Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Tråkigt att höra Jämtlandstatus att mensen dök upp.

Det är konstigt så många gånger man blir besviken då den dyker upp men redan efter någon dag lyckas ladda om och se fram emot ÄL och nya tag.

• Freje

Hej tjejer. Jag hoppas att fler gör mig sällskap med ett plus snart. Nu är det en vecka sen jag plussade, och det börjar sjunka in att vi väntar smått igen. Förutsatt att allt går vägen den här gången. Enligt uträkningar så är jag på vecka 5+2 idag. Symtom hittills är en enorm trötthet och ömma bröst.

Försöker verkligen tänka positivt men en liten oro finns där. Vill inte gå igenom ett missfall igen. Tror inte vi gör fler försök om detta inte går hela vägen.

Nä, bort med dumma tankar. Här och nu är jag gravid och tänker njuta av det. Glad

Håller mina tummar att fler pigga simmare och ägg möts i denna tråd.Flört 

• Freje
    Feona skrev 2014-08-27 23:25:10 följande:

Freje: Håller tummarna att allt går fint och fler i tråden kan få njuta av en graviditet snart.

Jamtlandsstatus: måste nog kolla upp min Moon Connection tid, tokigt men har inget att förlora;)

Just nu känns det som den längsta väntan ever! Har haft mens värk i över 1,5 vecka nu så den borde komma vilken dag som helst. BIM på fre och vill nu bara få det överstökat så jag kan börja om igen. Vänta, vänta, vänta och blir påmind var dag om att mensen är påväg. Pust!

Tack!

Jag hade också "mensvärk" innan plussetFlört. Åh, jag hoppas på att tant röd håller sig borta och att det blir ett plus för dig också.
  • Freje

Grattis Feona till plusset! Va kul att det var rätt typ av "smärtor" Flört.

Å välkomna alla ni nya!

• Freje

Va härligt att den här tråden är så levande. Glad

De senaste dagarana har jag upplevt att när jag t ex suttit på toaletten och reser mig upp så hugger det till ungefär ovanför blygbenet, lite till höger. Det släpper sen på en gång. Någon som upplevt något liknande? Är i vecka 7 nu och förra graviditetn avstannade just i vecka 7. Häromnatten drömde jag att jag fick missfall. Kunde inte somna om sen.

LinneaSvea. En gång kan ju räcka Flört.  Själv lyckades vi bara få till det två ggr (ÄL-4 och på ÄL dagen) och det tog sig ju ändå

• Freje
    Anonym skrev 2014-09-09 23:00:05 följande:
    Hej tjejer
    Så mycket ni varit med om och så jobbigt det måste vara att gå igenom detta.
    Känner mig lite nervös inför VUL nästa vecka, skall få komma dit på torsdag.
    Då bör jag vara i v 7. Förstår att det är lite kritiska veckor och hoppas innerligt att allt går bra.
    Har nog ätit lite för myckte för byxorna börjar redan bli trånga och jag som skall i festblåsan om bara någon dag!
    Tänker på er och hoppas fler snart får ett fint plus. Kram kram

Skönt att du får komma på vul, och förhoppningsvis se ett litet hjärta picka Glad
    Själv hade jag länge funderingar på att boka in ett privat, men har avstått. Nästa vecka ska jag på inskrivning är då i vecka 9. Sen väntar KUB. Då hoppas jag få se något litet pyre.

Ni andra följer jag med spänning och håller mina tummar för er. Kan inte lämna tråden då det äntligen finns en tråd för oss lite äldre med aktivitet i
  • Freje

Om nån kan lägga till mig i listan så vore jag tacksam.

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Kram

• Freje

Välkomna alla nya.

Tråkigt att så många fått besök av tant röd, men bara ladda om och invänta ny äl. 

Själv var jag på inskrivning igår. Är nu i vecka 9 (8+2). Känns bra att ha klarat av det. Inväntar nu tid för KUB, både med förväntan och lite oro. Sist var det på KUB ul som det upptäcktes att grav avstannat i vecka 7. Men den här gången känns det lite annorlunda, mer symtom. Just nu älskar jag alla symtom jag har, tröttheten, ömma bröst och konstig mage   Blir även lätt illamående vilket jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter (en son på snart 4 år och ett MA).

Tänk att tiden fram till RUL kan gå så långsamt. Känns som om jag inte helt kan slappna av förrän dess.

Heja tjejer oavsett var ni ligger till.

Feona, ska hålla en extra tumme för dig imorgon

• Freje

Hej på er alla tappra kämpar
    Har haft fullt upp med jobb och sonen som varit sjuk. I söndags försvann alla mina symtom. Förmodar att det är de sk spökveckorna. Man är ju lite knasig annars som glädjer sig åt sina symtom som trötthet och illamående.
    Imorgon ska jag på UL och håller tummarna allt jag kan, att jag får se ett litet knyte som vinkar. 

Feona, jag är verkligen imponerad av din beslutsamhet att gå all-in. Och fantastiskt kul att det gett resultat.

Håller tummarna att operationen går bra för dig Jämtlandstaus och du får ditt plus.

Det gäller också er andra oavsett var i cykeln ni är.  

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)