Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Varför är det samma symtom på om mensen ska komma som tidiga graviditetssymtom??? Så korkat Obestämd Just nu är jag trött, grinig, ont i rygg och mage, ömma bröst och lite vagt illamående, är det som förra månaden bara en 25-dagarscykel så borde jag få mens i övermorgon och just nu känns det som att mensen är på väg Rynkar på näsan  men ska jag gå efter 28 dagar så är det ju betydligt längre kvar innan mensdax.

Gaaahh!!! Vill veta NU om jag ska ställa in mig på ytterligare en månads försök eller om jag ska skutta runt och jubla  Tungan ute

• Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-10-01 13:26:47 följande:
    Attans oxå! hoppas du har fel, det hade ju jag när jag va säker på att det va mensvärk ;)
    Har skrivit i presentationstråden men det blev en massa stora mellanslag!? Men men det är läsbart :)
    Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu Gravid  Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag Obestämd
  • Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-10-01 17:07:09 följande:
    Ja, ofta har det varit en lång väntan utan hopp då plussen uteblev. Dock har jag haft tur och sluppit missfall och hoppas det får förbli så även framöver.
    Nu till din fråga! När jag träffade min akupunktör sa hon att min livmoder är kall och att om ett ägg skall fästa och kunna växa i mig måste jag få en varm livmoder, mera blod och cirkulation. Hon pratade mycket lite svenska så en del saker hann jag aldrig riktigt uppfatta. Men det stora hela gick ut på blutsaft (öka blod), kanel va bra för njurar, äggstock eller livmoder...kommer inte ihåg men hon va väldigt noga med att jag måste dricka det. Köpte ett färdigt te på Ica men gjorde även min egen genom att koka två kanelstänger och en liten bit ingefära som jag sedan förvarade i kylen. Blandade den i den köpte teet när det va kokhett så blev det snabbt drickbart. Därför fick det även bli varm mat och dryck rakt igenom, hon tittade var gång på min tunga och kände på min puls och första gångerna såg hon direkt att jag inte följt hennes råd så efter det körde jag "all in" ;)
    Spännande :) 
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-01 21:35:33 följande:
    Är du bara på dag 23 så skulle jag tro att det är annat än mensvärk...! smile1.gif
    Har du kvar dina knepiga symtom?

Fortfarande tät i näsan, liten blodblandad flytning i morse men inget mer, molvärk i magen till och från :(
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-01 22:04:53 följande:
    Hoppet lever så länge tanten håller sig borta! Själv är jag på dag 16 och ingen ÄL... Kanske lika bra så att operationen kan genomföras enligt plan :-/ Kan inte låta bli att drabbas av pessimism o känna att det blir nog inga fler barn *suck* Vi har dock ännu inte gett upp o sex varannan dag blir det iaf

Hoppas operationen går bra och att ni snart får er bebis
  • Nr 3 på G

Jodå nu kom den...men redan på dag 24, känns lite väl tidigt tycker jag, har iofs haft kort cykel innan oxå men iaf hållit mig på 26 dagar.
    Just nu vill jag bara lägga ner och skita i allt men men förhoppningsvis har väl humöret vänt tills det är dx för nästa ÄL...har beställt ÄL tester och rosenrot som borde komma imorgon, men visst skulle man bara äta rosenrot från mensstart till ÄL eller???

• Nr 3 på G
    Freje Håller tummarna för en pigg och frisk krabat, symtomen brukar ju kunna försvinna runt v 10-11 sen är man supernojig tills man känner första "fisksprattlandet"  runt v 18-20 och den känslan är obeskrivbar Hjärta
  • Nr 3 på G

Usch känner mig riktigt låg när det gäller att skaffa fler barn nu :( Alltså jag vill ju men samtidigt så börjar dom bli lite mer självgående nu och minsta kommer ju hinna bli 3 innan ett ev syskon kommer och jag kommer att bli 44 när det är dags att föda, orkar vi? är det värt det? Vi måste skaffa ny bil om och hur blir det med mina ev studier om vi skaffar en liten till, hinner jag ändå läsa innan jag blir för gammal? BLÄÄÄ!!! Men längtar mig samtidigt tokig efter en go fin mage som det sprattlar och lever rövare i, en gosig bebisnacke att snusa i och allt det underbara som ett nytt liv innebär *suck*

• Nr 3 på G
    Freje skrev 2014-10-03 10:05:25 följande:
    Hej, här kommer en liten uppdatering. Imorse på UL så fick vi se en pigg liten krabat slå volter. Hjärtat tickade på så fint. Oj va mycket spänningar som släppte och tårarna rann av glädje. Hen hade växt på bra och var 45,5 mm och jag beräknas till 11+2. Vilket stämmer med mina uträkningar. Nu hoppas jag på fina siffror på KUB om två veckor. Oj, vad glad jag är. Svävar på små moln. Styrkekramar till er där tant röd har kommit på besök. Ni som är runt ÄL, se till att ligga i

Grattis !!! Vad underbart :)
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)