• Minchy

Förskoleläraren som saboterade

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Vad gör vi nu :( 

Life Always Goes On!
  • Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade
  • Tirem

Ditt beteende och uppförande är inte ok! Är du klok eller? Egentligen borde vikarien ta kontakt med rektorn och kräva ett möte om dig.

Hoppas du skäms...

• Tirem

Ta dagen för vad den är inte för vad den kunde varit skriver du i din profil... Ta situationen för vad den är, släpp det och gå vidare men be om ursäkt innan du passerar gå...

• Solen11

Oj vilket gräsligt beteende från din sida. Be genast vikarien om ursäkt i morgon, allt annat vore extremt pinsamt. Skämmes!!!

• nozpa

Hoppas att du får höra att du inte får behandla förskolechefens personal på det sättet imorgon på mötet.
    Du betedde dig illa. Vikarien gjorde ett enkelt misstag. Du bör be om ursäkt.

• glassen

Nej. det är inte ok från din sida. Om ni lyckats så bra med blöjavvänjningen hittills så borde det inte vara så svårt att förklara för sonen att han inte behöver blöja mer.
    Det måste vara hemskt att vara vikarie och bli så illa bemött av föräldrar. Hon gjorde säkert sitt bästa i den situationen.

• MxMeNow
    Tirem skrev 2014-08-11 20:03:20 följande:

Ta dagen för vad den är inte för vad den kunde varit skriver du i din profil... Ta situationen för vad den är, släpp det och gå vidare men be om ursäkt innan du passerar gå...

Det står att TS är singel också, i ts är hen sambo.
  • Anonym

Tycker du inte själv att du är pinsam?

Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade