Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Nr 3 på G skrev 2014-11-12 22:32:47 följande:
    Meeen HALLÅÅÅÅ var är ni allihopa är ju hur dött som helst i tråden just nu :( saknar surret som brukar vara här <3

Jag lider just nu av enorm trötthet. Borde nog kolla järnvärdet. Känns som om jag inte orkar någonting just nu. Har lite småkänningar av foglossning, men bara när jag suttit mycket. Går idag in i vecka 18. Tjoho! Glad
    Magen börjar så smått ta plats, men inte så mycket att det inte går att dölja. Känner lite sprattel varje kväll från bebben. 19 dagar kvar till RUL....
  • Freje
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-18 06:30:14 följande:
    Här undrar jag nu om livet blev kvar där inne? Helt plötsligt i söndags försvann kvällströttheten som i ett trollslag o mitt flåsande har förbättrats radikalt... :-/
    Det är ju en kritisk tid nu då moderkakan ska ta över mer o mer från gulkroppen.

Alla mina symtom försvann i vecka 9. Blev jätteorolig så jag bokade ett privat ul och fick se en pigg krabat.
    Det är väl runt vecka 9 de sk "spökveckorna" är, dvs då många symtom avtar. Om jag inte misstar mig så borde du vara runt vecka 9?

Helt normalt men lika nojig blir man ändå. Så försök att vara positiv och njut av att tröttheten lagt sig. Det kommer att gå bra. Om några månader får vi träffa våra bebisar 
  • Freje
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-18 20:02:14 följande:
    Åh jag hoppas du har rätt! Jag är 9+0 idag så kan bara hålla tummarna!
    Tänkte jag skulle ringa den enda privata gynekologen som finns i denna stad i morgon o vädja att få köpa ett UL. Han har egentligen stängt igen o ägnar sig endast åt fertilitetsutredningar men man kanske kan ha tur...

Håller tummarna att han kan göra ett UL. Trots allt lugnar det ganska mycket att man fått se sitt lilla pyre.

Även om jag måste erkänna att även nu i snart vecka 19 (imorgon) så finns det alltid nya saker att oroa sig för. Men det hör väl till. Det gäller bara att inte låta oron ta överhanden. Viktigast är att kunna njuta av sin graviditet och glädjas över det lilla livet.
  • Freje

Jag märkte också av ökad lust vid ägglossning av rosenroten. He he... maken klagade inte.
    Munkpepparn kanske bidrog till att jag blev gravid Hann bara äta en cykel innan jag plussade. Så jag kan rekommendera munkpepparn.

Idag har det hänt något med magen, det ska bara poff och så var den där. Börjar bli svårt att dölja nu. Som tur är har jag RUL på måndag och om allt ser bra ut, kan jag släppa ut magen då. Känner buffar flera ggr om dagen, och det känns betryggande. Bara hålla tummarna att bebis är frisk. Just nu längtar jag att få berätta för sonen att han ska blir storebror. Han frågar ofta när vi ska få en bebis (hans kompisar har lillasystrar så det vill han också ha).

Imorgon går jag in i vecka 20. Snart halvvägs Glad

• Freje
    Feona skrev 2014-11-27 22:59:27 följande:
    Ååhhhh så fort tiden går, tänk halvvägs snart! Håller tummarna inför måndagen. Börjar bli omöjligt att dölja magen även för min del, känner inte lika tydligt puffarna som du nämner. Sitter precis och försöker känna men allt som känns är möjligtvis lite bubblande känsla men det kan ju lika gärna vara magen. Längtar så efter att få se och ta del av ultraljud, en evighet kvar., eller ja ligger väl exakt två veckor efter dig ;)
    Ha ha, bubblandet känner jag igen. Svårt ibland att veta om det är tarmarna eller bebis. Men jag tror att det i de flesta fallen är bebis du känner.

Har en app, Ovia Pregnancy Tracker, varje vecka jämförs bebisen med en frukt eller grönsak i storlek. Det blir lite mer konkret då att förstå hur stor/liten bebisen är. Just nu beräknas mitt pyre vara som en zuccini (förhoppningsvis inte lika grön dock).
  • Freje

Välkomna ni nya.

Det är skönt att ha likasinnade att dela tankar, oro och glädje med.

Jag har idag varit på RUL och fått se vår pigga lilla tjej Nytt BF beräknas till 23 april.

