• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

amandao89 skrev 2014-10-20 10:28:48 följande:

Är i chock just nu! Vi är gravida på vårt första försök! Vilken magisk känsla!
    Oj Grattis :D
  • FiiaN
    BabyJia skrev 2014-10-20 10:23:08 följande:

Jag hoppar in här om det är ok:)

Jag och sambon har två barn sen innan och planerar nu ett syskon under 2015.  Varit bebissjuk sen i somras, så det känns spännande att vi nu snart ska sätta igång.
    Vi kommer inte börja nu direkt, utan beslutet är att ta ut spiralen antingen i slutet av nov eller början av dec och sen är det fritt fram:)

Har varit gravid tre gånger och det blev två barn av dem gångerna. Har blivit gravid direkt, andra barnet var planerat och det gick på första försöket. Så vi hoppas att det vill sig lika fort denna gång också. Men sen vet man ju aldrig såklart.

Ska bli kul att få följa denna tråd och ventilera sig lite med tanke på att det får bli en hemlis för släkt och vänner tills det blir nåt:)

Du är så välkommen så :) Va roligt att du har två sötnosar redan! Hoppas det går lika bra när det är dags att skaffa en till :)
  • FiiaN

Fick svar från min cellprovskontroll idag, hade lätt förändring. Behöver inte betyda något och oftast är det bara en irritation som visar sig på provsvaret. Men kan inte komma ifrån att man blir lite ledsen av svaret. Läker oftast av sig själv och ska på kontroll igen om ca 3 månader för att se så det inte blivit värre. Sen blir det ju inte bättre av att jag fått en blödning igen, precis samma dag i cykeln som förra månaden... :( Jag som kände mig så positiv inför denna månad och detta försök, känner mig lite nedstämd nu.

• FiiaN
    Pyret 85 skrev 2014-10-20 18:18:14 följande:
    Det är säkert inget allvarligt. Skickar över en stor kram till dig <3
    Får hoppas på det. Tack så mycket <3
  • FiiaN
    BabyJia skrev 2014-10-20 22:31:02 följande:

Tycker ni att det är fel att planera en graviditet? Menar tex att man vill försöka pricka in det att föda en speciell månad tex?!

Skrev en fråga här på forumet igår då jag undra när ungefär är det man ska bli gravid för att få ett Septemberbarn, fråga för jag hade fått en blackout och kunde inte komma på det själv då det är längesen jag tänkte i dessa banor:)

Första svaret jag fick var ganska så nedvärderande och blev lite påhoppad. Personen skrev att varför vill vi planera in det så och skulle barnet bli mindre älskat om det inte föds i September och att jag kan inte styra min ÄL osv:-/

Vet aldrig i förväg, men jag har blivit snabbt gravid de andra gångerna och jag har kopparspiral i nu.

Vi tänkte det kunde vart perfekt att jag jobbar fram till mitten av juni, sen har jag semester till mitten av juli och sen hade jag kunnat gå på havandeskapspenning efteråt. Jag va hemma i 2 mån innan när jag vänta dottern pga att jag är usk och jobbar på ett stort boende med många tunga arbetsmoment.

Tycker ni det är fel med att ha det lite planerat?Verkade verkligen som att hon tog illa vid sig.

Men gud va tråkigt att du fick ett sånt barn! Jag tycker inte det är dumt att planera! Jag hade gärna fått ett majbarn, en så blev det inte :P Men att planera kan man ju göra, sen om det inte blir så det är ju en annan sak. ^Åhhh det finns människor tull allt! Planera på du, hur mycket du vill :) Ingen annan ska styra över ditt liv :D
  • FiiaN
    Pyret 85 skrev 2014-10-21 04:49:29 följande:

Så tog digitalt och ja överlycklig just nu.

GRATTIS :D
  • FiiaN

Tack för all positiv pepp ni gav mig här <3 Det behövs! Ska enligt ptrackern ska jag ha ägglossning idag, dock kommer det fortfarande lite blod. Men ska försöka få till det idag ändå.

• FiiaN
    NattaLind skrev 2014-10-21 08:22:01 följande:
    Men den lätta förändringen är väl inte det som orsakar blödningen eller?

Så himla konstigt att den är regelbunden med! Men som sagt, ÄL kan ju fortfarande vara där ändå så kör på! :) Så länge äl är där så finns ju möjligheten :)
    Ingen aning! Orkar inte ringa BM igen, det är så svårt att få tag i dom. Men får vänta och se.

Ska ta test om någon timme, så får jag se vad det visar :)
  • FiiaN
    manundrar skrev 2014-10-21 22:32:38 följande:

Jag blir lite paff när jag läser, "är 23 och ätit p-piller i åtta år". Om du nu åt p-piller pga av aktivt sexliv. Varför börjar barn ha sex så tidigt?

Kanske gammalmodig med är själv 27 år...

Jag hade inte ett aktivt sexliv då, förlorade inte oskulden vid den åldern :) (det kom några år senare).

Jag fick dom pga oregelbunden mens och extrem mensvärk. Fick först 3 olika mediciner för min mens. En som skulle minska blödningen, en för att göra den mer regelbunden och en smärtstillande för min mensvärk. Men eftersom det blev mycket att hålla reda på och inte det funkade, så fick jag börja med p-piller som fungerade betydligt bättre för mig :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?