• MorCaa

Bf Maj 2015

Lilla räven skrev 2014-09-14 22:51:35 följande:

Är det någon mer som är så trötta att dom knappt vet vad dom heter längre?

Jag är så energilös och illamående att jag knappt håller mig flytande...

Tröttheten är inte så farlig men illamåendet tar knäcken på mig.. Har varit sängliggandes i två veckor nu, knappt kunna äta och spyr som en räv.. Ingenting hjälper! Nån som har tips på nåt jag INTE provat..
  • MorCaa
    rosahelikopter skrev 2014-09-15 08:38:53 följande:

Idag gäller det. Ska på vul kl 15:20 för att se om det har växt som det ska. Jag hoppas så innerligt att allt ser ut som det ska den här gången!

Ni kan väl hålla en tumme eller två för mig :)

Håller alla tummar och tår jag har.. :)
  • MorCaa
    Bullen11 skrev 2014-09-15 14:08:07 följande:

VUL gick bra, blev daterad till 5+0 och kan kunde se hinnsäcken samt troligen gulekroppen. Inga tecken på blödningar, allt lugnt än så länge! Har ny tid 3 oktober - längtar dit!!! :)

Härligt!!! :)
  • MorCaa
    Anonym (SJLN) skrev 2014-09-15 14:41:27 följande:

Tror tyvärr inte jag har nå tips som kan hjälpa dig då du säkert redan provat allt. Men mitt illamående försvann när jag slutade dricka kaffe hel och tog bort all fet mat. Men det kan ha varit ett sammanträffande också, att jag slutade med kaffet samma dag som jag slutade må illa typ..

tyvärr kan jag ju inte sluta med kaffe.. Har aldrig druckit det.. ;) jag blir fan galen på det här.. INGET hjälper ju.. :(
  • MorCaa
    kathen skrev 2014-09-15 19:52:40 följande:

exakt samma fast är även gasig som sjutton i magen så går omkring och fiser och rapar en massa. Ganska äckligt faktiskt! Vet dock inte om symptomen beror på graviditeten eller om det är biverkningar från progesteronet jag tar. 

Har varit lite orolig över att jag inte känner av illamående men det är ju inte alla som mår illa när dom är gravida...

Du kan mer än gärna ta lite av mitt illamående.. ;)
  • MorCaa
    Lollipoppan skrev 2014-09-16 08:26:33 följande:

Var ju på inskrivning igår , har gått in i v 8. Och mår så sjukt illa nästan hela tiden, funderar på att prova ses-band. Någon som provat?

Jag har oxå gått in i vecka 8 nu.. :) ska på inskrivning på torsdag.. Jag har testat seaband och på mig funkade de inte.. :( men jag tror jag går under kategorin "extremt illamående" så inget verkar funka.. Inte ens lergigan.. MEN min förra graviditet funkade de på.. Så jag tror det är väldigt individuellt och från graviditet till graviditet.. :) så mår man lite lätt illa och vill ha nåt som tar udden ur det så är 150kr välinvesterade pengar på seaband.. :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-16 09:11:30 följande:

Godmorgon!

Jag är också sjukt trött på eftermiddagarna och jag somnar i soffan varje kväll, känner mig sjuk social

Annars har jag märkt av att jag blir väldigt lätt anfådd.

Jag kom att tänka på en annan sak, vad jobbar/pluggar ni med/till?

God morgon!

Eftersom jag i princip ligger hela dagarna så kan jag inte gärna klaga på tröttheten.. ;) fast den infinner sig där om kvällarna ändå.. (Konstigt nog) jag jobbar som chaufför men iom mitt illamående är jag sjukskriven för tillfället.. :/ dock vill jag inget hellre än att gå och jobba igen.. :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-16 09:20:48 följande:

ah vad kul! chaufför inom vad?

Jag är ventilationsmontör, jobbar alltså på byggen så det ska bli spännande att se hur det kommer funka att jobba sen :-P

Haha! Kan se dig krypa omkring i ventilationsrör med stoooora magen.. ;) jag kör färdtjänst, skolskjuts, sjukresor mm.. Alltså typ som taxi fast inga "privata resor" :) jag har nog tänkt att jobba så långt det går.. En annan på mitt jobb blev befriad från rullstolarna när hon blev större.. (Svårt att "krypa" omkring på golvet för att fästa rullen..) så det blir nog jag med om det behövs.. :) hur länge tänkte/kan ni andra jobba??
  • MorCaa
    Lollipoppan skrev 2014-09-16 11:24:37 följande:

Jobbar som barnsjuksköterska på neonatalavdelning. Så ofta blir man ju extra nojig under graviditeten för man bara ser det som inte är helt normalt.

Men det måste ju vara helt fantastiskt oxå.. Att se vilka mirakel våra små klarar av.. :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-16 12:23:54 följande:

Haha, ja precis. Så vi får se hur länge jag kan jobba. :-P magen e redan så svullen så behöver snart nya jobbebyxor :-P och då behöver jag nog berätta för chefen.. hur länge tänker ni vänta med att berätta?

Mitt jobb vet redan pga sjukskrivningen.. :) men å andra sidan visste de att vi ville ha barn eftersom jag va gravid i våras men fick ett sent MA..

Och cheferna sa bara grattis nu och vi hoppas det går bättre den här gången.. :)
Svar på tråden Bf Maj 2015