• Bebben84

Bf Maj 2015

SupZan skrev 2015-02-01 17:50:30 följande:

Brukar inte skriva så ofta men jag är RH-negativ och är vecka 24 just nu. Tänkte höra vad ni fått göra mer blodprov osv?

Har knappt fått någon info alls utan fått läsa mig till massa info. Ska man ha en spruta runt vecka 30 eller vad säger era barnmorskor om de ni som är i min sits?

Träffade min bm senast när jag va i vecka 10 är de för lite?

Va? :O. Har du bara träffat henne en gång?
  • Bebben84
    pco skrev 2015-02-04 15:34:57 följande:

Nu har vi beställt barnvagnen. Det blev en Emmaljunga edge duoS black&white :) Åh längtar tills den kommer! ????

Har ni andra beställt?

Vi har beställt och fått hem den :). Bäste en joolz Earth edition duo och tillhörande babyskydd som vi kan klicka på vid behov.

Fick även en grym present här om dagen! En bedside crib från Troll. Sååå smidig! Så slipper vi ha spjälsängen i vårt rum.
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-02-04 18:23:11 följande:
    Är det en sådan man fäster på sin egen säng? Tycker dom verkar jättesmidiga men undrar om de går att fästa i resårmadrassen? Vi har ingen sängar utan ben direkt på madrassen
    Hm, det har jag inte koll på. Vi köpte med låsbara hjul. Supersmidigt!
  • Bebben84
    pco skrev 2015-02-05 08:39:12 följande:
    Åh det är bra att kunna klicka på den så ibland. Min kompis har nåt babyskydd som passar till Emmaljunga vagnen som vi ska få så vi ska oxå ha så vid behov o bara klicka på chassit.

Men det andra du skrev om det med säng, vad va det för nåt?
    Det är en liten liten spjälsäng som man kan sätta fast mot sin egna säng. Perfekt när man ammar. Tar mindre plats än en vanlig säng. Min sambo vill inte ha bebisen mellan oss då han viftar så mycket med armarna i sömnen haha! Jag har åkt på många smällar när han sover så jag vill nog inte heller ha bebisen bredvid honom :D.

Min kompis som födde för 2 veckor sedan köpte en sån och är sååå nöjd.
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-02-10 09:20:15 följande:

vecka 25 nu och jag tycker tiden går fruktansvärt långsamt! Är det bara jag som tycker det? Verkar som att alla gravida jag känner tycker tiden går så himla fort? <3 phpbiDCZH46558.jpg

Jag tycker också tiden går oerhört långsamt! Alla i min närhet tycker tiden går såååå fort och "snart" är det ju maj. Men jag tycker maj känns ljusår bort :P.
  • Bebben84

Min sambo och jag kommer dela lika. Han kan inte tänka sig något annat :). Vi vill att lillan är hemma 18 månader ca

• Bebben84
    Serah skrev 2015-02-10 16:32:37 följande:

Oj, det där med föräldrapenningen har jag inte satt mig in i än. Får se hur länge jag orkar jobba också.

En sak som grämer mig just nu är fosterrörelser. Jag har känt tydliga buffar och drag varje dag, oftast när jag satt mig ner efter att ha hållit igång ett tag. Men nu de senaste dagarna är det kolugnt i magen. Det kommer endast några få drag eller några små buffar, sen inget mer.

Är det nåt att oroa sig över? Jag är i v 26 just nu.

Som tur är ska jag till bm imorgon så då kan jag ta upp det men vill höra från er också som är runt samma vecka hur er bebis rör sig?

Känner du dig jätteorolig ska du ringa in till förlossningen. Jag är i v26 och har en helvild bebis i magen men det hjälper inte dig att veta hur jag har det eftersom alla bebisar är olika :/. Tror också att den ligger och sparkar mer mot ryggen. Ring med dom och kolla i alla fall.
  • Bebben84

Fler som har växvärk varje dag? Jag har det verkligen VARJE dag fortfarande och börjar bli rädd att min bebis är mega :O

V.26

Svar på tråden Bf Maj 2015