Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jamtlandstaus skrev 2014-10-13 22:13:37 följande:
    Så mycket goda nyheter i tråden!
    Vilken lättnad att ni fick se er lilla sprattelgubbe! smile5.gif
    Att du redan känt fladder är ju häftigt! Vilken vecka är du i? Jag har känt min barn som tidigast i v15.

Jag är i vecka 12+3 enligt UL. Så det känns tidigt att känna av fosterrörelser, men barnmorskan sa igår att det går att känna. Hon tyckte själv att hon kände något när hon bökade runt med ultraljudsapparaten. Tror inte lillpyret uppskattade att bli knuffad hit och dit

Vi har bestämt att försöka vänta till efter RUL med att berätta för familj och vänner. Vi får se om det håller. Än så länge syns det inget på magen.

Kram på er alla
  • Freje

Tjohoo
    Idag går jag in i vecka 15 Glad Tänk vad tiden flyger fram. Längtar till RUL som är 1 december.
    Än så länge funkar vanliga kläder även om det stramar lite över magen. Tror det är mest att midjan har försvunnit. Väntar och längtar efter en härlig bebiskula nu. Trodde det skulle komma fortare med tanke på att det är andra barnet.

Va roligt att så många nya hittat hit. Välkomna! Även om jag inte skriver så mycket så följer jag tråden nästan dagligen. Jag håller tummar och hoppas med er som väntar på plusset.

• Freje
    Nr 3 på G skrev 2014-10-26 23:13:17 följande:
    Jaha dp var min 43-årsdag till ända, har varit en bra dag med massa kärlek och bus med familjen, fick ett presentkort på massage som ska nyttjas så fort jag bara kan <3 
    Dag 24  idag, ingen mens än men molar fortfarande så jag tror att mensen ska komma hela tiden :/ 
    Tog G-test imorse men det visade inget så antagligen kommer väl mensen på tis-ons som vanligt

Grattis i efterskott !
  • Freje
    DreamBear skrev 2014-10-29 09:19:10 följande:
    Ni som är i denna tråd; har ni barn sedan tidigare? Hur gamla är de?

Jag har två godingar födda 2011 och 2013 :)

Hej, jag har en son född 2011 och om allt går vägen kommer ett syskon i april.
  • Freje

Jamtlandstaus håller tummarna för att blödningen upphört och att det bara berodde på något fullt naturligt som känsliga slemhinnor.

Just nu känner jag av att mina blodkärl vidgas, får passa mig när jag snyter mig annars börjar jag lätt blöda näsblod. Maken klagar på att jag har börjat snarka också. Ha, kan han gott ha. Har levt med hans snarkningar så många år

• Freje
    Nr 3 på G skrev 2014-10-30 09:31:28 följande:
    YIIHAAA!!!!! Ett  Plus svagt men tydligt :) så lycklig . Men nu börjar väl oron snart för ett nytt MF men jag ska försöka släppa den och glädjas så länge det varar

Stort grattis till plusset! Härligt!
  • Freje
    Videli skrev 2014-10-30 09:19:02 följande:
    Ååå er behöver jag känner jag nu. Jag är 42 år och plussade starkt i lördags (7 dagar innan (IBM) Barnet är planerat men jag börjar få "falla fötter".
    Helt plötsligt känner jag mig för gammal ???? vet inte om det är hormonerna.

Stort grattis till plusset! 
    Är själv gravid i vecka 15 (vecka 16 imorgon) och är 42 år.  Jag har samma tankar till och från. Är jag för gammal? Men jag försöker att släppa såna tankar och bara glädjas. Uppenbarligen så är inte kroppen för gammal eftersom vi lyckats bli gravida. Alltså sitter det bara i huvudet. Jag känner mig inte heller som 40+, är nog i bättre fysisk form än när jag var 30. Jag tror inte att man blir sämre som förälder för att man är lite äldre. Man är bra på olika sätt som förälder.
  • Freje

Inser att jag glömt gratta dig Feona till jättefina siffror på KUB. Va skönt, nu kan du koppla av och bara njuta.
    Å längta efter RUL. Det är konstigt så fort man passerat en milstolpe så längtar man efter nästa.

Jag har RUL den 1/12 och tycker tiden sniglar sig fram. Hur ska jag ha tålamod att vänta ända tills dess? Försöker nu känna bebis. Har känt "sprattel" då och då, men längtar efter mer tydliga rörelser. Å en härlig bebiskula. Än så länge är magen mest svullen, även om den börjar lägga sig nu också. Mina vanliga byxor och kläder funkar utmärkt ännu. Vilket i och för sig är skönt. Är glad om jag kan dölja magen till efter RUL.

Nellan, resultatet från KUB skiljer sig från olika ställen. Jag t ex fick bara ett värde för Trisomi 21. Ingenting för de andra trisomierna. Om värdet är lägre än 1/200 så anses det vara en förhöjd risk, och man erbjuds vanligtvis MKP eller FVP (kan nog variera var i landet man bor vilket som erbjuds). Om man får en låg risk, dvs över 1/200 så erbjuds man inte MKP och FVP.

• Freje
    Emma70 skrev 2014-11-08 14:05:36 följande:

Tack för tips!Glad Funderar på munkpeppar och rosenrot, någon som provat? Samtidigt så vill jag inte känna mig så desperat, inte tänka för mycket på barn (hur lätt är det? tittar ju in här minst två gånger om dagen). Kanske är bäst att träna mycket yoga och försöka stressa av (vilket är lättare sagt än gjort). Hur gör ni andra för att inte bli så besatta av tanken?  Nu lite träning och i kväll är vi "på´t igen"Flört

Började med rosenrot efter mitt ma i våras. Tyckte ÄL blev mycket tydligare. I juli började jag också med munkpeppar, men hann bara med en cykel för sen plussade jag. Vet inte om det var den som gjorde susen eller ren tillfällighet. Men för mig funkade det.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)