Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2014-11-25 20:58:08 följande:

Story Grattis! Va kul!

Tack så mycket! :)
  • SecretlyMe

Skulle ju inte tempa, men gjorde det igår och idag. 36.9 låg det på så äl har ju varit.

Blir svårt med försök vid flytten och så nu, när den sker. Vi får veta imorgon :) Annars får man hoppas på försök 2015 ^^

• SecretlyMe

Vad kul att höra från er alla! Tråkigt att höra att många av er lider av illamående och känner er deprimerade - inte så konstigt under denna årstid och med kroppen full av hormoner. Skickar er en bamsekram och hoppas ni får se massa bebisar innan jul :)

Gummsan, jag förstår att du känner dig nedslagen och inte tagen på allvar. Men det här är för ditt eget bästa så stå på dig och ryt ifrån. Säg att du vill komma in på kontroll snarast och våga stå på dig. Hoppas du får se en liten sen <3

I övrigt så drar ni inte ner mig iallafall med gravidsnack men andra kanske tycker det sticker lite. Jag känner mig inte fullt lika pmsig och sur längre över att vi inte blir gravida och "alla andra blir det" för vi kan inte göra mer än vad de andra kan - ha regelbundet sex kring äl.

Hoppas ni får en bra onsdag allihop :)

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2014-11-26 08:03:54 följande:

Åh jag blir knäpp.. Tokblankt (som det heter) på testa tidigt i morse. Men det är fem-sex dar kvar till Bim :/

Jag ville såå gärna testa imorse men jag är bara på äl+6! Haha, otålig kallas det ;) Inom 2-3 dagar hoppas jag att du ska kunna se på test!
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-11-26 09:05:16 följande:

Illamåendet är verkligen tufft, och då har jag inte spytt än, men jag vet inte vad jag ska göra om jag börjar spy också. Så himla störande att jag alltid är som mest illamående på jobbet fram till lunch, det är ju inte som att man går in på toaletten och hulkar hur som helst. 

På måndag har vi inskrivning och ska titta på den lilla bebisen :) Är andra dagen med en kännbar växtvärk nu (+ illamåendet, tröttheten och brösten sen tidigare) så jag känner mig inte lika orolig heller. Men det kommer såklart i vågor. 

Du ska se att vips så får du ett plus på stickan! Så himla kul att höra att du "accepterar" hela bebisverkstaden lite bättre nu och att det verkar bli bättre mellan dig och killen. <3

Åh vad mysigt! Tänker ni kolla kön? :)

Ja nån gång händer det ju :) Tack för omtanken <3
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-11-26 13:44:58 följande:

Jaa vi ska ta reda på allt vi kan om den lilla! :) Förhoppningsvis får vi reda på kön på RUL i början på februari, om inte så tror jag att vi kommer boka in ett köns-UL. 

Men nu siktar vi in oss på tidigt UL på måndag och förhoppningsvis KUB innan jul, om allt går som det ska :) 

Någon gång händer det för er också. Men vad spännande med lägenheten! Antar att du flyttar upp (?) till din sambo nu? När går flyttlasset? :) 

Jag förstår det :)

Yes, jag flyttar upp :) vet inte när vi får tillträde, han ska skriva på papper idag :)
  • SecretlyMe

Någon som vet varför jag får Bygga-brosekret äl+7? Inte kan jag väl ha en veckas sen ägglossning om jag har en regelbunden cykel på ca 31 dagar? :) Bim 3/12 (kollat upp det i en ägglossningskalender, vill nån så får ni ändra min bim i listan :) )

• SecretlyMe
    SecretlyMe skrev 2014-11-26 18:07:12 följande:

Någon som vet varför jag får Bygga-brosekret äl+7? Inte kan jag väl ha en veckas sen ägglossning om jag har en regelbunden cykel på ca 31 dagar? :) Bim 3/12 (kollat upp det i en ägglossningskalender, vill nån så får ni ändra min bim i listan :) )

Rättelse: Äl+6. Vill även påpeka om att jag igår hade ordentlig hugg i tjejmagen, jag fick stanna upp flera gånger. Sist berodde det på en cysta som sprack dock. Idag har jag haft en del mensvärk och som sagt mycket flytningar.
  • SecretlyMe

Men åh vad jag ska tolka och ha mig!

I tre dagar har tempen visat 36.9 (inte hänt tidigare tre månader, och behöver egentligen inte betyda något). I söndags kom första sticket i magen, ett ordentligt hugg. Igår ömmade det (som jag skrivit ovanför..) och jag kunde knappt gå. Har dock hänt förr pga en cysta som sprack.

Idag har jag haft en del mensvärk men typiska älflytningar? De är väldigt rikliga. Ikväll var de vattnigare än tidigare idag. En annan knepig sak som fått mig att reagera är att jag igår fick hemsk huvudvärk som blev till migrän. Höll i sig hela natten och hade huvudvärk på dagen idag. Släppte tillslut av en alvedon strax innan lunch. Har sällan migrän men behöver ju inte vara nåt tecken för det.

Tappen pendlar som vanligt mellan mjuk och hård, hög och låg. Sätter inga förhoppningar där :p

Och mitt i allt - sänder kramar till dig Lizzie. Skönt att äntligen få svar ändå. Förhoppningsvis tillhör du en av dom som blir gravid snabbt efter ett mf. <3

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-11-26 21:17:14 följande:

Konstigt att du för såna flytningar nu efter ÄL. Håller tummarna att det betyder graviditet!!

Ja, inte haft så innan. Läste mig till att det är fertilt sekret så är väldigt fundersam. Tre alternativ är möjliga; sen ägglossning, ännu ett ägg har släppt eller så är jag gravid. För som sagt, har ju inte haft detta innan under tiden vi försökt. :/ återstår att se!
Svar på tråden BIM September 2014