• A82

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Igår (27+3) var vi på TUL och det gick bra även om de inte var riktigt lika stora som sist. 1:an hade snurrat runt, så nu ligger båda med fötterna nedåt. 1:an hade dessutom blivit 2:a istället. Den högra låg på +5,1% (+8,9% sist) och den vänstra på -12% (-3,1% sist). Men flödet och allt annat såg bra ut. Full fart på de två, alltid skönt att se. Nästa gång kommer vi få en ny läkare då den nuvarande är borta ett par veckor. Det blir om knappt tre veckor.

• A82
    JhjärtaK skrev 2015-02-03 16:13:39 följande:

Vår vagn har kommit men pga renovering hemma och sjukhusvistelse för mig förra veckan så hämtar vi den först om två veckor men oj vad det kliar i fingrarna

Vad kul! :)

Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt. Vi köpte ett babyskydd förra veckan, så nu har vi två. Passade på att köpa nästa bilstol till storebror på samma gång. Lite bättre förhandlingsläge då. ;) 
  • A82

Jag är lite tvärtom jag.. Tycker inte alls om att se program med födslar osv. Undvek det helt förra graviditeten och har hittills gjort samma sak. Visserligen kanske jag behöver läsa på lite om just födsel av tvillingar. Men med program så är jag mer orolig att det ska ställa till det i skallen på mig. Sist tänkte jag att "kan alla andra föda barn, så måste jag också kunna det".

Vi får se hur bebisarna ligger när vi närmar oss. Just nu ligger ju båda med fötterna nedåt. Enligt läkaren som gjorde sista ultraljudet så brukar de inte vända sig mer efter vecka 34, men "man skulle aldrig säga aldrig". Och även om man hade ett inplanerat snitt, så kollade de alltid position precis innan ifall det skulle ha förändrats.

Såg förresten att Hemtex hade 50% på bäddset nummer 2, om man köpte två stycken. Man blir lite sugen. :)

• A82
    nokla skrev 2015-02-06 10:27:42 följande:

Vecka 34 nu då, 33+2. Ursäkta mysbyxor från ica maxi, nu är det mest bekvämlighet som gäller Jag har vuxit ur en del gravidkläder så de känns tajta och obekväma, men känns så himla ovärt å köpa nytt nu liksom när det bara är några veckor kvar...

Härligt! :) Känns som jag också bor i mysbyxor hemma. Och så på med en trikåkjol om man ska iväg. Mjukt och skönt. Känner mig förbaskat tråkigt klädd nu med nära +20 kg. Men som du säger så känns det så himla onödigt att köpa något nu. 
  • A82
    Jag var också till BM idag och from nu blir det varannan vecka framöver. SF-måttet var 30, så jag har hoppat ner en kurva och landat på "normalkurvan" för tvillingar. Blodtryck 105/60. Hjärtslagen var 152/144. Den här gången tog hon inget blodprov, så det blir nästa gång. Egentligen skulle jag vilja att de kollade allt varenda gång. Men kissprovet var bra. Jag får lita på min BM. 
  • A82
    JhjärtaK skrev 2015-02-22 06:59:00 följande:

Ni som är sjukskrivna och varit det ett tag. Någon mer än jag som drar mig för att besöka jobbet då jag blivit så jäkla svullen och ser helt galet gravid ut? Jag vet, jättetöntigt men på något sätt så vill jag inte att de skall ha den här bilden av mig om ni förstår hur jag menar. Det är bara en annan tjej innan mig på jobbet som varit gravid och hon såg ut som vanligt förutom att hon hade en mage. Men mitt har ju satt sig överallt och det hjälper inte att det är två där inne direkt

Här är en till som nästan rullar fram.. :( Är riktigt less på att vara gravid nu, ungefär som jag kände sista typ två-tre veckorna med sonen. Och nu är det (förhoppningsvis) längre tid kvar. 

Vecka 30+2 idag och på förmiddagen var vi på ultraljud. Det har jämnat ut sig lite grann, den ena ligger på +2% (1688 g) och den andra på -5,4% (1565 g). Ska dit igen om tre veckor. Den som ligger längst ner har fortfarande fötterna nedåt medan den andra snurrat en gång till och har huvudet nedåt.

I fredags var vi till barnmorskan och då var SF-måttet 33. Värdena var bra, vilket var skönt för jag hade nojjat in mig på att jag hade fått graviditetsdiabetes. Varit så galet törstig på slutet. Men som sagt, det såg bra ut. Däremot har jag börjat svullna upp mer. Knölarna på fötterna är borta och fingrarna ser ut som korvar. Igår vägde jag mig och det var +21 kg. Dessutom har jag börjar få en del vita bristningar runt naveln. Värre lär det väl bli.. 

Vilket positivt inlägg jag lyckades knåpa ihop! ;)
  • A82

Kom på en fråga också. :)

Har ni fått livmodertappen kollad som "rutin" eller endast efter att ni haft sammandragningar? Här har varken barnmorskan eller läkarna nämnt något. Men så har jag iof inte haft några sammandragningar. Tror jag. Jag hade inga förra graviditeten heller. Så jag har inte så bra koll. Men hade jag haft det borde jag ha märkt av det tänker jag...

• A82
    JhjärtaK skrev 2015-02-23 18:41:53 följande:

Vagnen är hemma . Har dock inte testat att fälla ut den än och sätta på liggdelarna. Känns som att jag väntar med det tills de små faktiskt skall åka för första gången.

Det börjar verkligen närma sig för er. Fina värden på TUL också. :)
    Jag hade inte haft en tanke på det där med födelsevikt och barnförsäkring.. 

Känns det bra med vagnen? :) 
    Spännande! 
    Apropå det där med trasig våg så har jag snöat in på att titta på nya träningskläder på nätet.. Hur man är. ;) haha
  • A82
    nokla skrev 2015-02-25 09:14:54 följande:

Vecka 37, 36+0. Bara den här veckan också så är de fullgångna. Sjukt. Magen börjar iaf se väldigt fullgången ut, allt känns uttänjt till max å är helt sjukt öm i skinnet :-/ Och ryggen är en katastrof bara, men foglossning har jag klarat mig bra ifrån iaf det är bara om jag går en lite längre promenad med hunden som de ställer till problem.

Härligt, jag längtar också dit! :)

Igår var jag på stan en sväng och gjorde lite ärenden och varenda en i de butiker jag hann med utropade "åh, det måste vara dags snart!". Jo men visst, 1 maj.. :P haha

Skulle vilja komma fram till de två perfekta namnen nu, men det är fortfarande svårt tycker jag. Favoriterna börjar på samma bokstav och vi vill inte att de ska ha samma initialer sen när de blir lite äldre. Så vi står nästan på noll fortfarande, eller åtminstone svänger väldigt mycket fram och tillbaka mellan förslagen på "listan". 
  • A82

Fy vad less jag blir.. Förkyld igen, denna gång med feber också. Första två tredjedelarna av graviditeten var jag inte ens i närheten av förkyld trots att det gick rätt mycket på jobbet och förskolan i höstas`också. Och nu är det andra gången på väldigt kort tid. Det blir tungt när allt annat också är tungt. Håller ni andra er friska?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D