• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,

Ciconi­idae

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • nathalieg91
    Den och den skrev 2014-09-04 19:34:33 följande:
    Meh... Varför blev jag anonym? Det valde jag aldrig :)
    Jag lovade mig själv att inte fastna i familjelivs alla trådar men nu sitter jag här igen Jag går in i vecka 5 imorgon (4+0) så det är ju väldigt tidigt! Jag skulle ringt idag men hejdade mig i sista stund.. Har sån ångest vad gäller VUL så vågade inte ringa och få en tid, känns som rena "domedagen" varje gång! Men jag tänkte ringa på måndag när jag smält detta besked och boka in! Min läkare har sagt att det blir VUL från v 6 så hoppas att tiderna inte är fullbokade nu! Ja det förstår jag verkligen! Hoppas du får en tid så det tajmar med din mans ledighet! Jag har haft upprepade missfall ( missed abortions ) alla i v10 så det är därför jag går på progesteron så jag hoppas verkligen att bebisen får stanna kvar denna gång! Samma för dig eller har ni gjort IVF? Är det lutinus du tar?
  • Anonym (MammaMu)
    Anonym skrev 2014-09-04 20:16:12 följande:

Jättekul att så många har hittat hit förresten! 

Vill ni att jag lite längre fram sammanfattar vilka som hoppar in i tråden under trådstarten? Tex. "Lilla Räven, 27 år och bf 4 Maj, Göteborg"

Eller ska vi bara köra på? 

Sammanfatta gärna vilka som är med, roligt att se vilka alla är :)
  • Anonym
    nathalieg91 skrev 2014-09-04 20:16:18 följande:
    Jag lovade mig själv att inte fastna i familjelivs alla trådar men nu sitter jag här igen Jag går in i vecka 5 imorgon (4+0) så det är ju väldigt tidigt! Jag skulle ringt idag men hejdade mig i sista stund.. Har sån ångest vad gäller VUL så vågade inte ringa och få en tid, känns som rena "domedagen" varje gång! Men jag tänkte ringa på måndag när jag smält detta besked och boka in! Min läkare har sagt att det blir VUL från v 6 så hoppas att tiderna inte är fullbokade nu! Ja det förstår jag verkligen! Hoppas du får en tid så det tajmar med din mans ledighet! Jag har haft upprepade missfall ( missed abortions ) alla i v10 så det är därför jag går på progesteron så jag hoppas verkligen att bebisen får stanna kvar denna gång! Samma för dig eller har ni gjort IVF? Är det lutinus du tar?

Ja, blev samma här helt uppenbarligen :)

Okej, då är jag bara någon dag före dig.. men har testat ganska svagt, Är ju inga bra tecken precis :( Men jag började med lutinus på den dagen jag skulle haft mens, testade först plus då... vilket är ovanligt för att vara mig. Sen har testerna stigit men långsamt... jag hoppas i alla fall...

Nä, jag vet... vill absolut inte ringa för tidigt men vill ju ha en tid också. Hoppas dom har förståelse för att min sambo veckopendlar och allt det där. (Han är för övrigt helt okontaktbar nu, sen i måndags fram till nästa fredag... känns lite jobbigt).

Jo, upprepade mf här också. Jag har haft 4 missfall sen i november -13. Mitt sista var i maj, sen har vi haft ett uppehåll med försöken i sommar. Jag har tack och lov lätt att bli gravid men... 3 av dom har varit i vecka 5-6, väldigt tidiga alltså, 1 av dom var ett X som försvann av sig själv men tog lite längre tid på sig att bli ett mf för att det satt högre upp.

När berättar ni andra för eventuella syskon?

• Den och den
    Anonym skrev 2014-09-04 20:37:28 följande:

Ja, blev samma här helt uppenbarligen :)

Okej, då är jag bara någon dag före dig.. men har testat ganska svagt, Är ju inga bra tecken precis :( Men jag började med lutinus på den dagen jag skulle haft mens, testade först plus då... vilket är ovanligt för att vara mig. Sen har testerna stigit men långsamt... jag hoppas i alla fall...

Nä, jag vet... vill absolut inte ringa för tidigt men vill ju ha en tid också. Hoppas dom har förståelse för att min sambo veckopendlar och allt det där. (Han är för övrigt helt okontaktbar nu, sen i måndags fram till nästa fredag... känns lite jobbigt).

Jo, upprepade mf här också. Jag har haft 4 missfall sen i november -13. Mitt sista var i maj, sen har vi haft ett uppehåll med försöken i sommar. Jag har tack och lov lätt att bli gravid men... 3 av dom har varit i vecka 5-6, väldigt tidiga alltså, 1 av dom var ett X som försvann av sig själv men tog lite längre tid på sig att bli ett mf för att det satt högre upp.

När berättar ni andra för eventuella syskon?

det var jag ;)
  • nathalieg91
    Den och den skrev 2014-09-04 20:43:18 följande:
    det var jag ;)
    Okej.. Jag fick också plus först på bim+1 vilket är ovanligt för mig! Har fått plus jättetidigt de andra graviditeterna.. Fick en brun flytning i måndags när jag var på toa också men hoppas att det var en "nidblödning" har inte kommit mer... Jag testade mig bara med digitalt denna gång har lovat mig själv att inte testa och se om det blir starkare/svagare streck men det är skitsvårt jag vet!!! Fy vad jobbigt med okontaktbar sambo :( man behöver någon att ventilera med såklart! Du får skriva här om du vill ventilera dig! Åh fyy vad jobbigt med 4 missfall :( hoppas att progesteronet hjälper dig på traven nu så att det går vägen denna gång!
  • Ciconiidae

När berättade ni för er familj? Mamma, pappa och syskon? Jag är bara i vecka 3+5, men det är jättesvårt att vara tyst om det. Jag har en kollega på jobbet som vet. Jag är ju ensamstående och har ingen partner att dela allt med. Den lille blev till genom insemination.

• Lilla räven

Här kommer en sammanfattning av oss.

Ta gärna och slå en titt på listan och komplettera gärna uppgifterna som ev saknas. Är det något ni vill lägga till eller ta bort så är det bara att skriva i tråden eller släng iväg ett pm till mig.

Jag slänger upp den redigerade versionen i trådstarten i morgon :) 

Lilla Räven,

Ciconi­idae 

hising­enftw 
    Göteborg, BF 2 Maj

flugsv­ampis 
    Uddevalla, BF 11 Maj

nathal­ieg91 

Mamma­Mu
    28 år, Norrland

Den och den 
    BF 10 Maj

Maripo­sas 

Anneli­R 
    BF 12 Maj

SJLN

• Anonym
    Lilla räven skrev 2014-09-04 22:09:50 följande:

Här kommer en sammanfattning av oss.

Ta gärna och slå en titt på listan och komplettera gärna uppgifterna som ev saknas. Är det något ni vill lägga till eller ta bort så är det bara att skriva i tråden eller släng iväg ett pm till mig.

Jag slänger upp den redigerade versionen i trådstarten i morgon :) 

Lilla Räven,

Ciconi­idae 

hising­enftw 

Göteborg, BF 2 Maj

flugsv­ampis 

Uddevalla, BF 11 Maj

nathal­ieg91 

Mamma­Mu

28 år, Norrland