Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Som lite info så är det så iaf i Gbg att jag nu när jag varit på specMVC inte skall ringa till gynakuten utifall att det skulle uppstå någon komplikation med min graviditet (blödning, vattenavgång etc) trots att jag inte gått 22 fulla veckor än. Nej jag skall nu ringa Östras förlossningskoordinator istället om något skulle hända då jag är "inskriven" där nu.

Kanske är det likadant i andra delar av landet?

• JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-10-17 19:27:42 följande:
    Hm hon på babyproffsen sa att det hade gått att fästa två när de hade egna babyskydd men att det inte längre gick då de inte har någon tvillingadapter. Men om hon hade fel så är ju det bra :)
    De har tydligen startat ett samarbete med Maxi Cosi och i det skall det också gå att köpa en tvillingadapter. Men 100 säker kan jag ju inte vara men hoppas!
  • JhjärtaK
    Bomerang skrev 2014-10-19 10:26:13 följande:

har funderat på det här med att kunna fästa babyskydden på vagn. vad är fördelarna med det? I vilka situationer?:)

Det bästa är väl om bebisarna somnar i bilen i babyskydden och man inte vill väcka dem genom att krångla dem ur babyskydden och ner i en liggdel. Vår dotter somnade dock aldrig i sitt babyskydd vilket gjorde den funktionen rätt så meningslös för oss

Däremot så hade vi henne en del i babyskyddet när vi gick ut med vagnen då hon hatade sin liggdel. Sen med tvillingar är det ju bra att kunna fästa babyskydden på vagnen för att på ett smidigt sätt ta sig från huset till bilen (om man inte har bilen precis utanför vilket vi inte har).
  • JhjärtaK

En fråga. Vi har som sagt inte vår bil precis utanför utan i en garagelänga 50 m bort. Med dottern så tog jag alltid med henne ut till bilen när vi skulle iväg men inser att detta kommer att bli föga smidigt med två bebisar. Så länge de inte kan röra sig omkring, är det då ok att springa och hämta bilen och köra fram den till huset tycker ni? Tar väl en ca 3-4 minuter max.

• JhjärtaK

Är det ingen mer som har UL-bilder som ni kan lägga upp? Eller någon magbild kanske?

Jag är så nyfiken

• JhjärtaK

Ang mountain buggy duet 2.5 så tillkommer det ju ett överdrag till liggdelsramen som gör att man kan ha de lilla sittandes mot sig. Dock läste jag nu att de delarna enbart kan has som halvliggandes och vinkeln går inte att ändra så den går bort för oss tyvärr. Säkert toppen som syskonvagn men känns inte 100 som tvillingvagn tyvärr.

• JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-10-20 17:35:40 följande:
    Här är mina två i ca vecka 13+2 phpcvgNgT23199.jpg
    Åh så fina

Skiljeväggen syns rätt så tydligt på dina men de var MCDA ändå eller minns jag fel?
  • JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-10-20 19:05:43 följande:

Såhär säger en av mina gravidappar och jag känner inte alls igen mig. Magen är rätt stor, jag mår fortfarande illa och kräks och jag har känt bebisarna i en månad redan. Till och med sambon har känt att det rör sig. Jag vill ha en tvillingapp! phpW2H2I069019.jpg

Jag med! Jag har till och med sökt efter en amerikansk app men hittar verkligen ingenting!

Jag läser inte i min gravidapp längre. Kollar bara statistik på hur långt jag har gått för det andra stämmer ju inte speciellt mycket såsom du skriver
  • JhjärtaK
    Sara___ skrev 2014-10-20 20:27:55 följande:

Oj vad jag har missat mycket på en vecka, min app lade av totalt så jag har haft lite att läsa ikapp här :D

Jag längtar ihjäl mig nu till rul som är först 6/11, känns som man inte tänker på något annat...

Har börjat känna små rörelser i magen (v.17) och det är så underbart att känna vart de faktiskt ligger och att de har för sig saker där inne. Börjar bli mer verkligt för sambon med tror jag då magen putar rejält, mammakläder är ett måste och man får så fin kula i det smile1.gif roligt!

Jag läste lite om det där med engångsblöjor och förbrukning av vanliga blöjor, och fick lite av en chock när jag såg att det gick 20 blöjor om dagen! Stämmer verkligen det? Hur länge då ni som haft barn förut...? :-0

Ja 10 blöjor per barn stämmer nog rätt så bra i början (ev lite lågt räknat tom ). Kan låta mycket men var inget jag tänkte på faktiskt. Nu har hon en blöja genom hela natten. Sen får hon en ny när hon vaknar, en ny innan lunch, en ny efter lunchvilan och sen en ny vid middag ca och sen är det nattblöjan igen. Och det blir väl 5 blöjor? Sen blir det oftast minst en till när hon har bajsat så säg 6-7 blöjor per dygn.

I början är ju blöjorna så himla små också så de tar inte så mycket plats.
  • JhjärtaK
    Maja1420 skrev 2014-10-21 12:32:18 följande:

Ännu en sjukskriven... Sammandragningar redan...lättretad livmoder, någon mer? Dock ej påverkad livmoderhals vid dagens undersökning med VUL, fantastiskt skönt. Vila,vila,vila som gäller nu tyvärr... Pluggar och hade hoppats det skulle funka att gå fram till jul iaf, men allt blir inte som man tänkt sig.

Jag hade lite sd ett tag men det har varit lugnt sedan jag började ta det lite lugnare och vilat mer. Jag tänkte ändå be läkaren att göra en cervix-koll vid RUL och även prata med henne om att planera in min sjukskrivning redan nu. Jag kommer antagligen att jobba fram till mitten av december men inte fullt de sista veckorna.

Tråkigt men du gör det av en väldigt god anledning får du tänka på
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D