Bf Maj 2015
MEN vill också säga nu för att inte göra någon orolig, att det är minst lika vanligt att INTE känna växvärk :)
MEN vill också säga nu för att inte göra någon orolig, att det är minst lika vanligt att INTE känna växvärk :)
Vecka 12+0 idag. Jag borde känna mig lättad men är oroligare än någonsin bara för att jag skulle bli så förkrossad om något hände nu. Jag var på ul 10+6 och bebisen var vild som tusan och hade tjock navelsträng, så allt såg toppen ut. Frågade då om man kunde känna sig säkrare nu och fick svaret att det kan man aldrig vara. Hade önskat lite mer lugnande ord för från att inte nojat mig gör jag det mer nu än någonsin, trots att jag gått in i en säkrare period.
Jag hoppas inte jag drar ner stämningen med detta, men undrar om någon har några lugnande ord att ge för jag tycker detta är jättejobbigt. Jag vill börja njuta nu, men vågar inte "för tänk om". Rent logiskt så förstår jag ju att detta oroandet är helt onödigt.
Hej Bebben84 kul att se dig igen, du var med i BIM AUG tror jag, alltid lika positiv. Tråkigt med foglossningen, hoppas det går över.
Ciconiidea vad tråkig inställning ifrån barnmorskan, läs gärna detta www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18310375
Lugnar mig så!
Har man sett hjärtat slå är det 1.6% risk för missfall. Av de som får missfall (11st av 696st i undersökningen) så är det endast 0,5% risk efter vecka 10 om man ser hjärtat slå.
Vi såg hjärtat i torsdags och det var helt underbart så nu är vi superlugna!
v10+5
Tack så mkt Elsa83 och Bebben84! Säker kan man aldrig vara om något i livet, men hade varit skönt om bm kunde sagt det på ett bättre sätt. Men men, nu ska jag tänka på det ni sagt istället. :)
Förresten, välkommen tillbaka Bebben84, du har varit saknad! Tråkigt att höra om dina komplikationer, hoppas det lättar för dig snart!
Såg att ni pratade vagn innan. Vi har faktiskt precis fått hem vår vagn :O. Färgen vi ville ha var utgående så vi körde på! Leveransen gick dock mycket fortare från Holland än vi trodde och på samma dag som jag gick in i v12 så kom den! Symboliskt fint :)
Men vi är supernöjda med den verkligen!
Vi valde en joolz Earth edition elephant grey. Rekommenderar den starkt! :)
Är i vecka 13, o går snart in i vecka 14 och måste fråga Er! Alla verkar känna så mycket, växtvärk hit och dit och illamående och fladder och magar som jäst.
MEN jag har inte känt någonting alls hittills o börjar bli smått orolig..
Jag har mått fantastiskt hela tiden, inte illamående ens en minut...
Jag har ingen värk i magen, inget svullet alls, även om jag gått upp i vikt pga att jag äter mer..
Ska till BM för andra gången på tisdag så ska väl fråga henne lite då, men jag är lite avis på alla som känner en massa...
Jag väntar mitt tredje barn så borde ju känna allt mycket tidigare också tycker man.
Min mage vecka 12 :)