Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Åh, vad spännande nr 3, hoppas din känsla visar sig vara rätt!

Jämtlandstaus, jag håller alla tummar och tår, det är klart du kommer att få göra ett NIPT, när ska du göra KUB??

Ja, jag har ju alltid så här så inga annorlunda symptom denna månaden, jäkla skit också!!!! Har ju inte haft ett plus sen januari 2013. Det verkar som om mina ägg har lagt av helt och hållet

Ha en bra dag därute!

• LinneaSvea

Underbart!!! Stort grattis nr 3!!! Nu blir jag riktigt avis...

Och grattis till dig också Videli, det är nog helt naturliga känslor. Jag är 44 och försöker varje månad att få till en trea men det verkar inte gå något vidare så njut!!!

Dreambear, det var det dummaste jag har hört, jag var 38 när jag fick min första och 40 när jag fick min andra. Nu är min största dröm att få en trea men det vill sig inte riktigt. Jag har aldrig fått några såna kommentarer. Få barn sent var heller inget som var planerat men min tidigare relation tog slut och innan jag träffade min nuvarande tog det ett tag och sen tog det dessutom ett tag att bli gravid. Den enda sorg jag känner över att jag fick barn sent är att jag förmodligen inte kommer att få några fler barn trots att det är min högsta önskan. Vi försöker varje månad och har gjort i snart ett och ett halvt år.

• LinneaSvea

Hej på Er!
    Ja, här är det tyst, fick min mens i natt och har inte sovit en blund, världens ångest, mår så jäkla dåligt. Varför kan jag inte inse att det inte kommer att bli någon bebis för mig, jag kommer aldrig mer att få sett ett plus på den där jäkla stickan...

Behöver pepp!?! Ska jag fortsätta, sluta?? Hur länge orkar man?

• LinneaSvea

Tack snälla Jamtlandstaus, men ÄD är inget alternativ. Min sambo tycker att vi är för gamla men blir det så blir det, men ÄD eller IVF är inget han någonsin skulle gå med på att göra, han tycker egentligen att det räcker som det är (han har en son sedan tidigare också).

Jag får dessutom inte visa hur ledsen jag är eller vilken ångest jag har för då skulle han inte ens gå att lura in i sängkammaren när det gäller för han tycker inte det är värt det och att det påverkar mig så mycket så det vill jag inte att han ska se eller veta.... Känns som om man jobbar i motvind från två håll just nu. kanske lika bra att släppa taget men jag KAN inte..... Vad göra tjejer??

• LinneaSvea

Jag vet Jamtlandstaus, men jag orkar/vill/vågar inte ta den diskussionen med min sambo för om han tvärvägrar vet jag inte hur jag ska orka gå vidare och bara ge upp min enorma barnlängan. Som jag ser det just nu försöker jag med alla medel själv och jobbar lite i det tysta....

• LinneaSvea

Jag önskar verkligen det hade varit så.... Lär väl bli kvar i den här tråden tills jag ger upp för någon gravidtråd lär jag inte få gå med i

• LinneaSvea

Hej Anonym, jag plussade vid första försöket i januari 2013 men det gick inte hela vägen sedan dess har jag inte sett ett plus, så det är ett tag sedan.....

• LinneaSvea

Helenan, du sätter ord på hela min tillvaro. Det gör så jäkla ont allting. Men jag är, kalla det ful men jag kommer att försöka "lura" honom så länge jag orkar. Han skulle också som du säger älska ett barn om det kom, även om han kanske inte skulle bli så glad i början. Där bryr jag mig faktiskt inte längre, jag mår så jäkla dåligt, sämre än vad han skulle må om vi skulle få uppleva ett mirakel till, min barnlängtan är enorm och som du skriver, försöker jag också intala mig alla nackdelar med småbarn men inget hjälper. Vad ger honom som du säger ensamrätt på att bestämma barn eller inte. Nu är det väl så för min del och hans höga lycka att mina ägg och jag är för gamla så han behöver inte oroa sig nämnvärt tyvärr.....

Stor Kram och hoppas vi kan finna stöd i varandra att försöka lite till!!!

CinnamonGirl, den varade i exakt 13 veckor..

• LinneaSvea

Tack för att ni finns! Det är ett otroligt stöd för mig som inte har någon annan att prata med om detta! Jag är så glad för alla fina plus, hoppas så att det kan smitta av sig på oss andra!!! I morgon är det dags igen, då kommer jag att göra en hemmastimulering med menopur som jag kommit över och det vore väl naturligtvis självklart om jag inte skulle lyckas få till lite sex de dagar jag önskar....

Ha en härlig dag!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)