Inlägg från: Anonym (som vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (som vanligt)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (??) skrev 2014-08-17 20:56:35 följande:

Detta är värderingar denna satan kommer hjärntvätta  barnet med om ingen hindrar henne, det är okey med rasism mobbing och att sätta sig över andra, du tycker det är bra föredöme?

Jag håller då inte med, ts borde bli barnbefriat då hon inte har den elementära kunskapen att ta hand om en.

Tycker du ska sluta sprida din intoleranta inkompetenta ignoranta okunniga dynga i en tråd som knappast behöver det, problemen är stura nog som dom är.

jaha där kom satan in i bilden förutom det redan nämnda häxeriet ..men det är jag som är inkompetent och ignorant och okunnig? sen att du lyckas med konstycket att dra in rasism i det hela.. ja vad kan man säga..

kids don't do drugs this is what happens with your brain

jag kommer inte besvara dina inlägg mer då jag finner dig väldigt obehaglig
    jag kommer hädanefter bara direkt anmäla de inlägg där du gör påhopp och/eller kommer med galna påståenden utöver det kommer jag inte besvara dina inlägg

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 21:11:51 följande:
    Du har problem, sök hjälp.

Tycker du ska tänka en gång till på det där med att tiga är guld
    det är nog bäst att bara anmäla denna människa i fortsättning

det är ju uppenbart att denna människa har något slags problem, om det kommer från drogerna eller något annat kan jag inte uttala mig om men jag tror inte vi ska bemöta denna människa mer då det triggar deras underliga beteende

bär med dig vetskapen att du har gjort rätt ts, att droganvändare tycker annorlunda är väl nästan väntat
  • Anonym (som vanligt)

Michelle 341 skrev 2014-08-17 22:54:01 följande:

Hade du blivit lika upprörd om du fått reda på att han i sex års tid druckit öl med kompisarna när dom sett på fotboll på helgerna ibland?

Inte?

Då är du en hycklare.

Är han en bra man och pappa och sköter både er och sitt liv väl så varför göra ett problem av något som inte behöver vara det?

hade du varit lika oberörd om din man gjort andra saker som var olagliga? tex stal saker från jobbet (för att finansiera sitt missbruk),  körde rattfull (drograttful)  osv

inte?

då är du en hycklare

för oavsett vad man själv tycker om droger så är det olagligt det går inte att komma ifrån, ni kan tycka det är helt ok och ofarligt bäst ni vill men det ändrar inte hur samhället och lagarna ser på droger

men.. 'så länge han är en bra pappa' gör det väl inget om han bryter mot lagen lite då och då *suck*
    återigen problemet är att mannen sysslar med något som är olagligt
    att sen ingen normalt funtad förälder vill ha sitt barn i närheten av droger eller missbrukare är också en sak

• Anonym (som vanligt)
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 23:39:24 följande:
    Inte pga olaglighetens skull nä. Däremot så blir någon annan ledsen om man stjäl, man utsätter andra för risker om man kör rattfull m.m så av DEN anledningen skulle jag bli upprörd.

Men en jolle el en öl skadar inte din omgivning och knappt en själv såvida det INTE är ett missbruk. Men har han kunnat dölja det i 6 år och det inte har gått ut över barnet, relationen el arbetet har jag svårt att tro att det är ett missbruk vi pratar om här.

Jag blir inte arg om min man går mot rött el tankar ner film heller bara för att det råkar vara olagligt. Allt som är olagligt är inte fel och tvärtom.
    så att ts blir ledsen räknas inte?
    faktum är att familjen nu är slagen i spillror och oavsett hur mycket vissa än försöker skylla det på ts så är det mannens handlingar och lögner som orsakat det

återigen de flesta människor vill inte ha sina barn i närheten av droger eller människor som använder droger, tycker du det är oförståeligt?
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 23:52:02 följande:
    Vissa har förmågan att reflektera över orsaken till olika lagar och följer inte statens pekpinnar likt en marionettdocka. Du verkar inte förstå att samhällets normer och lagar ständigt förändras över tid, vilket tyder på att du är väldigt naiv. Jämförelserna du gör är skeva i och med att stöld innebär direkt skada på andra samt att rattfylla bidrar till en gravt förhöjd risk att skada andra. Så är knappast fallet med att nyttja en drog som cannabis där ruseffekten knappast sätter någon annan i fara.

