• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • eatingdisorder93

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte

• Jordgubb90

Någon mer än jag som får ont/känningar i bebismagen när man lyfter benen? Typ om man tar på sig strumpor? Undra om det är normalt! :P

• hisingenftw
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte phpwWdyYS50271.jpg

Kanske jag som inte kan räkna men är inte 2+1 typ dagen efter Äl?! Då finns väl inga hormoner ?

Du kanske har fått mens fast du var gravid? grattis hur som helst!:)
  • Anonym
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte

Nja.. det där hade jag inte litat på... Du kan helt omöjligt ha testat positivt på 2+1. Antingen är det fel på testet eller så är du längre gången... Det är lite för svagt för att du ska vara gravid på förra cykeln, då skulle du varit ca 4 veckor längre och testet skulle vara starkare. Ett annat alternativ är förstås att du har väldigt kort period mellan mens och ÄL... Jag har som tidigast testat plus på ÄL+9, och har läst om andra däromkring men inte så mycket tidigare. Det skulle kunna innebära att du hade ÄL omkring 29/8. Alltså omgående efter att mensen är slut.

Jag skull tro att detta är väldigt ovanligt men kan ju säkert ske. Du skulle i så fall vara i vecka 3+1... (eller 3+2 beroende på hur man räknar. Men 3+1 enligt sättet du räknade på i ditt inlägg :))

Men jag hade nog tagit något mer test för att få det bekräftat för det verkar ju minst sagt lite skumt...

• Den och den
    Anonym skrev 2014-09-07 16:57:08 följande:

Nja.. det där hade jag inte litat på... Du kan helt omöjligt ha testat positivt på 2+1. Antingen är det fel på testet eller så är du längre gången... Det är lite för svagt för att du ska vara gravid på förra cykeln, då skulle du varit ca 4 veckor längre och testet skulle vara starkare. Ett annat alternativ är förstås att du har väldigt kort period mellan mens och ÄL... Jag har som tidigast testat plus på ÄL+9, och har läst om andra däromkring men inte så mycket tidigare. Det skulle kunna innebära att du hade ÄL omkring 29/8. Alltså omgående efter att mensen är slut.

Jag skull tro att detta är väldigt ovanligt men kan ju säkert ske. Du skulle i så fall vara i vecka 3+1... (eller 3+2 beroende på hur man räknar. Men 3+1 enligt sättet du räknade på i ditt inlägg :))

Men jag hade nog tagit något mer test för att få det bekräftat för det verkar ju minst sagt lite skumt...

Gaahh, jag glömde igen! Sorry
  • Ljusfat

Känner ni er gravida hela tiden?

Jag är lite trött och det känns som molvärk imellan åt men den mesta av tiden mår jag som vanligt.

Är lite nojig. Hade mf i april och ett ma för nåt år sen. Inga barn.

Är i v 5 (4+4)

Hur får ni till vul? Frågar ni bara efter det?

• eatingdisorder93

Ska göra ett till imorgon, mycket underligt är de ialf! Säkert något fel på testet, min son som är 1.5 år vart till helt utan mens då jag inte haft mens på 4 år pgr av rubbningar i menstruationen pgr av f.d ätstörningar, så har egentligen ingen koll alls gällande när jag har ägglossning eller beräknad mens, de blir som de blir! Jag hoppas på att de är en graviditet som orsakar sträcken, annars får vi kämpa vidare! Hade räknat med att ha ägglossning nu i helgen så det kom som en liten chock! Kanske är de ÄL som visar sig på grav testet :) lycka till alla!

• Den och den
    Ljusfat skrev 2014-09-07 17:00:20 följande:

Jag är lite trött och det känns som molvärk imellan åt men den mesta av tiden mår jag som vanligt.

Är i v 5 (4+4)

Ja, denna gången gör jag faktiskt det, men ibland undrar jag hur mycket som är på riktigt och hur mycket som är inbillning ;)

Men jag har ont i ichiasnerven (har haft vid ett par av mina grav, har försvunnit samtidigt som grav varit över), det drar och stramar i fogar ständigt, trots att jag bara är i 5+0.

Jag kommer göra VUL p.g.a. progesteronbehandling efter upprepade missfall. Har haft ett utomkveds också, så dom hade nog velat kolla tidigt ändå.

Men även innan jag började på denna utredning så hade jag bokat ett VUL privat på ultraljudsmottagningen som min barnmorskemottagning har (privat). Men det hade inte varit något som ingick om det inte varit för tidigare faktorer.

• MammaMia91
    Ljusfat skrev 2014-09-07 17:00:20 följande:

Är i v 5 (4+4)

Idag har jag känt mig oerhört gravid då jag mått illa HELA dagen och känt stick i "gravidmagen" eller vad man ska kalla det. Är i vecka 4+5.
  • Anonym
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 17:32:38 följande:

Ska göra ett till imorgon, mycket underligt är de ialf! Säkert något fel på testet, min son som är 1.5 år vart till helt utan mens då jag inte haft mens på 4 år pgr av rubbningar i menstruationen pgr av f.d ätstörningar, så har egentligen ingen koll alls gällande när jag har ägglossning eller beräknad mens, de blir som de blir! Jag hoppas på att de är en graviditet som orsakar sträcken, annars får vi kämpa vidare! Hade räknat med att ha ägglossning nu i helgen så det kom som en liten chock! Kanske är de ÄL som visar sig på grav testet :) lycka till alla!

Stort lycka till!!
Svar på tråden Bf Maj 2015