Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Vi var så chockade så vi köpte varsin glass på vägen hem bara, haha
På tisdag är det en första träff med mvc:s föräldragrupp för blivande tvillingföräldrar. Skall bli kul att se vad de andra är för några . Känns roligt att min mvc styr upp det hela, en av bm är själv tvillingmamma så det är hon som håller i det.
Hej! Sen jag skrev sist om hur dåligt jag mådde har det blivit bättre. Kräks nästan inget längre och har valt att ta bort en kurs i skolan så nu känner jag mig mycket piggare. Senaste veckan har foglossning och en väldigt hård mage smugit sig på men är än så länge hanterbart och så länge illamåendet är borta är jag glad. Nästa vecka är det dags för RUL, längtar så!
Hur mår ni?
Hur gör ni andra med lyft och vad för rekommendationer har ni fått?
Jag fick från bm att efter v 22 skulle jag inte lyfta något tyngre såsom en tung matkasse eller äldre syskon. Lätt att säga men svårt att följa då vi har en 2,5 åring som när hon är ledsen inte vill något hellre än att vara uppe i min famn (och det duger inte om jag sitter ner, jag måste stå upp, envetna unge )
Sen är det ju vardagslyft som att lyfta i henne i vagnen på morgonen eller hjälpa henne upp/ner ut bilstolen (går ej för henne att klättra helt själv då det finns bälten i vägen). Och maken skall bort en helg i början av december så då är jag ju helt allena :-/ och kommer att vara i vecka 24.
Här verkar det vara tufft att få... Känns som att de har väldigt olika inställning till snitt i olika landsting. Hoppas de inte tvingar mig.. Jag får läkartid i december någon gång. Åker ju bort nu två veckor ändå så hade inte kunnat ta någon tid i november. Håll tummarna för mig!
Hej, jag har inte skrivit tidigare men jag har smygläst ett bra tag. :)
Enligt UL (för 2,5 vecka sedan) där vi fick veta att det troligtvis är tvåäggstvillingar, så går vi in i vecka 16 imorgon, vi gick från BF 26/4 till 4/5. Men vi får väl se... Sonen kom 5 dagar tidigare och nu är det ju två, så jag skriver i den här tråden iaf. ;)
Jag sover så förbaskat illa om nätterna och känner mig som ett vrak på jobbet. För att inte tala om när man kommer hem. Och ibland när jag ska försöka sova efter jobbet är jag så uppe i varv så det bara snurrar. Hoppas verkligen på en förbättring snart..
Idag började jag bli tät i näsan på riktigt. Får se om det är förkylning eller graviditetsnästäppa. Hade det i ca 5 månader med sonen. Då provade jag först Rhinocort Aqua, men det fungerade inte alls. Så det blev nässpray non stop tills han föddes. Och helt sjukt, så var det precis som man hade hört. När han kom ut upphörde det direkt, inget behov alls.. Konstigt hur kroppen fungerar.
Vad spännande det lät med föräldragrupp för bara blivande tvillingföräldrar. Det är inget som vi har här. Finns nog inget underlag misstänker jag.
Ha det gott alla! :)
Ja natt-kissandet var helt galet under några veckor. 3-5 ggr per natt var jag uppe. Nu om jag har tur så behöver jag bara gå upp en gång men inatt var jag tillbaka på fyra gånger tror jag. Jag är förkyld vilket inte direkt underlättar sömnen :-P
Illamåendet har faktiskt släppt nu! Är i vecka 20 (21 imorn, whiho!).
50% idag räknat på en "vanlig" graviditet
Om allt ser fortsatt bra ut på torsdag så skall vi berätta för dottern att hon skall bli storasyster, längtar!
Jag har nu känt båda bebisarna sparka från utsidan men det är inte alltid lätt att tolka vem som är vem tycker jag. Det underlättar att jag iaf får se hur de ligger varannan vecka för med dottern så kunde det liksom lika gärna vara ett knä som en armbåge som en fot typ, hade noll koll, haha
50% vad härligt! :) Själv tycker jag att tiden går sakta.. Nästa mål blir RUL i slutet av månaden. Har inte känt några riktiga sparkar inne heller, vet att moderkakan ligger i framvägg. Om jag ska vara lite positiv så kanske det varit ngt liknande sparkar de senaste två dagarna, men jag tycker det är svårt att veta.
Spännande att berätta för er dotter. :) Jag hade också en sådan tanke först, att iaf vänta tills efter RUL. Men jag blev stor rätt fort och andra såg det tydligt, då ville jag inte att sonen skulle komma in i ett samtal där han troddes veta. Så vi berättade för ett par veckor sedan. Först hade han svårt att ta in. "-men mamma, din mage är ju tjock för att du ätit så mkt mat" ;) haha. Men nu är han helt med på det hela. Rätt skönt också att han vet varför mamma är tråkig och måste vila osv. Får hålla tummarna att allt går bra på RUL bara....