• Joozzaan

Fler som planerar barn 2015?

Jag tänkte hoppa på här!

Slutade med piller i nov och fick första riktiga mensen nu för några dagar sedan. Nu börjas det på riktigt! Är både spänd, lycklig och så jäkla nervös på samma gång!!

• Joozzaan
    Jossi91 skrev 2014-12-17 22:32:18 följande:

Jaså? Kanske är något då :) inte långt kvar till bim nu, spännande!

Tänkte köra på som vanligt då vi inte känner någon större stress just nu men har ju lite koll på när jag har ÄL så kanske blir lite extra just då i alla fall haha :)
  • Joozzaan

Har inte hunnit läsa ifatt hela tråden än men har ni försökt länge? Eller nyligen börjat? ????

Första första försöket nu ich ska ha ÄL vid jul och har BIM 11 jan. Men vågar liksom inte hoppas att det ska bli något så fort när man läst och hört vissa som försökt så länge.

Skönt att kunna söka lite stöd här då vi valt att inte berätta gör någon i vår omgivning att vi försöker just för att slippa extra stress och press. Räcker med att mamma har börjat tjata om att hon skulle vilja bli mormor snart haha...

• Joozzaan

Dalhia: Hoppas hoppas!!! :)

Själv håller jag på att bli galen av all denna väntan :|

• Joozzaan
    FlutterDash skrev 2014-12-27 00:06:55 följande:

Jag med! Vi är bara inne på vårt andra försök, men jag vill så himla gärna! Har BIM 29/12 men har tagit ett test julafton och ett idag. Tvärnegativt. Blir ju ledsen. :( Tror inte det tagit denna gången så väntar på mens. Men, jag hoppas ju. Vill så gärna bli gravid! 

Ja precis. . . Blev hur besviken som helst när jag testade och det visade negativt i början av dec :( även fast jag inte trodde jag skulle ha sådan tur och få till det på första försöket så hoppas man ju alltid ändå och tänker "tänk om". Har typ 1,5 veckor kvar innan jag kan testa och tiden går i slow motion, kommer dock vänta några extra dagar sen och se om mensen kommer så man slipper testa och se det där jäkla negativa svaret :/
  • Joozzaan

Nu är nog ÄL över och väntan börjar... tänk att få börja nya året med att plussa i januari! Hur gör ni för att inte begrava er i tankar under tiden ni väntar? Tycker dagarna går så sjukt sakta och tanken om att om man lyckats eller ej finnas alltid i bakhuvudet känns det som.

• Joozzaan
    Decibel84 skrev 2014-12-31 01:22:28 följande:

Well...tankarna kan man inte koppla bort. Inte jag iaf Bim 1jan

Det sjuka är ju att innan man började försöka så kändes det som den där jäkla mensen kom hela tiden och de mensfria veckorna sprang förbi, nu är det tvärt om! Åh men då är det ju nära för dig, en dag! Jag har bm 11:e tror jag så det är rätt långt :( Om jag nu har 28 dagar som innan jag började med p piller för har ju bara haft mens en gång sedan jag slutade så kan ju vara annorlunda kanske?
  • Joozzaan
    Lissing skrev 2014-12-31 17:04:24 följande:

ÄL+10, eftermiddagsurin. Inte dåligt 

Jag var visst en av de 56 % som får positivt 4 dagar innan BIM. 

GRATTIS!!! :) VAD KUL!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?