Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Reggi skrev 2014-11-29 18:44:21 följande:

Börjar också tro att mensen är tidig, men det som gör mig fundersam är att det inte är mycket som mens. Klarar mig med binda bara, när mensen annars kommer måste jag ha binda och tampong. Tråkigt att mensen kom:(

Ja, låter ju lite knepigt men eftersom du har ont så låter det ju som mens :/ En gång fick jag min mens 4 dagar för tidigt, så jag tror inte det är så ovanligt att den dyker upp tidigare ibland.
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2014-11-29 20:02:44 följande:

Aldrig hänt, så jag vart lite chockad. Nytt bim blir den 26 dec och det blir de 8 försöket, någon som vill vara snäll och ändra mig på listan.

Hade aldrig hänt mig innan heller.
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-29 21:04:52 följande:

ok ska skriva ett jätte privat långt inlägg, hoppas på att inte bli dömd, vill bara ha råd o synvinklar, som ni vet bor jag i england o jag är övertalad om att jag bodde ii sverige skulle ja få testa pergotime för att få en rättvis chans då ja har pcos och oregelbunden mens. jag har haft regelbunden mens fram tills juni i år men blev ändå inte gravid fastän vi tajma äl, men man ska ju få bättre ägg av pergo,

hursomhelst så får jag ju ingen hjälp då jag klassas som överviktig, mit bmi är 26,8. i sverige vill de att man ska ha bmi under 30, jag kan inte åka till sverige för min man är inte skriven där o kan därför inte bli undersökt, 

jag har nu lyckats få tag på clomiphene från ett apotek i närheten av mitt jobb, känner managern bra, jag ljög o sa att jag fått de tidigare av en läkare i sverige, han tog en stor risk genom att beställa medcin till mig utan recept, han ska få in de på måndag(hoppas han inte ångrar sig)

jag vill bara göra ett sista försök innan vi typ slutar försöka, för ja orkar mentalt inte misslyckas mera. alla runtom är gravida lr har barn, de kanske blir gravida igen o får syskon o ja står bara på samma ställe. ja tror de finns chans att ja kan bli gravid naturligt men tror de kan ta väldigt lång tid me tanke på min oregelbundna mens. hade äl 14 nov, innan de 30 aug, innan de i slutet på maj.

de finns ju risker med clomid, som för många mogna äggblåsor, cystor, defekter på foster såsom hjärn o hjärt defekter, min man är tveksam men ja kan övertala han.

vad är era tankar åsikter?

Min åsikt är - låt bli.
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-29 21:04:52 följande:

ok ska skriva ett jätte privat långt inlägg, hoppas på att inte bli dömd, vill bara ha råd o synvinklar, som ni vet bor jag i england o jag är övertalad om att jag bodde ii sverige skulle ja få testa pergotime för att få en rättvis chans då ja har pcos och oregelbunden mens. jag har haft regelbunden mens fram tills juni i år men blev ändå inte gravid fastän vi tajma äl, men man ska ju få bättre ägg av pergo,

hursomhelst så får jag ju ingen hjälp då jag klassas som överviktig, mit bmi är 26,8. i sverige vill de att man ska ha bmi under 30, jag kan inte åka till sverige för min man är inte skriven där o kan därför inte bli undersökt, 

jag har nu lyckats få tag på clomiphene från ett apotek i närheten av mitt jobb, känner managern bra, jag ljög o sa att jag fått de tidigare av en läkare i sverige, han tog en stor risk genom att beställa medcin till mig utan recept, han ska få in de på måndag(hoppas han inte ångrar sig)

jag vill bara göra ett sista försök innan vi typ slutar försöka, för ja orkar mentalt inte misslyckas mera. alla runtom är gravida lr har barn, de kanske blir gravida igen o får syskon o ja står bara på samma ställe. ja tror de finns chans att ja kan bli gravid naturligt men tror de kan ta väldigt lång tid me tanke på min oregelbundna mens. hade äl 14 nov, innan de 30 aug, innan de i slutet på maj.

de finns ju risker med clomid, som för många mogna äggblåsor, cystor, defekter på foster såsom hjärn o hjärt defekter, min man är tveksam men ja kan övertala han.

vad är era tankar åsikter?

