Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Hej tvillingväntare!! Grattis! Jag väntade och fick tvillingar nu i juli och förlorade tyvärr ena pojken efter 2 dygn. De hade fått tts i magen och det upptäcktes v 23. Vill bara varna er alla med enäggstvillingar för TTS, jag veeet att ni är oroliga ändå men vill inte det händer andra. Mvc är så jävla dåliga på detta, de kunde inget!! Ignonerade varningstecknen totalt vilket gjordd att jag fick experthjälp för sent enligt mig själv. Tts är allvarligt o kan utveckas snabbt! Var uppmärksam på om magen blir stor o spänd snabbt, tryck uppåt revben, svårt att äta, höggravidskänsla och kräv isfåfall ultraljud på ett större sjukhus!! När jAg väl fick vård gjorde alla vad de kunde ich det var precis att det inte var för sent för laseroperation. Jag följdes noga av experter men läget såg inte mkt bättre ut. Pojkarna togs ut v 29, love överlevde och mår idag bra. eddie klarade sig bara i 2 dagar.:(
Ovanlig komplikation såklart men det händer! Kram på er alla och hoppas jag inte skrämde ngn!
Jag är medveten om de risker som finns, har fått prata med många läkare och barnmorskor, går på koll varannan vecka. Oron finns såklart där men just nu gör jag allt för att inte oroa mig och tänker att allt kommer gå bra, finns inte så mycket mer man kan göra. Hittills har allt sett helt perfekt ut och jag förlitar mig på det, saker kan hända men det är ändå väldigt ovanligt och det finns risker med alla graviditeter. Om jag skulle gå och oroa mig konstant och misstro de läkare jag haft kontakt med så skulle jag nog bli knäpp. Det är ju som sagt väldigt ovanligt och att det gick så fort för dig måste ha varit väldigt jobbigt då du inte hade någon möjlighet att förbereda dig.
Jag väljer att lita på sjukvården i detta läge, oroa mig måttligt och försöka njuta av graviditeten.
Ta hand om dig och njut av din friska pojke!<3