• Joozzaan

Fler som planerar barn 2015?

mavidyz skrev 2015-01-13 18:19:52 följande:

Som fiian sa kan det ju visa plus senare för andra. Vet du säkert att du haft ÄL? Hade du ÄL senare har du ju även BIM senare

Nej det vet jag ju faktiskt inte... jag har bara en app som säger när man borde ha ÄL och mens. Den räknar ut från månaden innan typ. Den stämde jämt bra förr men det va ju innan jag slutade med p piller hehe. Hade mens 14:e-18:e dec sist.
  • Joozzaan
    Lazmi skrev 2015-01-13 20:20:55 följande:

Det trodde jag och sambon också. Är inne på tredje försöket nu! Fast det känns inte lika jobbigt nu som första försöket, väntandet alltså :)

Det gäller att ha tålamod antar jag :) bra att öva på det tills då man faktiskt får barn haha har förstått att tålamod går åt rätt bra då :D
  • Joozzaan
    mavidyz skrev 2015-01-13 21:04:24 följande:

När jag slutade med P-piller tog det 6 månader innan jag ens fick mens. När jag åt piller så hade jag regelbundet. Efter det har jag haft allt mellan 45-130 dagars långa cyklar... :/ började med tempmetoden så att jag skulle veta när jag hade ÄL så att jag inte testade hela tiden i onödan :P

Neej men sånt vill man ju inte höra... 130 dagar! Herregud det är ju as lång tid.Jag tog väl ut lyckan för fort när den kom i tid i nov och dec kanske då? :/
  • Joozzaan
    Lazmi skrev 2015-01-13 21:58:37 följande:

Ja det lär gå åt då ;) det går upp och ner med mitt tålamod även nu . Men första försöket, usch kände mig helt galen, blev rädd för mig själv . Kändes som att tiden stod typ still. Kände av alla möjliga symtom, som uppenbarligen var inbillning. . :p men det är bara att fortsätta !

Ja jag trodde verkligen inte jag skulle bry mig så mycket utan vara mer "det händer när det händer" haha så blev det ju inte riktigt ;)
  • Joozzaan
    Lazmi skrev 2015-01-14 09:47:52 följande:

Samma här! :p

Hur länge kvar tills du hade tänkt testa då? :)
  • Joozzaan

Kunde inte hjälpa att testa igen och blev lika besviken ännu en gång. Blir bara så himla irriterad på mig själv. Varför testar jag för när jag vet att det bara kommer vara negativt och att jag bara blir ledsen. Varför kan jag inte bara få mens om jag nu inte är gravid så man se framåt mot nästa försök?

Nu står allt bara stilla. Ingen bebis. Inget nytt försök. Bara en jäkla onödig och jobbig väntan på något som kan ta hur lång tid som helst. Jag blir så trött på allt det här.

• Joozzaan
    Lazmi skrev 2015-01-15 06:57:24 följande:

Jag har precis haft ägglossning.. men ska åka bort fre den 23 så tänkte testa innan jag åker :) det är nog för tidigt men tror inte jag kommer orka vänta haha ;) Du då?

Okej ska hålla tummarna för att du får ett plus sen då :) jag väl tar på mensen ... är bim +4. Har testat och verkar vara negativt tyvärr :(
  • Joozzaan
    Lazmi skrev 2015-01-15 07:05:16 följande:

Du låter precis som mig ! ; ) det gick över när jag fick min mens förra gången. Sen har det känts bättre. Läser mycket om andra som försöker och har insett att det kan ta tid och att jag ändå bara är inne på tredje försöket. Sluta köpa test, har du dem inte hemma kan du inte testa . Blir bara att man testar å testar annars... så gjorde jag iaf :)

Har tre tester kvar hemma så efter dom blir det nog fasen inga mer. Du har rätt i det du säger :)
  • Joozzaan

Har tänkt lite. Jag har ju tänkt att jag har en cykel på 28 dagar men det är ju pga ppillrena. Kommer inte ihåg hur det var innan men tror det kan ha varit så att jag faktiskt fick mens ungefär samma datum varje månad vilket betyder att jag har ca 30 - 32 dagar. Räknade dagarna mellan sista piller mensen och den i dec och det var faktiskt 32 dagar... kan det va så att jag faktiskt har bim lite senare än vad jag räknat med och att jag inte är +5 utan typ runt själva bim?

• Joozzaan

Börjar bli trött på att vänta på mensen nu känner jag... nästan +8 dagar nu och nada. Irriterande

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?