• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

mavidyz skrev 2014-10-27 19:49:13 följande:

Ja, hoppas på tid så snart som möjligt och att de hittar något de kan fixa så att vi slipper göra fertilitetsutredning :) Bara lyxen att få ÄL varje månad så man har lite fler chanser/ år :P

Ja jag håller verkligen tummarna för er :)
  • FiiaN

Grattis till plus, vad underart att läsa :D 

Själv har jag blödigt i 10 dagar... Och idag är det bara 6 dagar kvar tills jag ska få min riktiga mens...Blir så trött på detta! :( Tror inte det tagit sig denna gång heller, men får satsa på näsa månad :D

• FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-10-29 20:14:51 följande:
    Fasen vad skumt. Är det kraftig blödning eller bara lite?
    Har inte haft någon kraftig blödning denna gång (hade det förra månaden). Nu är det till och från hela tiden, ibland lite och ibland mer. Får i alla fall använda skydd... :(
  • FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-10-30 08:49:05 följande:
    Jag är sjuksköterska, och har faktiskt jobbat på gyn, men det är några år sedan nu och jag är absolut ingen expert på området, men jag tänker mig att blödningen kan helt enkelt vara att hormonerna från P-pillren fortfarande spökar i kroppen. Det skulle ju också kunna vara en blödning från ytliga kärl i livmodertappen, för visst var det du som hade någon liten förändring där? Tror inte att du behöver vara orolig men förstår att det är irriterande när man försöker få barn! Hade du mens på "rätt" dag förra gången?
    Jaha se där, vilket spännande yrke :)

Jo men precis, jag har lite förändringar. Känns skönt att du skriver detta. Har ju ringt bm 2 ggr pga detta, men inte fått varken råd eller hjälp :/ Ja jag hade det på rätt dag :) Men sist hade jag "bara" den konstiga blödningen i 6-7 dagar, men nu är jag liksom uppe i 11 :/
  • FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-10-30 13:13:41 följande:
    Vad tråkigt att du inte fått råd från bm, det är ju en ganska läskig upplevelse att blöda när man inte "ska". Tyvärr kanske det inte finns så mycket för dem att säga, det är ju så svårt att veta vad det kan bero på. Kommer ihåg när jag åt P-piller för ca 8 år sedan, då fick jag plötsligt mellanblödningar mitt i cykeln. Blev ju jätterädd och inbillade mig att jag hade cancer och allt möjligt och INGEN gav mig något svar. Det slutade när jag bytte från P-piller till P-ring och allt barnmorskan sa var att "ja ibland ställer ju hormonerna till det" typ. Då tyckte jag att det var ett otillräckligt svar men nu har jag insett att det fanns ju inget annat hon kunde säga. Ibland spelar hormonerna spratt med kroppen!
    Ja det är verkligen frustrerande att inte få ett svar på varför man blöder såhär. Men förstår ju absolut att det inte är lätt att ge svar, kroppen är en underlig sak egentligen :) Hoppas bara på att jag kan bli gravid även fast jag blöder såhär. Vet att vi prickade in äl denna månad i alla fall, märkte att jag hade äl och testade även med äl-test som bekräftade det. Men vi får se, har inga som helst symtom, så tog sig nog inte. Men på't igen nästa månad (Y) BIM på tisdag...
  • FiiaN
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-31 07:01:24 följande:

Blev inget + denna månad för mig tror jag. Nu efter 14 dagar sen mens så började det med att igår var det rosa flytningar och imorse var det mer blodigt :(.

Så nya försök nästa månad ist

Åh va tråkigt :( Håller tummarna för nästa månad istället!
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-10-31 23:14:47 följande:

Och DÄR kom till sist min mens. Cykeldag 136. Ska nu testa rosenrot och hoppas på att jag får en kortare och vettigare cykel. Annars har jag väl ÄL i typ.. Slutet av feb eller nått..

Skönt att den kom, men tråkigt att den är så knasig. Hoppas den ordnar upp sig och att ni prickar in äl :D
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-11-01 11:15:50 följande:
    Hoppas verkligen på det! Testar rosenrot nu och har köpt hem ett pack med ÄL-tester. Vore ju underbart att veta när BIM är och att den inte dröjer för länge ;)
    Kan vara en trygghet med dom där äl-testen :) Joo jag förstår det, hoppas den inte blir lika lång denna gång :)
  • FiiaN

Men va underbart att logga in här och se så många plus :D Blir alldeles varm i kroppen! Stort grattis till er, och ett lycka till, till er som ännu inte fått plus :)

Själv är jag på BIM -2, får se om mensen kommer eller inte. Just nu känns det som vanligt.

• FiiaN

Grattis alla fantastiska kvinnor :D VAd har ni haft för symtom? :D

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?