Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej!
    Jag hakar gärna på!
    Är född 72 och försöker få ett syskon till sonen som är född 2011. Fick ett MA i april. Ibland tänker jag att det är försent att skaffa fler barn, att jag är för gammal. Men längtan efter ett syskon är väldigt stark, så vi försöker ett tag till. Glad

• Freje

Är också mitt emellan ÄL och BIM. Jobbig väntan. Har kört med Rosenrot sen efter mitt MA i april och Agnus Castus denna cykel. Har lång cykel ca 35 dagar och en lutealfas på 18 dagar. Vet inte om AC kommer hjälpa eller stjälpa, men det är värt att testa.

• Freje

Jag har BIM den 23:e, håller med, det känns som oändligt långt kvar.

Har ännu inte märkt av någon extra molvärk eller ömmande bröst pga munkpepparn. Tyckte att första cykeln med Rosenrot gav väldigt mycket symtom däremot. Dessa har jag lärt mig att bortse från. Denna cykel har jag inte känt några symtom än, förutom på ÄL+7 så hade jag som "kramp" från vad jag tror livmodern. Lite diffust var smärtan. Höll i sig några timmar. Sen dess ingenting.

Jaja, nästa helg lär man väl veta om det bidde nåt. Till dess håller jag tummarna för oss alla Skrattande

• Freje
    Anonym (Sofia) skrev 2014-08-13 13:03:46 följande:

Hej,

förlorade en 7 årig dotter i cancer i vintras och har sedan dess funderat på att försöka få ett syskon. Vi har en dotter till som är 12år. Huset är så tomt och livet består mest av sorg fortfarande även om vi gör allt för att leva, jobba och umgås med vänner nästan som vanligt. Tänker att ett syskon kanske kunde göra livet lite   roligare iallafall även om ingen kan ersätta henne. Är dock så förtvivlat rädd för att det ska bli något fel med barnet. Att vi återigen ska bli tvungna att vara en massa på sjukhus. Vad säger de till er om riskerna och vad kan man få reda på innan. tycker att det är svårt att hitta vettig information.

Beklagar det ni behövt gå igenom, det är nog alla föräldrars största fasa att missta sitt barn.

Tankarna att risken med åldern ökar finns i bakhuvudet, men samtidigt är riskerna förhållandevis små. Dessutom kan man aldrig garantera något, oavsett ålder.

Vi vill väldigt gärna ha ett syskon till vår son, för att han inte ska vara ensambarn framförallt eftersom vi är lite äldre.
  • Freje

Välkomna alla nya! Kul att vi börjar bli några stycken.
    Ibland är det skönt att kunna dela tankar och frågor med likasinnade.

Jag inväntar BIM på lördag, tänkte testa på fredag för då fyller maken år. Vore fantastiskt om han fick en liten extra överraskning på födelsedagen Glad
    Har inte så mycket symtom, bara sånt som lika gärna kan vara PMS, men har en känsla i kroppen att det är något där.

• Freje

Hej tjejer,
    kunde ju inte hålla mig utan testade imorse. Visade sig att känslan i kroppen stämde. Jag är gravid! Nu hoppas jag att lilla fröt vill stanna den här gången. Just nu känns det overkligt.
  • Freje

Tack allihop för gratulationer. Känns overkligt, men fantastiskt kul. Vi har försökt aktivt sen i januari, fick ju ett MA i april. Så äntligen!

• Freje
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-20 12:31:03 följande:
    Men GRATTIS, fantastiskt!!

2-3 veckor, då är du längre gången än du trodde, för visst hade du BIM på lördag?
    Japp, BIM på lördag. Men jag har ju lång cykel ca 35-36 dagar och lång lutealfas (18 dagar). Så jag plussade på ÄL+15.Glad
  • Freje
    Jämtlandstatus, nu gör du mig orolig Flört Tvillingar!?  Jag håller mina tummar för att det är en och att den lill* stannar tiden ut. Glad

Mini, jag har knaprat Rosenrot och Munkpeppar. Rosenroten för att den för mig ger tydligare ägglossning och dessutom gör mig piggare (och betydligt mer sugen när det är dags att mysa extra Flört.  Munkpeppar hann jag bara prova en cykel, men jag hade förhoppningar att den kunde hjälpa korta ner cykeln och minska spottings innan mensen. Och boosta fertiliteten förståss.  Har även läst att den skall hjälpa kroppen producera progesteron. Nu fick jag inte veta om den kortade cykeln eller hjälpte mot spottings Glad

Sparvöga, har också velat fram och tillbaka om vi ska försöka på ett barn till. Men vi vill så väldigt gärna ha ett syskon till vår son som är född 2011. Han skulle bli en toppen storebror. Dessutom eftersom vi är lite äldre (42 och 45) så tror jag det är extra kul att ha ett syskon att dela livet med. Känner mig inte äldre än 35 heller, och händer att jag fortfarande får visa leg på systemet.
    Tror inte att det är åldern som gör en bra förälder. Jag tror inte att jag hade varit en lika bra förälder när jag var 25 som jag är nu.
  • Freje

Oj, vad tog alla radbrytningar vägen i min förra inlägg. Skäms

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)