BIM September 2014
Jag känner att jag är FÖR taggad just nu på att bli gravid, om det inte tar sig innan slutet av september så vet ja faktiskt inte hur ja kommer reagera..
Är rädd då jag är så peppad just nu, något mer som har känt såhär?
Jag känner att jag är FÖR taggad just nu på att bli gravid, om det inte tar sig innan slutet av september så vet ja faktiskt inte hur ja kommer reagera..
Är rädd då jag är så peppad just nu, något mer som har känt såhär?
Har du pco?
hmm eftersom att jag bara har haft 7 cyklar sedan mitt MF i maj 2014 så är de inte så många försök och vi har inte aktivt försökt de senaste 2-3 cyklarna (5 månader) då jag inte vill ha en stor mage när jag gifter mig i september
:-/ Hur ska du då kunna bli gravid?
Vad var "diagnosen"?
Ne, var hos gyn i februari och det konstaterades att jag inte tillverkar tillräckligt av något hormon för att få ägget att släppa som de ska, men det fanns inga tecken på pco.
:-/ Hur ska du då kunna bli gravid?
Vad var "diagnosen"?
Ne, var hos gyn i februari och det konstaterades att jag inte tillverkar tillräckligt av något hormon för att få ägget att släppa som de ska, men det fanns inga tecken på pco.
Det hormonet som jag inte tillverkar tillräckligt mycket av gör bara att mina cyklar blir ojämna, det tar längre tid för kroppen att få ihop tillräckligt mycket hormon så ägget kan släppa, så min gyn läkare sa att om jag prickar in ÄL så har jag samma chans som alla andra, bara det att jag har inte lika många chanser per år och det går inte att beräkna när jag har ÄL (därför jag började med NC för att se hur min kropp fungerar)
Fick ingen diagnos, men ska under dagen eller morgondagen ringa till gyn igen för en tid så jag kan prata ordentligt, när jag fick reda på detta i Februari så var jag mest i chock så kunde inte fråga så jättemycket
Men hur länge har ni försökt? Det kanske är bra att sätta upp sig redan nu?
Har precis pratat med gyn och det enda de kunde göra för min del va att sätta upp mig och min man på väntelista för utredning av barnlöshet då de inte kunde undersöka mig mer tydligen, vätetiden är dock 6 månader...
Ska prata lite med min mor (hon vet hur allt fungerar då hon är inom vården och själv försökte i 15 år för att tillslut få mig), men troligtvis kommer jag kontakta en privat klinik istället.
Samma man som jag hade missfallet med Iaf.
Inte kollat sköldkörteln... Hur kollar man den?
Har gjort halva utredningen dvs gjort spermatest och enbart ett vul och allt var bra. Blev gravid och nu vill de inte göra klart utredningen. Fick provsvar idag och Hcg var under 2. Så det var bra gått 4 månader nu sedan molan. Passade på att fråga kvinnokliniken om ev. Utredning hon tyckte att jag ska ringa till privatkliniken där vi gjorde utredningen och höra efter sommaren och om de säger nej igen ska jag ringa till kvinnokliniken. Hon kunde inte lova att de kan hjälpa mig måste kanske väntan tills det gått ett år efter missfallet. Fy vad det här är jobbigt har ju snart försökt i 2 år och jag har fyllt 37 år känner mig stressad pga åldern.
Det vackraste: tack för rådet!
Tänkte inte ringa förens efter sommaren men tog mod till mig idag. Ringde en privat ivf-klink där de både gör utredningar privat och via landstinget. Hade sån tur att få en tid redan nästa vecka någon hade precis avbokat :) Så får veta mer på torsdag om vilken hjälp jag kan få. Hoppas på det bästa.
Ja det skulle jag tolka som positivt.
Skulle ni säga att nr 3 var positivt??
Hejsan, det går lite upp och ner, det känns skönt att vara på väntelistan för utredning, men önskar att de kunde ha kollat upp mig lite mer nu direkt efter sommaren, än att behöva vänta i 6 månader, och hur mår du? hur går det med bröllopsplaneringen?
Det är inte alltid man får pos på ältest. Kan vara äl ändå. :) Inga tecken på det?
Emisssara: vilken lång väntetid, vad jobbigt för er. Finns det något mer klinik som gör utredningar som du kan ringa till? Jag ringde förra veckan och talade med två till eftersom den första sa nej. Nu hade jag tur att någon ringde och avbokade så jag fick en sån snabb tid. Håller tummarna att ni lyckas bli gravida snart på egen hand. Stor kram
Idag kom kallelse till kliniken kändes konstigt att läsa att vi var välkomna till Ivf- och fertilitetsmottagningen. Blev glad men samtidigt en klump i magen. Glad för att vi eventuellt snart kan få hjälp men också ledsen för att behöva gå igenom allt det här. Men känner mig mer hoppfull nu iallafall än tidigare. Däremot så verkar det inte som jag kommer få någon ägglossning denna månad har nog aldrig hänt tidigare att jag inte får positivt på stickan men är på dag 15 och testet blir bara svagare.
är inne på 5e försöket tror jag, (har bara haft 7 cyklar under ett år, eller rättare sagt denna som är nu är den 7e), aa det är via landstinget, men jag tänkte inte söka för en utredning utan ville som sagt diskutera om hur man kunde gå vidare i mitt fall då jag inte har regelbunden ÄL sedan mitt MF. Men det enda de kunde göra (enligt barnmorskan) var att sätta upp oss på väntelistan....
Ne fick ett MF i maj 2014 (inte planerat) och vi började inte försöka cykeln efter, sen i cykeln under feb/mars försökte vi inte då jag inte mådde så bra psykisk efter mötet med min gyn, och ville bara vila från allt bebis tänk.
Dag 24. Ingen äl än. Så jävla jobbigt spec när min cykel annars är Ganska regelbunden :/
SRMmamma: skönt att ni på gång nu med utredning.
Igår var vi också på kliniken och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska räcka sa läkaren :)
Tack :)
Svagt plus eller spöksträck