Tycker förresten det är trist att du kopierar och klistrar in alla dina inlägg, både här och på "Tempar/FF". Förstår om du vill ha fleras åsikter men jag tycker det är tråkigt när du gör så med alla inlägg och knappt svarar på den respons du får.
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-29 22:04:45 följande:

förlåt, de bara dem 2 trådar jag är aktiv i, visste inte att du läste i tempar, har inte sett dig där, trodde jag svarade på inlägg.. bara så mkt tankar o känslor just nu, varför tycker du ja ska låta bli?

har ingen dator så skriver  oftast fråån mobilen på jobbet, så hinner oftast inte skriva 2 olika inlägg,.

Jag förstår att du har mycket tankar och känslor, jag dömer dig inte. Jag har försökt peppa och stötta, det är många som gjort det men upplever inte att du tar emot den :/ Många inlägg svaras det inte på och då har jag bara fått känslan av att du bara är ute efter bekräftelse.

Jag kan givetvis ha missuppfattat dig och det är lätt hänt på nätet.

Som sagt, förstår att du vill ha mycket stöd och vill ventilera.
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-29 22:24:43 följande:

nej så är de inte, förlåt om du kännt så. uppskattar allt stöd från alla, o när ja skriver inlägg/uppdatering menar ja till alla, är inte så van vid forum, ska börja svar på inlägg personligen, dumt av mig.

men helt ärligt vore de inte för familjeliv skulle ja må väldigt mycket sämre, tycker ni härinne förstår så mycket bättre än vänner. 

tycker även de skönt o hänga kvar i samma bimtråd än att typ börja om me nya människor.

hoppas du är gravid nu, även fast man själv mår skit så blir man glad o får hopp när andra plussar.

Inget att be om ursäkt för, jag förstår som sagt och nu ännu bättre när du förklarat varför.

Hoppas du mår bättre snart, vi är många här som stöttar. Kram på dig
  • SecretlyMe

Dagarna lixom kryper fram.. Direkt på morgonen känner jag absolut ingenting och är övertygad om att vi inte lyckats denna gång heller. Man vågar nästan inte hoppas längre, för när mensen kommer blir man så ledsen och undrar vad som är fel, OM det är något fel.

Men nu har jag börjat må illa. Det kan ju, som alltid, ha flera olika orsaker, men man letar ju efter tecken hela tiden.. Mina bröst gör inte ont denna gång, hade det för nån dag sen men det är borta nu. Tappen har blivit högt placerad och hållit sig så sen igår. Mensvärken håller i sig av och till och ibland har jag huvudvärk. Är idag på äl+10.

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-30 12:51:16 följande:

Tempar du?

I vanliga fall men har ingen temp med mig nu i helgen så vet inte hur den ser ut förrän imorgonbitti :)
  • SecretlyMe
    {#emotions_dlg.flower} BIM NOVEMBER

28/11 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket

3/12 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 7:e försöket

{#emotions_dlg.flower} BIM DECEMBER

9/12 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 3:e försöket

10/12 Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket

16/12 heyorange

17/12 Sarasessi, 30 år, 2:a barnet, 13:e försöket

18/12 Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 5:e försöket (1:a efter mf nr 2)

26/12 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 9:e försöket

27/12 tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 11:e försöket

28/12 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket

Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    issunshine, 2:a barnet, 4:e försöket

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 9/7 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10 
    BF 21/7 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad BIM 11/11
    BF 22/7 Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
  • SecretlyMe

Issunshine - hur går det för dig? Ser att vi missat lägga in din bim i listan. Är du kvar i tråden? :)

Svar på tråden BIM September 2014