plopp76 skrev 2014-10-12 10:06:46 följande:
En annan sak som jag grävde ner mig i igår är tygblöja vs engångsblöja. Med två så är det ju gigantiska pengar (och mängder blöjor) som går åt när det kommer till blöjfrågan... GOSH!
Så vi har en tanke på att köra engångs fram tills dom passerar över 4-5 kilo. Där nånstans så börjar One Size-blöjorna fungera bra och dom har man sen under hela blöjperioden. Visst, man får tvätta massor med blöjor med två oxå.
Men jag tänker om man byter 8-10 gånger per dygn. Då är det 20 blöjor per dag som man ska ha nånstans och sen gå med till soprummet. Vet inte hur många blöjor det är et ett paket... men säg 40 st i ett paket. Det räcker alltså två dagar!
Och att handla blöjor kanske 2 ggr i veckan eller mer sällan om man har plats att förvara så mycket blöjor... Jisses vad blöjor!!!
Så vi tänker prova och vara öppna i sinnet. Det kommer vara en torkställning som står med blöjor på konstant visserligen. Men det känns ändå helt ok med tanke på vad man sparar och att det är snällt mot miljön.
Favoriten just nu är Poops! men vi får väl se sen om/när man väl är där och ska köpa :)
Jag handlar på Coop och om man handlar för 500 kr får man ett paket blöjor för 1 kr, 1000 kr 2 paket, 1500kr 3 paket osv, detta har resulterat i ett rejält blöjlager :)