• A82

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

julii skrev 2015-01-19 17:09:53 följande:
    Phuu va skönt då är det inte bara jag :p tack för ni svara :)

Graviditeten är både önskad och planerad och vi har velat det här så himla länge men kommer en tanke då och då " fixar vi det här nu?" Men längtar o längtar :)
    Jag håller med er alla!

Graviditeten med sonen var inte planerad och hjälp vad rädd jag var först. Men det var aldrig en tanke på att göra abort heller. Och så här efteråt så var det verkligen rätt tillfälle. 

Den här gången var det planerat. Men såklart har man funderat en del iaf. Mycket att jag är rädd att bli otillräcklig till alla, hur ska sonen känna osv. 

Nu önskar jag bara att allt ska gå bra och att vi snart ska få bli fem! :)
  • A82
    nokla skrev 2015-01-22 09:26:00 följande:

Kuddar till spjälsäng... Två små kuddar till vagn/vagga som får plats bredvid varann eller?

När jag pratade med min kollega som fått tvillingar så berättade hon att de i början låg bredvid varandra med huvudet mot långsidan i spjälsängen. Sedan när de blev större låg de skavfötters i samma säng. Innan de till slut fick en varsin spjälsäng. Så tänker vi nog också göra om det fungerar bra. 

Får se hur små tjejerna kommer vara, vi har ju två liggdelar till vagnen (Emmaljunga Double Viking). Där är ju liggdelarna betydligt smalare än på vår förra vagn (Edge Duo) som är såld nu. 

Nu är ju du visserligen längre gången än mig, men det är visst mkt jag inte funderat på än... ;)
  • A82

Det händer inte alltför ofta, men igår lyckades jag hamna på bild. ;)
    Och idag går vi in i vecka 27, plus 18 kg och har tagit bort ringarna på fingrarna då de redan svullnat en del.

Någon mer som tycker att det känns som att man tappat känseln längst ut på magen? Lite bortdomnad i skinnet liksom. Minns inte riktigt om det var så i min förra graviditet. Kan det vara ett tecken på att bristningar är på g? Hoppas inte...

• A82
    JhjärtaK skrev 2015-01-24 17:02:37 följande:
    Fin mage!

Allra ytterst så sticker det på mig just nu då huden verkligen stretchas till max! Var nog ungefär såhär stor om magen när dottern föddes i v 40+3 och det märks! Bristningar har jag sedan innan och säkert har det tillkommit några men de är små och smala och lär säkert blekna snabbt.

Däremot så undrar jag hur huden kommer att te sig efter förlossningen, mina bikini-dagar kanske är räknade, haha
    Tack snälla! :)

Ja jag tänker samma sak, en påse hud på magen liksom.. haha ;) Det problemet får vi ta sedan. 
  • A82

Idag har vi äntligen bestämt oss angående extra suffletter och sittdynor till sittdelarna på Emmaljungan. När vi lade beställningen visste vi inte kön och bad om att få återkomma vad gällde färg. Men vi lade ändå till delarna till vår beställning iom att det var rabatt då. Vi har ju svart chassi och svarta ligg- och sittdelar. Nu blir det suffletter i white leatherette och till det sittdynor i magnolia. Egentligen är jag sugen på extra suffletter till liggdelarna också, men eftersom de används rätt kort tid så fick det vara. Någon måtta... :) 

• A82
    JhjärtaK skrev 2015-01-26 17:36:00 följande:

Usch, idag har varit en riktig pissgraviddag, började med att jag knappt fick någon sömn inatt och det gjorde att jag mått mer eller mindre dåligt hela dagen. Har haft världens halsbränna så nu har jag köpt omeprazol och hoppas att det hjälper. Har inte orkat att göra nästan någonting och så fort jag försökt har jag blivit helt yr och illamående och väldigt törstig.

Bläh, behövde klaga lite. Men imorgon skall jag till bm, det piggar alltid upp mig som tur är

Usch, jobbigt.
    Här har du en till klagare.. Det håller i sig med kass sömn och det är ju verkligen svårt att fungera då. Har också fått mer och mer halsbränna/uppstötningar, fått lov att sova sittandes pga det ngn natt osv. Och så slog det till med en förkylning också. Nu hade tiden kunnat fått gå lite snabbare.
  • A82
    julii skrev 2015-01-27 18:20:36 följande:
    Länken går till en fond för mig och mina tvillingar. Min sambo gick bort i en trafikolycka i onsdags. Jag är nu ensam kvar. Jag menar inte att ni behöver skänka pengar utan jag vill mest förmedla att jag vart med i expressen,Aftonbladet och NA. Där jag berättar om olyckan och vad min sambo stred för inom sitt yrke.

Sen hoppas jag ni uppskattar vad ni har och tar hand om era nära och kära.

om mitt största bekymmer var halsbränna och att jag sover dåligt på nätterna skulle jag vara lycklig.
    Beklagar verkligen sorgen.
    Hoppas att du har bra stöd omkring dig.
  • A82
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 05:49:09 följande:

Inlagd med förkortad tapp på 20 mm. Har fått värkhämmande dropp samt den första av två kortisonsprutor utifall att de inte kan stoppa upp det hela och att tjejerna tittar ut snart. Känns piss minst sagt

Håller tummarna för er!
  • A82
    JhjärtaK skrev 2015-01-31 19:58:39 följande:
    Ja, men det visste jag redan i onsdags då de vill ha en inne minst tre dygn och man skrivs generellt inte ut på en lördagskväll. Har varit lite mer "mobil" idag och gått i korridoren här så skall läkaren kolla tappen imorgon och se om den blivit ytterligare påverkad eller om den är som igår.
    Hoppas det går bra för dig JhjärtaK.
  • A82

Har varit (och är fortfarande) däckad i förkylningen from hell...
    Jäklar vad jobbigt det är. Totalt tät i näsan och hostar så det gör ont, men ingen feber. Nu har jag fått Cocillana och Rinexin utskrivet, båda ska visst vara okej att använda som gravid. Hoppas att det vänder nu. Även om det inte ska vara någon fara för bebisarna att jag är sjuk, så är det jobbigt när man har svårt att äta. Man vill ju bara det bästa för de små.

I fredags skulle jag haft läkartid på telefon för att öka min sjukskrivning till 100%, men läkaren hann inte ringa upp. Så nu har jag en ny tid (inne på VC denna gång) imorgon bitti. Håller tummarna att det inte blir något krångel. Jag har ju redan packat ihop mig på jobbet och lämnat över till en kollega.

Gick in i vecka 28 igår, nu väntar TUL på tisdag och BM på fredag.

Vill bara bli helt frisk nu. Fast jag misstänker att näsan inte kommer släppa helt förrän tjejerna är ute. Minst..

Ha det gott alla!

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D