Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

CinnamonGirl, jag kör munkpeppar denna gången också i droppform. Man brukar ta den från första mensdagen till ÄL. 20 droppar 3 ggr/dag.
    Om du har lågt progesteron kanske du ska smörja dig med progesteronkräm från äl till mens. Det har jag gjort några månader.

• LinneaSvea

Halloj alla!

Då håller vi tummarna nu jamtlandstaus, vi ligger ganska lika tror jag, fick utslag på ÄL-stickan i söndagsmorse, kryddade det med en ovitrellespruta. Tyvärr fick vi bara till det i söndagskväll, vi hade behövt gårdagen också men jag somnade som en gris före sambon samt att han gnällde över att det sved eftersom hans svamp inte var riktigt borta i söndags . Jag får vara glad för det lilla! Hur många ggr fick ni till det jamtlandstaus??

Ha en härlig dag!

• LinneaSvea

Jamtlandstaus, ja, visst är det härliga detaljer .
    Ovitrelle är en spruta som man kan ta om man har en stor äggblåsa enl VUL eller precis när man fått utslag på ÄL-stickan. Den hjälper till så att ägget verkligen släpper, dvs den har inte samma funktion som Pergo som ska stimulera äggbildningen utan den tar man när man har en fin äggblåsa för att den verkligen ska släppa. Nackdelen är att när man tagit sprutan så får man fullt utslag på ägglossningstestet och det kan hålla i sig i 10 dagar så det är liksom ingen idé att ta en ÄL-sticka dagen efter som du gjorde denna gången för den kommer att visa fullt utslag efter sprutan.

jag har jätteångest för att vi bara fick till det en gång denna månaden när jag verkligen gjort allt... Nu börjar jag dessutom redan som vanligt få min molvärk som brukar sätta in ett par dagar efter ägglossning så det är väl kört som vanligt.... Jäklar vad jag vill ha ett plus!!

Ha en härlig dag!

• LinneaSvea

åh vad ledsamt jämtlandstaus, då får vi försöka peppa varandra till nästa gång, fick min mens i går.... Och som jag hade laddat denna månaden. känner mig galet ledsen just nu. Hur ska man orka ladda om med allt vad det innebär....

Ha en skön kväll alla!

• LinneaSvea

Heja nr 3 på G! Bra jobbat, har du fått utslag på stickorna?? Känns alltid bättre när man lyckats få till det även fast hoppet att det ska ta sig krymper för varje månad så har man i alla fall gjort allt man kunnat!

Och tack Sparven88, såna ord värmer!!! Hoppas vi alla får plussa nu, vi behöver lite glädje och plus i denna tråden!!

Sköt om Er!

• LinneaSvea

Hurra!!!!! Grattis Jämtlandstaus!! Gud vad roligt!!!!!!!!!!!!!

Fler plus i tråden vill vi ha nu!!

Själv började jag på dubbeldos Pergo idag, inget större hopp dock, det börjar överge mig helt....

Lycka till alla härliga kämpar!

• LinneaSvea

Stort grattis till Plusset Jämtlandstaus!! Vad roligt att höra!!!

Själv kämpar jag på några månader till men jag börjar misströsta ordentligt!

Kram på er alla goa kämpar! Underbart att ni finns när allt känns nattsvart.

• LinneaSvea

Usch, vad jobbigt nr 3, kan du inte få tag på en gyn som antingen för ett UL för att kolla äggblåsor eller om det gått ihop eller åtminstone får ta ett blodprov typ en vecka efter förmodad ÄL för att konstatera att du verkligen haft det??

• LinneaSvea

Jämtlandstaus, jag håller tummarna att det inte är något annat än en liten blödning i tidig graviditet, det har jag haft båda mina ggr. Ska du göra UL snart??

Själv har jag som vanligt fått mens/molvärk 3-4 dagar efter ÄL. Får detta alltid och vet att det inte tagit sig denna gången heller. Hade en äggblåsa på dag 14 som var 26,3 mm så förmodligen var det bara en cysta och inget ägg. Känner mig heldeppig.

Är det någon annan som börjar får sin mensvärk så snart efter ÄL???

Kram!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)