Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Freje skrev 2014-10-24 09:46:02 följande:

Tjohoo
    Idag går jag in i vecka 15 Glad Tänk vad tiden flyger fram. Längtar till RUL som är 1 december.
    Än så länge funkar vanliga kläder även om det stramar lite över magen. Tror det är mest att midjan har försvunnit. Väntar och längtar efter en härlig bebiskula nu. Trodde det skulle komma fortare med tanke på att det är andra barnet.

Va roligt att så många nya hittat hit. Välkomna! Även om jag inte skriver så mycket så följer jag tråden nästan dagligen. Jag håller tummar och hoppas med er som väntar på plusset.

Åh vad skönt att ha kommit till v15! Inte så långt kvar till RUL, kul! Kommer ni försöka få veta vad det är för kön på bebisen?
  • Jamtlandstaus

Förstår inte att jag fortfarande är vaken... ZZzzZzz. Fredag plus att jag var och tränade idag och huga vad jobbigt det är nu att träna; andning och hjärta får jobba som tusan! Jag kör med pulsband då jag har lite lätt att köra på pannben och det orkar inte riktigt min kropp, pulsen ligger mycket högre nu som gravid!

• Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-10-25 19:52:12 följande:

Ni som äter eller har ätit munkpeppar; hur mycket doserar ni? Är det farligt om man överdoserar? Jag har fått munsår den här svängen... brukar bara få det i samband med mensen annars, men nu har jag ÄL vilken dag som helst.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Jag åt 1tablett/dag från CD 1 till ÄL. Vet inget om ev. överdosering
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-26 23:13:17 följande:
    Jaha dp var min 43-årsdag till ända, har varit en bra dag med massa kärlek och bus med familjen, fick ett presentkort på massage som ska nyttjas så fort jag bara kan <3 
    Dag 24  idag, ingen mens än men molar fortfarande så jag tror att mensen ska komma hela tiden :/ 
    Tog G-test imorse men det visade inget så antagligen kommer väl mensen på tis-ons som vanligt
    Grattis i efterskott!! Solig
    Håller fortfarande tummarna att gravtesten visar på positivt snart!
    Kram
  • Jamtlandstaus

Brun flytning idag och molvärk ger inga bra vibbar. Övriga få symtom är kvar och klamrar mig fast vid hoppet.

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-27 21:39:27 följande:
    Var är du i din vanliga cykel? Är ju ganska vanligt med lite blodblandade flytningar när man egentligen skulle haft mens. Låter bra att alla symtom finns kvar iaf. Håller tummarna järnhårt <3
    Hoppades oxå på det men är bara på dag 43... Men det är ju bara å vänta å se!Obestämd
  • Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-10-28 15:58:21 följande:

Jämtlandstaus, jag håller tummarna att det inte är något annat än en liten blödning i tidig graviditet, det har jag haft båda mina ggr. Ska du göra UL snart??

Själv har jag som vanligt fått mens/molvärk 3-4 dagar efter ÄL. Får detta alltid och vet att det inte tagit sig denna gången heller. Hade en äggblåsa på dag 14 som var 26,3 mm så förmodligen var det bara en cysta och inget ägg. Känner mig heldeppig.

Är det någon annan som börjar får sin mensvärk så snart efter ÄL???

Kram!

Jobbigt med molvärk redan några dagar efter ÄL! Du har inte fått någon förklaring vad det kan bero på?

Här i Jämtland får man inte mycket utöver det nödvändiga och den enda privata gynekologen har slutat så ska jag få något UL utan orsak behöver jag åka till annan ort typ Sundsvall eller Umeå :-/

Men om det fortsätter att gå bra kommer jag att ta KUB bara för att få ultraljudet, lever det lilla livet kommer vi kosta på ett NIPT. Känns inte särskilt roligt att behöva vänta in ett FVP igen då MKP inte erbjuds här.
  • Jamtlandstaus

Då det fortfarande är väldigt tidigt i graviditeten så har jag inte hunnit få fram alla uppgifter men som jag förstår så finns möjligheten att göra det i Stockholm och i Göteborg med pris mellan 7500-8500kr. Även i Danmark och Storbritannien finns kliniker som tar emot blodprover som skickas med en prisbild på 500-700?. Hittar jag någon som tar blodproverna här i Östersund och skickar så gör jag det annars tar jag mig till Stockholm eller Göteborg.

Men som du hör har jag ännu bara väldigt vaga "fakta" vill inte riktigt läsa på ordentligt, då jag är lite rädd att göra det och så når jag aldrig dit att det blir aktuellt... kanske är knäppt, men...

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)