Till dig TS; Om jag misstolkade din ovilja att sambon i fortsättningen skall ta hand om dottern som att du tänkte lägga energi på att försöka förverkliga det, så blir jag bara glad.
    att du inte har respekt för lagar och anser att de som har det är marionettdockor  förvånar mig föga, precis som att det inte är förvånande att det är just droganvändare som springer till mannen försvar utan att för en sekund reflektera att det är mannens lögner och beteende som raserat familjen

där här med att inte respektera vare sig lagar eller andra människors känslor verkar vara en röd tråd när det gäller missbrukare

men droganvändare kan fortsätta med sin tro om legalisering i sverige och hur cannabis botar cancer osv, vi andra följer de lagar som finns och vänder oss till sjukvården för vård och vi vill inte ha droger eller missbrukare i närheten av barn

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-18 01:23:10 följande:
    Jag har absolut respekt för lagar. Skulle aldrig falla mig in att begå ett brott som innebar skada på en annan människa om det inte vore i nödvärn. Och du, sluta angripa mig personligen i debatten och insinuera att jag skulle vara missbrukare bara för att mina åsikter inte stämmer överens med dina.
    även om många som använder föredrar ordet brukare så är ordet missbrukare det ord som många använder när det gäller för människor som använder narkotika, vill man inte bli kallad missbrukare så ska man inte använda droger
    däremot hade jag gått över gränsen om jag kallat dig för 'äcklig missbrukare' och liknande då är det personangrepp

men skulle det vara så att du alltså inte använder narkotikaklassade preparat så tycker jag ju det är jättebra och då är du självklart inte vare sig missbrukare eller knarkare

förövrigt tycker jag man kan vara lika indignerade när ts dotter blir omnämnd med könsord och ts själv blir kallad häxa och annat drogsvammel (inläggen stod kvar ett bra tag innen de modrerades bort tyvärr) inte direkt någon bra pr för cannabis direkt med en sådan otrevlig och agressiv person

min ståndpunkt står  fast - droger och barn hör inte ihop
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 11:39:20 följande:
    Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?
    Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.
    men suck... den lilla detaljen att tråden ligger just i FAMILJERÄTT delen av forumet har du tydligen missat totalt..

man disskuterar liksom inte 'abort' i 'adoptionsforumet'

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (420) skrev 2014-08-18 17:43:49 följande:
    Håller med, både jag och mannen röker, och de gör inte oss till sämre föräldrar för att njuta av en jani istället för alkohol på kvällen när lillan sover för natten, livsnjutare helt enkelt. Ett stort plus är ju med att stressen försvinner efter en massa jobb och hämta och gäster osv.
    Sitta och ta ett bloss och lyssna på skön musik eller glo tv och bara koppla av på kvällen HELT är för jävla underbart. Och viktigt!

Men alla behöver inte vara på samma sida, klart alla har åsikter, men de gäller med att kunna respektera andras liv och val, gillar man de inte, fine inte mer med de.
    Kräkningar och brist på respekt är på tok för vanligt i detta forum.
    men du är ju ändå trots allt medveten om att det är olaglit eller hur?
    det handlar inte om olika åsikter gällande triviala småsaker utan en substans som är olaglig

sen anser jag det mer kränkande att kalla ett litet barn för könsord som gjordes igår av en missbrukare, än att kalla en missbrukare för knarkare(vilket är det korrekta om man går efter SAO) jag tror faktiskt du som förälder håller med om det eller har jag fel?

• Anonym (som vanligt)

med andra ord man bör alltså ha i åtanke att de grövsta kränkningarna är borttagna efter moderering (tacksamt nog även om det visar på farorna med att använda cannabis då vissa människor flippar ut och blir agressiva mm)

• Anonym (som vanligt)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 17:54:38 följande:
    Rökte han i närheten av dottern då? För som jag förstått det har han rökt hos kompisar när han varit barnfri så vad menar du med att han haft droger i närheten av sitt barn?

Personen du svarar menar för den delen inte alls att man skadar barnet om man inte utsätter hen för droger, vilken konstig slutsats?!

Men såklart skadar det barnet om mamman tar ut skilsmässa och splittrar en annars lycklig familj för att hon fått reda på (läs:inte ens märkt) att sambon då och då rökat hos kompisar och har moraliska problem med det.

