JhjärtaK skrev 2015-02-22 06:59:00 följande:
Ni som är sjukskrivna och varit det ett tag. Någon mer än jag som drar mig för att besöka jobbet då jag blivit så jäkla svullen och ser helt galet gravid ut? Jag vet, jättetöntigt men på något sätt så vill jag inte att de skall ha den här bilden av mig om ni förstår hur jag menar. Det är bara en annan tjej innan mig på jobbet som varit gravid och hon såg ut som vanligt förutom att hon hade en mage. Men mitt har ju satt sig överallt och det hjälper inte att det är två där inne direkt
Här är en till som nästan rullar fram.. :( Är riktigt less på att vara gravid nu, ungefär som jag kände sista typ två-tre veckorna med sonen. Och nu är det (förhoppningsvis) längre tid kvar.
Vecka 30+2 idag och på förmiddagen var vi på ultraljud. Det har jämnat ut sig lite grann, den ena ligger på +2% (1688 g) och den andra på -5,4% (1565 g). Ska dit igen om tre veckor. Den som ligger längst ner har fortfarande fötterna nedåt medan den andra snurrat en gång till och har huvudet nedåt.
I fredags var vi till barnmorskan och då var SF-måttet 33. Värdena var bra, vilket var skönt för jag hade nojjat in mig på att jag hade fått graviditetsdiabetes. Varit så galet törstig på slutet. Men som sagt, det såg bra ut. Däremot har jag börjat svullna upp mer. Knölarna på fötterna är borta och fingrarna ser ut som korvar. Igår vägde jag mig och det var +21 kg. Dessutom har jag börjar få en del vita bristningar runt naveln. Värre lär det väl bli..
Vilket positivt inlägg jag lyckades knåpa ihop! ;)