 9+0 då det började avta. Samma med den extrema tröttheten...

Inte alls illamående än... Dock är jag väldigt osugen på all mat tills jag väl åter. Vilket är ovanligt för att vara jag
  • Den och den
    UmeåMamman skrev 2014-09-06 10:12:27 följande:

Hej på er!

Efter tre, fyra månaders försök så blev det äntligen två streck på stickan i morse! Ett väldigt svagt visserligen, men ändå, ett streck är ju alltid ett streck :) 

Har mått illa hela veckan, jätteömma och ilande bröst (plus att dom känns tunga liksom...), varm i kroppen, trött som en tok på kvällarna, lite yr och stickningar i magen. Så nog fanns hoppet om ett plus alltid, men sen kom det lite blodstrimmiga flytningar i förrgår och brunt klet igår så då tänkte jag att mensen var på gång. Blev dock inget mer och illamåendet höll i sig, så jag chansade med ett test idag (BIM) och jodå! Hurra! BF verkar bli 16 maj.

Håller mig lite anonym så här i början, men jag är i alla fall 33 år och bor i Umeå. Det här blir vårt tredje barn och syskonen kommer hinna bli 8 och 5 år, så det blir nästan en liten sladdis det här ;) Spännande!

• Den och den
    UmeåMamman skrev 2014-09-06 10:12:27 följande:

Hej på er!

Har också en tjej som kommer ha hunnit bli 5 :) Den äldsta fyller 9 strax innan BF på detta lilla pyre, så rätt så lika :)
  • Ciconiidae

Mamma vände väldigt fort. Hon är fortfarande orolig över vad andra ska säga. Men idag har hon berättat om sina graviditeter och förlossningar och börjat planera att hon ska ta mammadagar och vab-dagar, iaf när hon blir pensionär. Frågat vilket kön jag tror det är, och varit lite intresserad. Så det är kul!

Ringde mvc igår, fick tid 22:a Sep, då kommer jag vara i sjunde veckan. Har ni andra ringt och bokat?

• hisingenftw
    Ciconiidae skrev 2014-09-06 12:14:19 följande:

Mamma vände väldigt fort. Hon är fortfarande orolig över vad andra ska säga. Men idag har hon berättat om sina graviditeter och förlossningar och börjat planera att hon ska ta mammadagar och vab-dagar, iaf när hon blir pensionär. Frågat vilket kön jag tror det är, och varit lite intresserad. Så det är kul!

Ringde mvc igår, fick tid 22:a Sep, då kommer jag vara i sjunde veckan. Har ni andra ringt och bokat?

Skönt att hon vänt

Japp, bokade tid förra veckan. Vi Ska till bm den 18/9
  • Mariposas
    Ciconiidae skrev 2014-09-06 12:14:19 följande:

Va skönt att höra att du verkar ha din mammas stöd nu. Det är verkligen guld värt :). Har oxå tid för vul den 22/9... Är då i v 8+0
  • Anonym

Jaså, får ni vul så tidigt? Jag tror inte man får det förrän ungefär vecka18 i Göteborg. Jag funderade på att ta ett tidigt på privatklinik, och betala för det själv. Men strålskyddsmyndigheten rekommenderar att man endast gör det av medicinska skäl då det inte är forskat tillräckligt kring riskerna. Jag hade velat göra det för att se att hjärtat slår och att barnet lever, men jag får förlita mig på att så länge jag inte får kraftiga blödningar så är det ok.

Mariposas skrev 2014-09-06 12:51:26 följande:

Va skönt att höra att du verkar ha din mammas stöd nu. Det är verkligen guld värt :). Har oxå tid för vul den 22/9... Är då i v 8+0

• Ciconiidae

Jag skulle inte varit anonym.

Anonym skrev 2014-09-06 13:12:28 följande:

Jaså, får ni vul så tidigt? Jag tror inte man får det förrän ungefär vecka18 i Göteborg. Jag funderade på att ta ett tidigt på privatklinik, och betala för det själv. Men strålskyddsmyndigheten rekommenderar att man endast gör det av medicinska skäl då det inte är forskat tillräckligt kring riskerna. Jag hade velat göra det för att se att hjärtat slår och att barnet lever, men jag får förlita mig på att så länge jag inte får kraftiga blödningar så är det ok.

Svar på tråden Bf Maj 2015