Sara___ skrev 2014-10-20 20:27:55 följande:
Oj vad jag har missat mycket på en vecka, min app lade av totalt så jag har haft lite att läsa ikapp här :D
Jag längtar ihjäl mig nu till rul som är först 6/11, känns som man inte tänker på något annat...
Har börjat känna små rörelser i magen (v.17) och det är så underbart att känna vart de faktiskt ligger och att de har för sig saker där inne. Börjar bli mer verkligt för sambon med tror jag då magen putar rejält, mammakläder är ett måste och man får så fin kula i det roligt!
Jag läste lite om det där med engångsblöjor och förbrukning av vanliga blöjor, och fick lite av en chock när jag såg att det gick 20 blöjor om dagen! Stämmer verkligen det? Hur länge då ni som haft barn förut...? :-0
Ja 10 blöjor per barn stämmer nog rätt så bra i början (ev lite lågt räknat tom
). Kan låta mycket men var inget jag tänkte på faktiskt. Nu har hon en blöja genom hela natten. Sen får hon en ny när hon vaknar, en ny innan lunch, en ny efter lunchvilan och sen en ny vid middag ca och sen är det nattblöjan igen. Och det blir väl 5 blöjor? Sen blir det oftast minst en till när hon har bajsat så säg 6-7 blöjor per dygn.
I början är ju blöjorna så himla små också så de tar inte så mycket plats.