• Minchy

Förskoleläraren som saboterade

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Vad gör vi nu :( 

Life Always Goes On!
  • Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade
  • Lavish

Vad du gör nu? Prata med din vårdcentral om hjälp till en psykolog eller kurator som kan hjälpa dig med ditt fullständigt oacceptabla beteende?

Du är förmodligen en fara för det psykiska välbefinnandet hos människor som måste möta dig.

• molly50
    Minchy skrev 2014-08-11 18:10:45 följande:

Hej 

Jag behöver höra era åsikter då jag ska på möte imorgon med min sons förskolechef.

Min sambo och jag har i sommar pratat mycket med våran 2.5 åring om blöja och att bebisar har blöja, att hans lillasyster som kommer snart kommer ha det. Han insåg snabbt att han är stor och slutade med blöja, jag behöver nog inte säga hur stolta vi varit. I nästan 2 veckor har vi nu haft en son utan blöja dag och nattetid utan en enda olycka hemma.

Förra veckan började han på dagis igen, på samma avdelning han har gått på. Personalen höll med oss och uppmuntrade lillen att gå på pottan och toa. ALLT gick bra fram tills idag! 

Jag och sambon kommer för att hämta sonen, då har han BLÖJA PÅ SIG för en av vikarierna ( som är på avdelningen ofta ) inte hitta underkläder. Jag ställde mig och började skrika på henne varpå hon säger förlåt lite mumlande. Vid detta laget är jag bara mer irriterad och säger du får inte röra min son någonsin igen.
    Går in på dagiset då de var ute och skriver ett brev till personalen imorgon och ser då denna vikarie gråtandes ( nej tyvärr jag brydde mig inte) 
    Ringde chefen genast och ska träffa henne imorgon . Men jag måste få höra vad i helvete är ok? Är detta verkligen OK? Min son går på en privat montossori förskola och nu vägrar han ta av sig blöjan då fröken sa de va OK.

Vad du ska göra?

Till att börja med så borde du be vikarien om ursäkt.
    Att få ett sådant utbrott över en småsak (Ja,för det är en småsak. Olyckor händer lätt när barnen slutat med blöja)
    Det är,till att börja med,inte personalens fel om du inte har tagit dit tillräckligt med underkläder åt din son.
    Och det är aldrig ok att få sådana utbrott framför barn och skrämma dem från vettet.
    Sedan är det upp till er att vänja er son av med blöjan igen. Det är erat ansvar och ingen annans!

Nu hoppas jag för allt i världen att du inte är seriös. För i så fall är det sorgligt. Riktigt sorgligt!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Dz)

Då undrar jag bara varför du inte tagit med ombyte så det räcker om det sker flera olyckor samma dag, då hade ungen aldrig behövt blöja, så skäll på dig själv istället

• julial91

TS, jag förstår din irritation. Att era framsteg med sonen och det ni tränat på gått lite åt spillo. Förstår att du blev arg i stundens hetta. Men jag tycker att du ska be om ursäkt till vikarien och förklara att du blev ledsen och irriterad. Jag utbildar mig just nu till pedagog och att få "skit" av föräldrar är bland det jobbigaste i yrket, man tar hand om barnen hela dagen och får inte så mycket uppskattning av vissa. Ja, som förälder ska man få säga ifrån om något är fel men den stackars vikarien kunde ju inte veta. Jag tror det kommer lösa sig bra om du ber om ursäkt och är noga med att se till att lillkillen alltid har ombyte med sig. Lycka till!

• jashrinah

wow , satan vad elak du är ! det är väll endå inte hennes fel att hon lära ta på din son blöja för att du inte skickat med tillräckligt med underkläder till din unge ?!

• Anonym (Varför underkläder?)

Att skrika och bete sig illa åt lär ju inte göra barnet blöjfritt! Vikarien borde få en ursäkt. Däremot hade jag nog ifrågasatt varför barnet inte kunde gå utan underkläder? Byxor räcker väl? Och om även byxorna var slut hade du föredragit att barnet kanske sprang näck i flera timmar? Hur tycker du Ts att personalen skulle hanterat situationen?

• Starkast
    Minchy skrev 2014-08-11 18:10:45 följande:

Hej 

Den enda som har gjort fel, det är du.
    Väx upp!
  • Penida

Du har nog förstått nu att ingen här direkt tar ditt agerande i försvar, har du tagit åt dig av råden? Hur gick det idag?

Avskyr CIO-metoder
  • Sarakechi

Det är tack vare psychon som TS det är obehagligt att jobba inom barnomsorgen.

• volvo142
    viseversa skrev 2014-08-12 13:11:03 följande:

Nej det var itne okej att sätta på ett blöjfritt barn blöja. Men du betedde dig JÄVLIGT illa ts. Vad gäller sonen säg som det är att han är för stor och att fröken hade fel när hon sa att det var okej. 

Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade