Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Emma70 , hur gick det hos gyn??

• LinneaSvea

God morgon alla!

Emma70, förstår din ångest, var bor du? Du borde hitta någon privat gyn som kan skriva ut Pergo till dig. Varför tar det så lång tid med proverna, för mig tar det max två veckor när jag tagit dem.

Jag har fått tid nästa måndag för att kolla om jag har några äggblåsor och om jag nu skulle ha det gäller det att lura in mannen till sängen också. Fy vilken press.

Men jag börjar mer och mer inse att det inte blir någon liten bebis till för min del, vet bara inte hur jag ska hantera den sorgen för som Weeme säger hittills har det inte gått så bra..

Ha en bra dag där ute!

• LinneaSvea

Fy vad trist emma70, Själv har jag haft ägglossning precis men jag är van att det inte tar sig, vi har försökt i snart ett och ett halvt år. Jag tror du och jag är lika gamla. Fyllde 44 i somras så man får nog förbereda sig på att det tyvärr inte blir någon mer bebis....

• LinneaSvea

Hjälp!

Hej alla, det  var länge sedan jag skrev här men nu behöver jag verkligen er hjälp! Var hos gyn idag för att kolla äggblåsor, cd 12. Jag hade tyvärr bara EN äggblåsa som enligt honom var 23 mm och fin och tjock slemhinna. Är jättebesviken att det bara var ett ägg eftersom jag självstimulerat med Menopur 75 IE/dag från dag 2. Andra ggr när jag gjort det har jag haft mellan 3-4 äggblåsor i alla fall men det är väl förmodligen min ålder (fyller 45 i sommar) samt lågt AMH (pendlat mellan 0,2-0,8).

Nu till min fråga och undran, vi försöker ju bara hemma själva och i vanliga fall när jag kör pergotime har jag ägglossning mellan dag 14-18 men nu är jag bara på cd 12. Tycker ni att jag ska ta ovitrellesprutan för att framkalla ägglossning i kväll och ha sex i morgon kväll efter 24 timmar eftersom ägget släpper ca 40 timmar efter sprutan.  Jag har aldrig haft en sådan här stor äggblåsa dag 12 förut och är rädd att det är en cysta som är kvar från föregående månad då jag hade en på 30 mm dag 12 men då hade jag ett par till på normala 17-18 mm.

Vad tror ni? Ska jag ta spruta eller är det min gamla cysta som har krympt bara?? Jag hade bara några småfolliklar förövrigt som inte var någon idé att mäta ens?.

Snälla kom gärna med tankar tips och vad ni tycker!!!

Ha en bra dag!                                                                      

• LinneaSvea

Nr 3, håller alla tummar och tår.
    Tog sprutan sent i går kväll så nu ska jag förföra mannen i kväll. Helenan, Jag har ju samma problem som dig, att min sambo inte riktigt är med på noterna utan tycker vi är för gamla och färdiga med barn därför måste jag förföra honom ikväll, han skyddar sig tack och lov inte men det är inte alltid han är med på noterna....
    Så i kväll får ni gärna hålla tummarna att jag lyckas få till det  . Fast som sagt så brukar det inte hjälpa, har trots allt lyckats förföra honom varje månad vid rätt tillfälle utan att det tagit sig på 1 och 1/2 år.... Hade ÄL flytningar redan i måndags och försökta förföra honom men då var han för trött..... hoppas han är piggare ikväll och jag också för den delen. Det känns alltid bättre för mig att jag fått till det på rätt dagar i alla fall så jag inte missar om det mot förmodan skulle finnas något guldägg kvar.... Trevlig kväll alla!

