Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM September 2014

Det är en slump mest när det blir. Har man tur på första, mindre tur på sjätte kanske. Men känns såklart skitdrygt när man måste vänta.

Gummsan skrev 2014-09-12 08:19:05 följande:

Varför ska det vara så himla svårt att bli gravid för? :'(

Funderar allvarligt på att lägga av försöken nu. Det är för tröttsamt. Bestämma ist att skita i det och njuta av dom fina barnen jag har utan tankar på flera....

• Det vackraste
    Gummsan skrev 2014-09-12 08:30:20 följande:

10månader nu

Visa inget fel på varken mig eller gubben. Prickar äl Varjegång men ändå blir det inget.

Åh vad tråkigt ;'(

Har ni gjort några tester?

Samma far till de andra barnen?

Har du kollat ditt tsh?
  • Det vackraste

Okej vad bra att ni kollat det och att det är bra.

Ver du värdet på tsh då du testade? En dr anser att det är vra fast det är över 2, 5.

Det bör vara under 2 för optimalt flr fertilitet.

Har du testat ditt fsh eller amh?

Gick det fort med de andra barnen?

Gjort något ks?

Om det inte blivit om ettt par mån kan du oxå kolla dina äggledare på privat klinik.

Gummsan skrev 2014-09-12 10:39:32 följande:

Och tsh ska vara bra med tydligen

• Det vackraste
    Gummsan skrev 2014-09-12 11:40:22 följande:

Oj ingen aning. Kan inte alla förkortningar. Men det är sköldkörtel provet va?

Första gemensamma 42mån hade då början till pcos. 2-4 3-4 mån

Inget ks

Början till? :/ Fick du pergotime då för att få äl?

Vet du att du har äl nu?

Fsh och amh är blodprov för att kolla hur mycket ägg och kvalitet på dem man har. Tsh är sköldkörteln.

Jag skulle boka in mig hos en gyn eller privat fertklinik för att få kolla upp detta med pco isåfall bl a. Inositol är bra för äggkvaliten för de som har pco.
  • Det vackraste

Härligt :D Har du inte haft det förut? Börjat med nåt nytt kanske det är därför? :)

SecretlyMe skrev 2014-09-12 12:20:30 följande:

Idag började ältestandet. Inte positivt än :) är på dag 12. MEN - vet ni vad jag upptäckte för första gången?! Bygga-brosekret! Jag är överlycklig! Haha.

Är så overkligt att karln min vill lika mycket som jag. Frågade blygt om jag kanske skulle vara ledig tis-ons så vi får större chans att pricka äl denna gång (sist tog testerna slut och jag vet inte exakt när äl skedde). Jag jobbar ju som timvikarie i en annan stad just nu och styr över mina egna tider. Han tyckte vi skulle köra på det! :)

• Det vackraste

Ja tsh är sköldkörtelprovet och det bör vara under 2.

Så er första graviditet tog 3,5 år att uppnå och då utan hjälp? Men sen blev ni gravida fyra ggr till och då tog det bara 2, 4, 3 resp 4 mån?

Gummsan skrev 2014-09-12 11:40:22 följande:

Oj ingen aning. Kan inte alla förkortningar. Men det är sköldkörtel provet va?

Första gemensamma 42mån hade då början till pcos. 2-4 3-4 mån

Inget ks

• Det vackraste

Väldigt sällsynt, tänkte bara om man lätt blivit gravid förut med samma man och efter ks inte blir det så kan ju en tanke vara om det blivit någon oturlig ärrbildning eller infektion eller så. Men som sagt är det väldigt ovanligt pga ks.

Zora skrev 2014-09-12 16:53:24 följande:

Har inte hängt med i diskussionen riktigt, men antar att ni pratar fertilitet och måste bara fråga ang ks, kan fertiliteten påverkas om man gjort det?

• Det vackraste
    Alvolina skrev 2014-09-12 16:30:01 följande:

Jag blir så galet frustrerad. Såhär ska det väl inte se ut va?

Menar du att det sitter för tätt ihop? För det är ett streck till där va? Ett g-test?

Hoppas det är ett pos!
  • Det vackraste

Vickylee: det är nog implantationen du kände. Dag 6-7 efter äl brukar det fästa. Känt så två gg dag 6 och var gravid båda gångerna. :)

Svar på tråden BIM September 2014