Bf Maj 2015
Hoppas att det inte är förvärvar du har. Lycka till :)
Det känns inte som pappan behöver vara speciellt delaktig under graviditeten. Tänkte på försäkringskassans hemsida där man planerar hur man vill vara ledig. Nu står det att jag har 480 dagar att planera men det stämmer ju inte då 60 dagar är låsta till honom. Jag måste alltså ha i bakhuvudet att inte planera in hans 60 dagar.. Vore ju enklare om hans dagar flyttades över till hans sida på försäkringskassan istället? Åh känner att detta med planerandet är en tyngd som jag inte vill ta tag i
Om jag vill vara hemma minst 18 månader, ska jag planera och skicka in ett halvår i taget eller skicka in hela ledigheten direkt..kan man gå in och ändra när man vill? Kanske inser att jag måste ta ut mer än tex tre dagar i veckan eller inser att jag borde blandat lägsta nivå dagarna med dom vanliga dagarna..
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??
Ni som har foglossningar hur gör ni för att lindra det? Jag har inga problem under dagen om jag rör på mig och inte sitter still för länge. Men på kvällen och natten gör det ont. Har svårt att vända mig i sängen och det knäpper till i mellan åt i höften och i bäckenet. Tänker hela tiden att idag ska jag ta det lugnt men eftersom jag inte känner nått på dagen är det svårt att veta vad gränsen går. Är ju ett tag kvar till förlossningen.
Tog lite gravidbilder idag. Det var såååå kul :)