• Bebben84

Bf Maj 2015

MEN vill också säga nu för att inte göra någon orolig, att det är minst lika vanligt att INTE känna växvärk :)

• Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-11-01 18:45:37 följande:

Vecka 12+0 idag. Jag borde känna mig lättad men är oroligare än någonsin bara för att jag skulle bli så förkrossad om något hände nu. Jag var på ul 10+6 och bebisen var vild som tusan och hade tjock navelsträng, så allt såg toppen ut. Frågade då om man kunde känna sig säkrare nu och fick svaret att det kan man aldrig vara. Hade önskat lite mer lugnande ord för från att inte nojat mig gör jag det mer nu än någonsin, trots att jag gått in i en säkrare period.

Jag hoppas inte jag drar ner stämningen med detta, men undrar om någon har några lugnande ord att ge för jag tycker detta är jättejobbigt. Jag vill börja njuta nu, men vågar inte "för tänk om". Rent logiskt så förstår jag ju att detta oroandet är helt onödigt.

Jag är också en väldigt oroad själ och just därför har jag gjort flera ul redan. Jag har även lärt mig att inte ställa frågan om man kan känna sig "säker" för det kan inte någon svara på. Men självklart minskar risken för varje vecka som går och man bör försöka tänka positivt ( inte lätt, jag vet :( ) men vi väntar barn och inte missfall. Att tänka just så har hjälpt mig mycket. Låt inte oron ta över din lycka <3. Jag börjar sakta men säkert känna mer lycka än oro. Nyss var det tvärtom. Sen är det helt naturligt att känna oro också. Det betyder att du knyter an till din bebis <3. När man börjar känna bebisen blir man lite mindre orolig. Börja njut nu :). Köp kanske några bebisplagg som ett steg mot att du verkligen tror på att din bebis kommer :). Det hjälpte mig :)
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-11-01 22:21:21 följande:

Hej Bebben84 kul att se dig igen, du var med i BIM AUG tror jag, alltid lika positiv. Tråkigt med foglossningen, hoppas det går över.

Ciconiidea vad tråkig inställning ifrån barnmorskan, läs gärna detta www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18310375

Lugnar mig så!

Har man sett hjärtat slå är det 1.6% risk för missfall. Av de som får missfall (11st av 696st i undersökningen) så är det endast 0,5% risk efter vecka 10 om man ser hjärtat slå.

Vi såg hjärtat i torsdags och det var helt underbart så nu är vi superlugna!

v10+5

Hej hej :) åh tack! :) ja men det stämmer att jag var med där :). Drog mig ur fl i 2 månader då jag mådde så dåligt av att läsa om alla det gått illa för men nu i v12 vågar jag mig tillbaka :)

Underbart att ni såg hjärtat slå! Det är verkligen ett magiskt ögonblick <3
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-11-01 23:32:53 följande:

Tack så mkt Elsa83 och Bebben84! Säker kan man aldrig vara om något i livet, men hade varit skönt om bm kunde sagt det på ett bättre sätt. Men men, nu ska jag tänka på det ni sagt istället. :)

Förresten, välkommen tillbaka Bebben84, du har varit saknad! Tråkigt att höra om dina komplikationer, hoppas det lättar för dig snart!

Åh tack :)
  • Bebben84

Såg att ni pratade vagn innan. Vi har faktiskt precis fått hem vår vagn :O. Färgen vi ville ha var utgående så vi körde på! Leveransen gick dock mycket fortare från Holland än vi trodde och på samma dag som jag gick in i v12 så kom den! Symboliskt fint :)

Men vi är supernöjda med den verkligen!

Vi valde en joolz Earth edition elephant grey. Rekommenderar den starkt! :)

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-02 10:35:43 följande:
    Snygg!! Vi tänker nog inte köpa förens början på nästa år haha.. Eviga väntan!!

V12+6
    Ja man brukar kika i v20 men vi hade redan spanat in denna och såg att den var utgående så vi bestämde att köra på :). Dessutom lutar det åt att jag blir sjukskriven from jul pga min extrema foglossning och då känns det rätt skönt att ha vagnen klar i och med att lönen (ersättningen blir det ju då) sjunker rejält.
  • Bebben84
    K82 skrev 2014-11-02 18:59:41 följande:
    Tack för svaret. Jag har haft världens "mensvärk" idag. Växer väl så det knakar då. Kanske därför jag är så hungrig också.
    Från och med v12 och 3 veckor framåt ska det växa i raketfart där inne så inte så konstigt att man känner av det till och från :) jag känner mycket växvärk och njuter varje gång. Jag känner ju inte bebisen ännu så man får liksom nöja sig med den känslan då :). Jag tycker det är rätt mysigt :)
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-11-02 19:24:50 följande:
    Å längtar efter den där tiden då det börjar växa och synas :)
    Mig syns det heeeeelt galet på redan :)
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-02 19:49:28 följande:

Är i vecka 13, o går snart in i vecka 14 och måste fråga Er! Alla verkar känna så mycket, växtvärk hit och dit och illamående och fladder och magar som jäst.
    MEN jag har inte känt någonting alls hittills o börjar bli smått orolig..
    Jag har mått fantastiskt hela tiden, inte illamående ens en minut...
    Jag har ingen värk i magen, inget svullet alls, även om jag gått upp i vikt pga att jag äter mer..

Ska till BM för andra gången på tisdag så ska väl fråga henne lite då, men jag är lite avis på alla som känner en massa...

Jag väntar mitt tredje barn så borde ju känna allt mycket tidigare också tycker man.

Förstår att man kanske vill känna lite i alla fall :) men är sjukt avis på er som sluppit illamåendet! Och växvärk gör till och från ganska ont så inget ni behöver vara avundsjuka på :) jag är dock avundsjuk på er :D
Svar på tråden Bf Maj 2015