• LinneaSvea

Hej alla! Jag måste få fråga, jag har ju natuligtvis fått min vanliga molvärk 2dagar efter äl. Jag får alltid det nu förtiden, börjar 2-4 dagar efter ÄL och då vet jag att det inte tagit sig. Är det någon annan som har det så? Vad kan det vara 0? Är det att ägget inte blivit befruktat och sätt slemhinnan så här tidigt börjar lossna i väntan på mens? Fasen vad jag är less på detta nu!!! Skriv gärna vad ni tror? Och vågar ni träna mellan ÄL och mens? Eller kan det försvåra för ägget att fästa med typ löpning och gym? Vid ivf ska man väl bara gå promenader efter transfer tror jag. Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Hej, nej, tyvärr inga glada miner. Mina spottnings började i morse så mens är att vänta under dagen eller morgon... Blir så ledsen.... Hur länge tycker ni att man ska köra på. 1 och 1/2 år utan ett plus i sikte. Fyller ju 45 i sommar. Bör man börja bearbeta sorgen att det inte blir någon bebis i stället för att utsätta sig för detta varje månad. Denna månad som kommer har jag bestämt att det inte blir någon stimulering i alla fall. Känner mig heldeppig idag och behöver lite stöd...
    Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Tack nr 3 på G. Nej, någon hjälp får man inte i vår ålder tyvärr, de flesta fertilitetsklinker säger blankt nej efter man fyllt 43. Jag har ju också alltid haft lätt att bli gravid med hjälp av pergotime iofs men det har jag knaprat en del nu också. Jag blev ju gravid på första försöket när vi började för exakt två år sedan men det gick inte hela vägen och sen dess har liksom inget hänt. Och jag har verkligen gjort allt men någonstans vill man ju hoppas att ett endaste guldägg finns kvar och att allt klaffar men det kanske är för mycket begärt i min ålder....
    Usch, känner mig jättedeppig, fast jag har två underbara barn så hade det varit så fantastiskt att få uppleva ett litet mirakel till....

Tack för att ni finns och att jag fick skriva av mig lite.
    Jämtlandstaus, vad underbart! Stort grattis!!

• LinneaSvea

Emma70, håller med ovanstånde talare. Blev Äl senare med pergotime tyckte du? Hur brukar du må mellan ÄL och BIM?? Jag brukar må jättedåligt med värsta molvärken från dag 2-4 efter ÄL så för mig är inga tecken jättebra! Vad sa läkaren om att äta Pergo flera månader i sträck?? Jag tänkte ha en "vit" månad utan stimulering men egentligen vill jag ju köra på eftersom varje månad är av största betydelse känns det som samtidigt är jag rädd att det förstör mer än gör nytta om man stimulerar sig för mycket och för länge i sträck... Har du äggblåsor och ÄL även utan pergotime? Har du kollat det någon gång?
    Jag är jätteambivalent till hur jag ska göra denna månaden, är på CD 1 idag...

Vad tror/tycker ni här inne?!?! Tacksam för tips och råd!

• LinneaSvea

Grattis Emma70, Det var bra jobbat, två stycken! Är det helt av dig själv eller har du ätit Pergo?
    Själv väntar jag på mens typ i morgon och det molar som vanligt. Jag har tagit lutinus 2 ggr/dag denna månaden så mensen lär väl dröja någon dag extra. Jäkla skit! att det ska vara så svårt!!! Jag har aldrig haft så fina naglar eller ett hår som växer så det knakar av alla vitaminer och kosttillskott men det enda man vill är att få fram ett guldägg men det verkar tydligen inte förbättras i alla fall.

Ni som har plussat, hur mådde ni, hade ni några som helst föraningar at ni kunde vara gravida innan plusset eller hade ni det precis som vanligt? Jag tänker på annorlunda symtom och känslor i kroppen mot det gamla vanliga.

Ha en härlig dag!

• LinneaSvea

Feona! stort stort grattis till den lilla! {#emotions_dlg.flower} Vad härligt att allt gick bra! Njut för mig med!Hjärta

• LinneaSvea

Stort Grattis till plusset!! Hur har du mått denna gången? Har du känt av något annorlunda innan du plussade denna gång? Jag läste att du har haft skengraviditetskänslor andra gånger, hade du det nu med? Hur vilken dag plussade du? Ursäkta för en massa frågor

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)