JhjärtaK skrev 2014-12-05 11:10:24 följande:
Gick faktiskt riktigt snabbt! Fick komma in kl 10.10 redan och läkaren gjorde en undersökning och sedan VUL för att se så att tappen såg bra ut vilket den gjorde. 34 mm och helt stängd och allt över 25 mm ansågs vara bra, puh! Fick mig även en titt på bebisarna och de mådde toppen så tummen upp!
Blev rekommenderad hemgång och vila så är på väg hem för en lugn lunch och sedan soffläge.
Åh vilken dramatik! Vad skönt att allt såg bra ut. Tycker du gör helt rätt som går hem nu, försök att vila och förbereda inför vad som komma skall. Jag blev ju sjukskriven redan i vecka 17 pga foglossning som varit vidrig (knappt kunnat gå) men jag kan ärligt säga att det bara blivit bättre och bättre, nu kan jag till och med ta minipromenader :) Min sjukgymnast trodde att jag skulle hamna i rullstol sista tiden i graviditeten men förmodligen slipper jag det, mår typ bättre nu än vad jag gjorde i vecka 10, är så glad att jag faktiskt kan njuta av graviditeten denna gång, det kunde jag inte med dottern då jag hade fruktansvärt ont men vägrade sjukskrivning förrän det var försent, något som jag verkligen ångrat och lovat mig själv att aldrig göra om. Sen har ju du en 2-åring också, ännu viktigare då att få återhämtning! :)