Men visst, hon får göra som hon vill. Tycker bara det är en tragiskt och onödig konsekvens för alla inblandade.
    personen jag svarade är en person som använde könsord om ts dotter och kallade ts för häxa som skulle brännas på bål osv (moderatorerna rensade friskt i tråden) så vad den människan tycker och tänker är inget som någon bör ta på allvar

återigen man får ha sina åsikter men det förändrar inte att cannabis är olagligt, ts vill inte ha olagliga droger i närheten av sitt barn, det är henens val och inte ett konstigt för människor som inte använder droger, hon ska inte behöva bli påhoppad för det (säger inte att du gått över gränsen men många har i sitt sätt att uttrycka deras åsikter, något som visar mycket bra hur cannabis visst kan göra vissa människor agressiva och obehagliga)

• Anonym (som vanligt)

Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 18:04:22 följande:
    Ja det gör jag.

I vilket fall som helst. Det roliga är slut o jag lämnar nu tråden.
    lycka till ts,

synd att din tråd förstördes av drogpropaganda och att du blev utsatt för påhopp igår

jag gör som du och hoppar av tråden, tror även många som använder cannabis kommer tröttna på anonym(??) besatta propaganda som uppvisas i vartenda tråd där ordet cannabis nämns
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 19:35:51 följande:
    Om du varit med från början o sett vad jag skrivit innan, så hade du förstått att det handlar om mer än så.

Oavsett , för typ 50.000:e gången ; tråden var inte till för att diskutera huruvida cannabis är okej eller inte.
    förstår dig verkligen som efterfrågar läsföreståelse, men just cannabis har ju den effekten på människor att dom får det lite svårare att förstå

som sagt lycka till ts, bra att din man insåg att du och barnen är viktigare än droger och att han ville ge upp det då han insåg hur hans användande av droger förstörde er familj, håller verkligen tummarna för er
  • Anonym (som vanligt)

Anonym (!) skrev 2014-08-18 20:00:19 följande:

Ska du hitta på biverkningar som passar dina åsikter länge till eller ska vi nån gång återgå till fakta?

Historien är däremot verkligen inte över, ts kan i framtiden upprepa misstaget om hon inte läser upp sig lite.

*suck* i samma sekund som (??) försvann dök du upp med samma språkbruk och sätt mot ts

oavsett vilket så får du acceptera att jag inte tänker bemöta dig mer, missbrukare är för mig är bara energitjuvar

ber dig dock om att hörsamma ts önskan och sluta med drogdravlet i tråden
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 19:35:51 följande:
    Om du varit med från början o sett vad jag skrivit innan, så hade du förstått att det handlar om mer än så.

Oavsett , för typ 50.000:e gången ; tråden var inte till för att diskutera huruvida cannabis är okej eller inte.
    du kan nog tyvärr skriva det fler än gånger än så för som nämnt det här med läsföreståelse eller att tråden ligger i FAMILJERÄTT är något som vissa människor totalt missat i sin iver att försvara sin dyrbara drog

dessa människor försöker så desperat få uppmärksamhet av dig eller mig men så intressanta är varken dom eller deras åsikter om knark, majoriteten av människor förstår att barn och droger inte går ihop

jag är glad att du är en ansvarsfull och stark mamman, bry dig inte om en minoritet droganvändare som påstår annat
    detta är det enda ställe dom har att kunna lyfta sina åsikter om droger anonymt, det finns en anledning att de smyger med sitt missbruk och bara luftar den på internetforum eller med sina drogvänner offline, knappast något dom delar med sig till andra föräldrar till barn på samma skola/dagis som derar barn är på
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 21:23:55 följande:
    dessa människor försöker så desperat få uppmärksamhet av dig eller mig men så intressanta är varken dom eller deras åsikter om knark, majoriteten av människor förstår att barn och droger inte går ihop
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (idiot) skrev 2014-08-18 21:53:19 följande:
    Det har jag också gjort.
    Självklart, vem vill leva under samma tak som en pundare tillsammans med barn.
    Inte en chans och vilken kvinna som helst med lite självrespekt skulle lämnat.
  • Anonym (som vanligt)
    Moderator skrev 2014-08-20 10:41:57 följande:
    Observera att tråden ligger i Känsliga Rummet!
    Vill ni debattera gör gärna det i en annan tråd.
    Fokus ska ligga på TS problem och frågeställningar!
    tack!
  • Anonym (som vanligt)

hur går dina tankar ts, din man har ju lovat förr att han ska sluta, känner du förtroende för honom den här gången

hoppas han har fått sig en rejäl ögonöppnare nu och insett att han kan förlora det viktigaste som han har och att inget är värt det

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..