• stinaa

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

JhjärtaK skrev 2014-12-14 11:02:45 följande:

Magen min har VÄXT smile2.gif . Den känns helt enorm nu från att ha känts liten och nätt. Allt annat har ju också växt till sig tyvärr och snart är väl dubbelhakan ett faktum, haha smile2.gif

Vi var iaf på spa igår och det var så skönt! Bara tog det lugnt och gick mellan olika bassänger och viloställen och sen var det fyrarätters på en restaurang som vi velat prova ett tag. Kom inte hem förrän halv tolv inatt och är mööör idag kan jag säga men det var det värt smile1.gif

Vecka 25. phpg1m6Za37945.jpg

Åh vad fin du är! Jag känner mig stor som ett hus men gillar magen ändå :)
  • stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-12-15 12:38:59 följande:
    Gullig du är smile1.gif

Känner mig också stor nu och börjar bäva lite för var det här skall sluta, haha smile2.gif

Var på spa i helgen med maken och ett annat par och tjejen väntar också barn i mars, ca en vecka längre gången än vad jag är. Innan har min mage varit mindre än hennes men oj vad mycket större den var nu. Jäkla skillnad på bara några veckor.

Jobbar näst sista dagen idag, känns helt knasigt!

Jobbar du fortfarande eller är du helt eller delvis sjukskriven?
    Hehe, ja det går väldigt fort när den väl börjat växtspurta :) Tror lagen växte som mest på mig runt vecka 22, så började jag känna mig höggravid haha. Var hos BM förra veckan och då var SF-måttet 31, motsvarar graviditet i vecka 32 ungefär. Nu är jag i v 27+0, tiden går så fooort! Har ni börjat fixa nåt inför ankomst? Vi har inte gjort mycket, tänkt börja mer med det under julledigheten.

Är 100% sjukskriven sen vecka 17, väldigt skönt och behövligt :) Hur mår du?
  • stinaa
    plopp76 skrev 2014-12-16 17:01:08 följande:
    Härligt att allt såg bra ut! 

Vi ska oxå fira lite idag :) Har klarat av RUL idag, lite oväntat :)

Skulle haft en vanlig koll bara, eller vanlig... men sån dom gör på enäggs. Läkaren tyckte att det var lika bra att beta av RUL:et redan idag, så nu vet vi att dom följer sina egna kurvor perfekt, har lika mycket fostervatten och är lika stora. Allt var helt normalt och inga tecken på tvillingtransfusionssyndrom. Skönt!

Vi fick även veta att det är två pojkar Hjärta
    Grattis till lyckat RUL! :) Väntar du också monochoriotiska enäggstvillingar?
  • stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-12-25 10:49:18 följande:

God jul alla!

Igår fick tvillingarna var sitt spjälskydd i julklapp av mina föräldrar och vi skall få välja tyg som de skall kläs in i smile1.gif

Sen så gav maken mig och honom själv en present som nog kommer väl till pass och det var ett par trådlösa hörlurar. Så kan man titta på tv etc även fast tvillingarna sover.

Fick era några presenter?

Men vad mysigt och smart med hörlurar! :)

Hur ska ni föra med sovning i början, kommer dom dela säng? Vår tanke är att dom ska göra det, kanske ett år. Men frågan är ju om det kommer bli jättesvårt att vänja av dom vid det sen.. Hmm, tåls att tänka på!

Hoppas ni har haft en fin jul och god fortsättning! :)
  • stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-12-27 21:27:57 följande:

Dagens mage smile2.gif vecka 27

phpV4iorF02154.jpg

Jättefin! :)
  • stinaa

Håller med om att ctg är jättejobbigt. Jag åkte in i måndags pga regelbundna, onda sammandragningar, det visade sig att tappen hade förkortats lite (2,5 cm). Men jag blev bara kvar över natten och fick senare åka hem då det gick över. Men för det första så hittade dom knappt tvillingarna när dom gjorde ctg, eller dom trodde hela tiden det var samma eftersom hjärtslagen var så lika. Men det var fruktansvärt jobbigt att ligga på rygg, började efter bara några minuter må illa och bli svimfärdig. Tillslut fick jag sätta mig upp och dom fick hålla i dosorna, sen mådde jag illa i flera timmar. Hua! För att inte tala om nätterna, det enda som funkar någorlunda är att ligga på sidan, men nu börjar det bli jobbigt också! Hur sover ni på nätterna? Vecka 30+4 nu.

• stinaa
    nokla skrev 2015-01-14 07:44:51 följande:

Vad är det i såna där babyboxar nuförtiden? Har för mig att det var mest sånt jag inte ville använda sist, som babyolja och andra tveksamma produkter och att de stod ouppackade å sen slängdes smile1.gif Men förutom babyoljan kan jag inte komma ihåg nåt av vad som var i.

Håller med. Har inte ens bemödat mig hämtat ut boxar den här gången, sist var det precis som du skriver mycket skräp och sånt jag inte vill använda till bebis. Men i nån Box var det iaf nån napp och lite blöjor :) Jag kommer ihåg att då tyckte jag att Kronans var bäst.
  • stinaa

Helt normala tankar, speciellt med första barnet. Livet förändras ju totalt och det går aldrig att förutse här det är att få barn innan man har fått barn. Meeen, det är totalt absolut jättevärt det! Jag tycker bebistiden är tuff men det blir bara roligare och roligare, det kan jag garantera :)

Vad gäller åkpåse så har vi köpt en bugaboo donkey twin, vi köpte åkpåsarna till den då vi vet att vi kommer ha användning av dom i höst också. Våra bebisar kommer ju komma senast i februari och då är det fortfarande kallt. Dottern har sovit ute varje dag sen hon var bara några veckor gammal och det kommer tvillingarna göra också + att vi är mycket ute och går så vi beslutade oss för att investera i bra åkpåsar som vi kommer använda mycket :)

• stinaa
    JhjärtaK skrev 2015-01-21 09:54:26 följande:

Idag är det dags för något slags "snittsamtal", får se vad det innebär.

Är i vecka 31 idag så äntligen 30 fulla veckor, whoho! Nu är det bara fyra veckor kvar tills de anses såpass klara att de inte skulle försöka hindra en förlossning om den drog igång men hoppas såklart att de stannar inne ända tills de är färdigbakade smile1.gif

Spännande, lycka till! :)

Ahaa, är det så. Har för mig min läkare sagt något om det också att målet är 34+0, men dom stoppat alltså inte förlossningen då? Jag är i 32+2 nu så det är ju himla bra om det stämmer. Varje vecka just nu känns som ett mål :)
  • stinaa

Mitt SF-mått nu senast hos BM i vecka 32+3 var 38. BM sa att det var helt normalt men även att SF-måttet inte säger så mycket vid flerbörd. Sen är det ju som ni skriver olika om det är första barnen, om man bör dom långt bak i ryggen mm. Men allt verkar vara normalt :)

Jag tar en Niferex varannan dag, hade senast ett HB på 122. Utöver det, en omega-3 varje dag.

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D