För egen del kan jag säga att oron inte någonsin försvinner. Men den ändras med tiden. Lite oro är naturligt, men den får inte ta överhanden. Man måste våga njuta och glädjas också.

Kram till er alla

• Freje

Tack Weeme. Jag förordar ju gärna munkpeppar då jag tyckte att det funkade för mig. Kan vara värt att prova en cykel eller två. Men det är säkert så att det inte hjälper alla.

Jamtlandstaus, lycka till med NIPT idag och håller tummarna att du får svar innan jul.
    Jag känner igen det där med dålig sömn. Upplevde samma sak i början, det har dock börjat bli lite bättre. Hoppas det börjar funka för dig också snart. En god sömn behövs ju.

Feona, lycka till på RUL nästa vecka. Håller tummarna att allt ser bra ut. Själv har jag nu kunnat släppa oron som funnits i bakgrunden hela tiden. Känner rörelser varje dag, dock inte utanpå magen så mycket, då jag har moderkakan i framvägg.

Just nu njuter jag av att ja mår bra och har en pigg liten tjej i magen. Sonen klappar och pussar på magen varje dag och pratar med lillasyster. Han pratar redan om att han ska lära henne att cykla Idag har jag gått halva tiden !

Tråkigt ni som fått besök av tant röd. Men det är bara att fortsätta ligga i och försöka ha roligt på vägen Och att kolla upp sig kan vara skönt. Antingen får man bekräftat att allt ser bra ut eller så kan man få hjälp.

Hoppas på nya plus i tråden snart. Det är så skönt att veta att 40+ är ingen ålder och vi blir lika bra föräldrar även om vi har några fler år på nacken.

Kram till er alla!

• Freje

Skönt med livstecken, Jämtlandstaus och Feona. Håller tummarna att allt ser bra ut på RUL idag Feona.
    Tråkigt dock att ni båda haft strul.

Idag går jag in i vecka 22. Tösen lever runt på eftermiddagarna och kvällarna i magen. Skönt när man känner livstecken varje dag. Börjar inse att vi snart är fyra i familjen. Tankarna kretsar nu hela tiden kring förberedelser inför lillasysters ankomst. Satt och funderade igenom hur jag vill att nästa förlossning blir, vad jag kan göra bättre denna gång ( som om man skulle kunna ha full koll - ha ha )

• Freje

Hej, här var det lugnt i tråden. Är det någon som närmar sig BIM snart? Eller har alla fullt upp med julbestyren?

Själv går jag in i vecka 23 idag. Just nu händer inte så mycket, magen är fortfarande liten även om den börjar synas. Det är fullt med rörelser på kvällarna. Känner att det är mycket hormoner i kroppen. Fick ett anfall av sorg igår, då jag mitt i min gravidlycka insåg att detta är sista gången jag får uppleva en graviditet. Missförstå mig inte men mitt i allt inser man vilken fantastisk upplevelse det är att vara gravid, och jag förstår varför man vil ha fler barn.
    Nu är jag och min man mer än nöjda med sonen och kommande dottern, vi kommer inte skaffa fler. Men jag saknar redan tanken på att vara gravid.

Ursäkta mina förvirrande tankar, skyller på gravidhormoner. Kände bara att jag var tvungen att ventilera dem någonstans, kanske någon förstår.

• Freje
    Anonym (Mini) skrev 2014-12-19 12:26:21 följande:
    Sådana där tankar kan jag oxå ha! Att antingen blir det sista (om man plussar) och har typ redan ångest för det smile5.gif el så har man redan haft sista graviditeten för 9 år sen! Det är ju faktiskt fantastiskt trots alla krämpor!

Jag har BIM den 25, planerar testa på julaftons morgon om inte mensen kommer innan.. Så man vet om man kan ta en jul öl eller ej! Har förövrigt inga symptom för utom att jag är vansinnigt trött! Men det kan ju lika gärna vara vinter trötthet! Någon mer som har beräknat BIM i juldagarna? smile1.gif
    Skönt att jag inte är ensam om såna tankar Flört

Håller tummarna att du får en särskilt fin julklapp på julaftonsmorgon. Avsaknad av symtom kan ju också vara ett tecken... I alla fall var det så för mig, då jag hade noll symtom då jag plussade. Så jag håller tummarna att du får lov att låta bli jul ölen och dricka julmust istället.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)