• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-01-21 19:36:58 följande:

Ska åka till Danderyd för kontroll, ringde dit för jag inte känt något på 24h (vecka 25). Fy vad jag är nervös!

Åh nej :(. Håller tummarna för att bebben bara legat och sparkat inåt <3
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-21 20:52:07 följande:

Hjärtat slår! Vi måste dock vänta kvar på jourläkare som ska ta fler tester, kolla om det är för mycket vatten osv.. Kan ta timmar! Är lite lugnare nu:) Så skönt att barnmorskan sa att vi hade tagit ett ansvarsfullt beslut att åka in:)

Åh vad skönt!
  • Bebben84

Jag har börjat förstå min bebis dygnsrytm nu. Hon sover länge på morgonen och gör sig "hörd" först vid 9. Sen är det tyst från magen ett tag till mitt på dagen, då sparkas det lite. Men sen kommer kvällen, och då är det fest i magen :D så en kvällspigg men morgontrött bebis :)

• Bebben84
    MorCaa skrev 2015-01-22 07:46:34 följande:

phpfWPkCP92955.jpg

Nu kör vi de hundra sista dagarna!! Imorn är jag nere på tvåsiffrigt! Wow!! :D

Häftigt!!! Själv har man 119 dagar kvar :/
  • Bebben84
    Baby Doll skrev 2015-01-22 12:06:06 följande:

Åh tänk att sakta men säkert börjar det närma sig för oss alla! Skrattande

Veckorna går fort tycker jag, men det är lika bra! Kommer nog inte att tycka det den sista tiden smile5.gif

Har ni mycket sammandragningar?

Här är jag och magen, 7:e barnet i vecka 22 + 0 (igår)

www.mybabydolls.se

www.mybabydolls.se Mamma till 6 + 1
    Fin mage :)

Jag går in i v24 och har några sammandragningar om dagen. Förutom dom dagar jag cyklar 1 mil (3 ggr i veckan),då får jag det heeeeela kvällen. Pratade med bm nu som bad mig sluta med det. Men träningen är det enda sättet för mig att röra på mig pga min svåra foglossning. Jag känner mig inte värst orolig så jag tänker faktiskt fortsätta med det.
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-01-27 12:59:42 följande:

Måste också köpa bebis kläder då jag lånade av kompisar till min son. Men nu ska mina kompisar ha samtidigt som mig :) så det blir nog en tripp till Gekås inom en snar framtid och shoppa lite kläder Och en kompis pappa ska ta lite andrahandsorterings kläder på hans jobb. Då dom syr upp till Polarna och pyret ;)

Ska även iväg på fredag och köpa tyg så jag kan sy mig ett babynest :)

Jag ska också sy ett babynest :). Även lite filtar och mössor tänkte jag :)
  • Bebben84

Får mer och mer sammandragningar :/. Igår kom dom ca var 15:e minut på kvällen och fick även som mensvärk. Fler som fått så? Ringt min bm och ska få återkoppling under dagen

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-28 09:46:40 följande:
    Jag var hos min bm igår och mätte magen, lyssnade på hjärtat å tog alla prover som hör veckan till. Nämnde då att jag nog har sammandragningar hela kvällarna och haft så i två månader. Hon bokade genast in en tid hos gynekologen (på tors) och så fick jag lämna ett urinprov. Antar att gyn kommer kolla så tappenr är opåverkad? Huh!
    Jo jag kommer be om att få kolla tappen också. Har dessutom kortare tapp nu pga operation i mars eftersom jag hade cellförändringar. Känner mig inte så orolig men vill ändå bara kolla den.
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-01-28 17:49:08 följande:

Ni med sammandragningar - kolla uvi! Sammandragningar har varit symtom på det för mig vid tidigare graviditeter.

Har kollat det men hade inget. Ska gå träffa läkare nästa fredag och kolla tappen.
Svar på tråden Bf Maj 2015