Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej Jamtlandstaus!
    Jag är gärna med i din tråd så länge till jag nu orkar. Född 70 med en otrolig längtan efter en liten till!
    Nu känner jag dock att mensen är på intåg för typ 12 ggr i rad sen vi började försöka efter min sista misslyckade graviditet som avslutades mars 2013.

Vi måste försöka peppa varandra!

• LinneaSvea

spislucka och antaraxia, fy vilken tråkig inställning. Och ni har inte en aning om omständigheterna till att man försöker få barn sent i livet, det kanske inte alls är självvalt!?! Jag vet inte hur gamla ni är men tänk er gärna för innan ni gör såna här påhopp, ni vet inte hur livet kommer att se ut eller te sig för er heller. Det är var och ens ensak, barn är stort och fantastiskt när de än kommer.

Jag har gamla föräldrar, mamma var 43, jag är själv 40+ har båda föräldrar i livet och de är hur pigga och vitala som helst och de är underbara barnvakter. Själv är jag "gammal" mamma men jag kan säga att jag gör mer med mina barn än många mammor gör som är mycket yngre än mig, de undrar hur jag orkar...

Nä, hoppa till någon annan tråd om ni inte har större livserfarenhet och förståelse!

• LinneaSvea

Anonym, det finns inga ord för vad ni har gått igenom, det är en förälders allra värsta mardröm. Jag hoppas vi här inne kan vara ett stöd för dig i hopp om att få en liten bebis till i alla fall!

jämtlandstaus, hur går det?? Har du testat pergotime någon gång för ägglossning? Eller kan du rekommendera munkpeppar? Jag har ju ätit pergotime så länge nu så jag får inte äta dem utan måste ha en paus. Känns jättejobbigt eftersom jag aldrig lyckats få ett plus utan dem. Men kanske ska testa munkdroppar enbart denna gången eller synda och köra en omgång Pergo till för jag har tabletter till det, vad tycker ni här inne?

• LinneaSvea

Jamtlandstaus, jag lider med dig. Fick själv min mens i går och känner mig heldeppig. Denna månaden får jag inte köra Pergo heller och jag brukar aldrig få utslag på ÄL- stickor utan det. Kör munkpeppar i alla fall denna månaden för att göra något. Självmedicinerar dessutom med prednisolon och tromyl men vad gör det när man inte ens får ÄL..... Usch just nu känns det heldeppigt!

Vad härligt Freje, att du känner att något är annorlunda, det är den känsla vi alla väntar och hoppas på!! Hoppas du har rätt, vi håller tummarna!
    Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Hej,
    Vad trevligt med lite liv i trådarna för oss som är lite äldre.
    Ripasso; får man fråga vad det är för behandling du har kört i gång med?? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 44 och jag får liksom ingen hjälp alls nästan, de tycker man är för gammal...
    Tar gärna emot tips på vänligt inställda gyn som kan ge en behandlingar eller recept!

Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Roligt Ripasso, då får vi följas åt jag ska också kolla äggblåsor nästa fredag. Men jag får tyvärr inte köra Pergo denna månaden för jag har ätit det för länge i sträck och måste ha en paus. Men nästa månad tror jag jag ska köra igen.

Denna månaden testar jag angus castus i stället och hoppas ändå att jag ska ha någon stackars äggblåsa. Fast det har jag ju å andra sidan haft i snart ett år utan att det tagit sig Vi har som sagt försökt i ett år utan plus så det börjar kännas som om hoppet är ute men vill så gärna så vi ska försöka lite till.

Denna månaden kör jag gluten- och helt mjölkfritt och inget kaffe eller vin. Allt för att hjälpa äggblåsan att växa till sig

Hur många tabl Pergo tar du? Den andra medicinen är det för att få igång mensen? Har du tagit andra prover typ AMH? Skönt med ett ställe som är villiga att hjälpa till. Här i Göteborg är det jättesvårt att hitta någon.

Då håller vi tummarna för oss alla och till dig också Freje så att allt går vägen!

Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Hej på er!
    Jag kör ju munkpeppar denna månaden också eftersom jag måste ha en paus i mitt pergoknaprande
    Jag äter q10 också för detta har jag läst kan förbättra äggkvaliteten men tror ni det är ok att blanda q10 och rosenrot eller blir det helt konstigt? Hur mycket rosenrot tar ni och tar ni bara mellan mens och ÄL???

Jämtlandstaus; då får vi hålla tummarna att du är gravid och inte en förlängd cykel, det vill vi inte ha.

Sparvöga; Håller med jämtlandstaus, vänta inte för länge. Äggen tacklar som sagt av fortare än vad man tror, känns som om vi pratar månader. Har precis fyllt 44 och har försökt aktivt i ett år. Blev spontant gravid januari 2013 men det gick inte hela vägen och sedan dess har inget hänt. Känns som har man fyllt 43 är det liksom kört....
    Inte många plus man hör tyvärr i min ålder... men jag ska orka lite till och knaprar kosttillskott så det står härliga till!

Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Nej, vad trist Jämtlandstaus... Usch, denna eviga snurra man lever i. Känns som om allt kretsar kring detta. Mellan mens och ägglossning går man och väntar och känner, hoppas man får till det på "rätt" dagar. Sen ett litet hopp som tänds om man lyckas med det för att hålla i sig ev vecka typ till PMS:en sätter in och det bara är att gå och vänta på den och när den väl kommer blir man helt knäckt igen... Ett litet hopp finns ju alltid tills den verkligen dyker upp.
    Jag önskar så att vi kunde få lite fler plus att glädjas åt här i tråden, det ger oss andra lite hopp också!

Ha en skön fredag!

• LinneaSvea

TheElfa, nej, vad tråkigt! Jag undrade just hur det gick för dig?? Fasen också, det som verkade så lovande. Vi får hoppas att det stämmer att man har lättare att bli gravid efter ett missfall. Nu håller vi tummarna!

själv är jag mest nedstämd just nu. Tror inte jag har någon äggblåsa denna månad eftersom jag inte får äta Pergo, ska kolla VUL på fredag (cd 13) om det finns något...

Jag hoppas så att vi alla ska få plussa snart som vi kämpar!!

Ha en bra dag!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)