• Minchy

Förskoleläraren som saboterade

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Vad gör vi nu :( 

Life Always Goes On!
  • Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade
  • MajaNisse

Tycker du verkligen att det hade varit så himla mycket bättre att ditt barn gått omkring utan underbyxor?

• nernu

Ett troll... Ett otrevligt sådant dessutom.

• Flygfotogen

Be tusen gånger om ursäkt och ta av blöjan. Man skriker inte på personalen och jag hoppas innerligt att inga barn såg eller hörde dig skämma ut dig och skrämmas så.

Skäms!

• YokohamaNr2

Men oj vilken jäkla överreaktion! herregud, ta en tripp till humör terapeuten!

Ett snack med vikarien hade varit nog! hon kanske inte vet precis hur mycket ni har kämpat med blöjan, dessutom fattar nog barnet också att han kan fortsätat gå på toaletten

• viseversa

Nej det var itne okej att sätta på ett blöjfritt barn blöja. Men du betedde dig JÄVLIGT illa ts. Vad gäller sonen säg som det är att han är för stor och att fröken hade fel när hon sa att det var okej. 

• Ogago

Jag är mera bekymrad för barnet. Om barnet fick höra ditt utbrott så fattar han ju att nånting är väldigt konstigt med det där med att bajsa. Man får nog knipa ihop i fortsättningen. Jag skulle bli skitskraj, eftersom jag inte hade förstått vad som hände.

Att få sådana vansinnesutbrott i barnets närvaro kan ju inte vara nyttigt. Det kan ju prägla barnet för livet. Man måste ha bättre impulskontroll när barnet är nära.

• wildflowers

Jag jobbar på förskola och hade någon sagt sådär till mig, betett sig så så hade jag fan bett den å dra åt helvete å byta förskola om du inte är nöjd!!

Vi förskolepersonal sliter våra arslen för barnen! Du ska bara vet vad som händer under en dag!! med stora barngrupper och idag vanligt med barn med speciella behov i gruppen. ( utan resurs) Plus IDIOTER TILL FÖRÄLDRAR SOM DU på det!! Usch!!!!

Inte så jävla lätt för en vikarie att veta!! Vad stör det dig om ditt barn har blöja han är 2,5!!

Patetiskt

• gbgumman

Nej det är verkligen inte ok att skrika och skälla på någon så där.

• Hannah76

Ditt beteende sabbar långt mer din son än en vikarie som gjort ett misstag. eller misstaget var ju ditt som inte tagit med extra underkläder.

Jag skulle dö av skam om jag var du.

Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade