• Minchy

Förskoleläraren som saboterade

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Vad gör vi nu :( 

Life Always Goes On!
  • Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade
  • Anonym (!!!)
    Minchy skrev 2014-08-11 18:10:45 följande:

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Okej! Är det så här dagens mammor beter sig? Skrämmande.
  • Anonym (!!!)
    Minchy skrev 2014-08-11 18:10:45 följande:

Hej 

Det heter "Montessori"
  • vampyria2
    Anonym (!!!) skrev 2014-08-13 08:05:55 följande:
    Okej! Är det så här dagens mammor beter sig? Skrämmande.
    Vet du vad som är läskigt att det inte alls är ovanligt att de gör så heller, jobbar själv på dagis och såna här psykon får vi hantera varje vecka i vilket fall, älskade jag inte barn så mycket så skulle jag aldrig jobba med det pga föräldrarna (vissa av dem)
  • Anonym (!!!)
    vampyria2 skrev 2014-08-13 09:17:32 följande:
    Vet du vad som är läskigt att det inte alls är ovanligt att de gör så heller, jobbar själv på dagis och såna här psykon får vi hantera varje vecka i vilket fall, älskade jag inte barn så mycket så skulle jag aldrig jobba med det pga föräldrarna (vissa av dem)
    Jag blir alldeles ställd. Men jobbar du i ett "problemområde"? 
  • elle9

Blöja var väl en bra lösning på problemet när underkläder inte fanns. Fint problemlöst av vikarien.

Om din barn är begåvat kommer han att bita sig fast vid blöjan nu eftersom han nu vet att du blir skogstokig och skäller som en bandhund när det händer olyckor. Det måste varit mycket obehagligt för samtliga som var i närheten. Förbered dig på att de andra barnens föräldrar kommer att ha åsikter om ditt uppförande för du har sannolikt skrämt skiten ur deras små också.

Du har en hel del att städa upp.

• Indianica

Men jisses.  Herregud. Du har skällt på en människa så hon gråter och hon ska "aldrig mer få röra din son" och ska på möte med förskolechefen pga att kalsongerna var slut och någon försökt lösa det. Grattis till titeln "Förskolans ilsknaste morsa" ! 

Jag själv hade valt att inte låta pojken ha några kalsonger under byxorna, men ditt barn är å andra sidan så stort att han borde kunna ta ett resonemang som "mamma var lite tokig och hade glömt lämna kalsonger på förskolan, men nu behöver du inte blöja igen för nu har mamma lagt dit extrakläder".

• lisaeriksson

Troll tror jag!!

Om inte så himla omoget att som vuxen ställa sig och skrika. Usch.

Vad tänkte du med? Be vikarien om ursäkt nu. Kan du inte acceptera att en vikarie gör fel eller att hon gjorde det bästa av situationen? Du hade som sagt inte plockat ner mer underkläder. Då får ju du skylla dig själv isf.

Nej skäms på sig och förskolechefen har nog redan fått reda på DITT beteende så det kommer nog inte bli till din fördel det mötet.

Är inte ute efter att va elak. Säger bara vad jag tycker

• Ogago
    lisaeriksson skrev 2014-08-13 10:17:01 följande:

Troll tror jag!!

Om inte så himla omoget att som vuxen ställa sig och skrika. Usch.

Vad tänkte du med? Be vikarien om ursäkt nu. Kan du inte acceptera att en vikarie gör fel eller att hon gjorde det bästa av situationen? Du hade som sagt inte plockat ner mer underkläder. Då får ju du skylla dig själv isf.

Nej skäms på sig och förskolechefen har nog redan fått reda på DITT beteende så det kommer nog inte bli till din fördel det mötet.

Är inte ute efter att va elak. Säger bara vad jag tycker

En mor med så dålig självkontroll och impulskontroll - borde dom inte behandlas på nåt sätt? Vad säger soc om sådana mödrar?
  • Anonym (!!!)

Var tog TS vägen? Startar en sådan här kontroversiell tråd och går upp i rök! Som vanligt här på FL.......................

Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade