• Bebben84

Bf Maj 2015

pco skrev 2015-02-12 09:52:39 följande:
    Med växtvärk menar du då mensvärk som man har mkt av i början av grav? Om det är det du menar så är det inte så jätte ovanligt. Hade en vån har som fick barn i dec och hon hade det varje vecka fram till förlossningen.

Hoppas att det inte är förvärvar du har. Lycka till :)
    Ja precis, mensvärk som går mot ryggen ibland. Ingen av mina vänner har haft det och min bm sa att det var ytterst ovanligt men jag hoppas självklart på att det bara är växvärk :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-13 10:09:07 följande:

Det känns inte som pappan behöver vara speciellt delaktig under graviditeten. Tänkte på försäkringskassans hemsida där man planerar hur man vill vara ledig. Nu står det att jag har 480 dagar att planera men det stämmer ju inte då 60 dagar är låsta till honom. Jag måste alltså ha i bakhuvudet att inte planera in hans 60 dagar.. Vore ju enklare om hans dagar flyttades över till hans sida på försäkringskassan istället? Åh känner att detta med planerandet är en tyngd som jag inte vill ta tag i smile4.gif

Om jag vill vara hemma minst 18 månader, ska jag planera och skicka in ett halvår i taget eller skicka in hela ledigheten direkt..kan man gå in och ändra när man vill? Kanske inser att jag måste ta ut mer än tex tre dagar i veckan eller inser att jag borde blandat lägsta nivå dagarna med dom vanliga dagarna..

Jag drar mig också för att planera det. Men du kan absolut planera för 6 månader i taget.
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:05 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ?? php2HPatu94689.jpg

Wooow!!! Grattis!!
  • Bebben84
    MammaMia91 skrev 2015-02-15 19:19:34 följande:
    Hej och välkommen. Det är jag som håller i FB gruppen så skicka din mejl i privat meddelande så lägger jag till dig så fort jag sitter vid dator :)
    Jag vill gärna också vara med :). Skickade mail till dig men vette tusan om den gick hick iväg. Hör av dig här om du inte fått den :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-02-15 22:08:19 följande:
    Beror ju mycket på hur pigg du är, själv ville jag bli färdig med allt tidigt pga foglossningen som blev illa redan i v 18, eftersom det blir allt svårare att orka gå i affärer och fixa hemma... Det är helt individuellt hur tidigt man börjar förbereda, behöver inte känna någon stress :) ta det i din egen takt beroende på ork och graviditetskrämpor :)
    Så tänkte vi med. Haft en sjuk foglossning från v.8 så vi ville också vara ute i god tid pga den. Efter kuben började vi handla. Är klara med alla inköp nu och ska bara inreda babyrummet som ser ut som ett förråd fyllt av bebisgrejer just nu :). Sista veckorna innan hon kommer vill jag vila och fixa en del i huset så babyrummet är nog klart senast i mars skulle jag tro :)
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2015-02-16 07:49:18 följande:
    Jag är i vecka 28 och har inte fixat allt än. Jag har ju barn sedan tidigare så något klädesplagg borde ju passa. Vi har inte tagit reda på kön men vi har en pojke och en flicka så kläder borde vi ha, dock så är det inte samma årstid på barnen.

Vi har iallafall tänkt att allt ska vara klart 2 mån innan bf. Ifall den vill titta ut tidigare. Så vi har 4 veckor på oss kvar. Vi beställde en spjälsäng igår, så den väntar vi på plus en ny liggdel till vår gamla vagn. Babyskydd var det första vi köpte. Så nu har vi beställt och köpt det som är viktigast. Nu är det roligaste kvar som filt, nappar, påslakan till sängen, snuttefilt, blöjor, salvor m.m nödvändigt. Och så har jag börjat kika på och faktiskt köpt en del ammningskläder.
    Amningskläder har jag också köpt! Kommer ju användas från dag ett så lika bra att ha ett gäng hemma :)
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2015-02-17 09:30:57 följande:

Ni som har foglossningar hur gör ni för att lindra det? Jag har inga problem under dagen om jag rör på mig och inte sitter still för länge. Men på kvällen och natten gör det ont. Har svårt att vända mig i sängen och det knäpper till i mellan åt i höften och i bäckenet. Tänker hela tiden att idag ska jag ta det lugnt men eftersom jag inte känner nått på dagen är det svårt att veta vad gränsen går. Är ju ett tag kvar till förlossningen.

Jag har haft megaproblem sedan V8. Det som hjälper mig är: akupunktur, träna lätt på gymmet, tens, fogbälte och att sova med en lång kudde mellan benen så bäckenet avlastas. Kan absolut inte sova utan den. Sen ska man undvika trappor, dåliga skor, nära tungt och att sitta med benen i kors.
Svar på tråden Bf Maj 2015