Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Tänker på dig Pyret. Skickar stor kram och hoppas att ni mår bra trots omständigheterna. Kommer ni att få någon hjälp/undersökning nu pga ett till mf?

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-11-05 08:23:38 följande:

Tack! Nej eftersom två mf fortfarande anses som vanligt så görs ingen utredning. Det är först efter 3:e mf som det inte anses "normalt".

Okej. Då håller jag tummarna hårt för att det inte blir ett tredje, utan tredje gången GILLT istället! Kram
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-05 13:14:34 följande:

69 dagar sen jag hade ägglossning nu, jag äter nyttigt trånar försöker ej stressa ändå blir mina menscyklar längre o längre orkar inte mer.

Har du PCO/PCOS?
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-05 16:04:46 följande:

Yep men har haft regelbunden mens i typ 10 år. Men sen juni har kroppen blivit helt knäpp. O har inte gått upp i vikt äter snarare nyttigare :(((

Kanske värt att ringa gyn då :/

Vid PCO är väl inte menscykeln regelbunden, eller har jag fel?
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-11-05 17:21:08 följande:

Du har rätt. Vet inte om du minns men vi började utredning 16 sept o då sa läkaren att jag behövde gå ner 5 kg, ja la upp en bild här o alla tyckte han va dum i huvudet. Men har iaf nästa tid 26 nov. Så om 3 v. Har kämpat men bara gått ner 1 kg. Å

Korkat, vikt är inte att gå efter till 100%.. Men det sa jag nog då oxå.

Hoppas det mötet går bra och att du får hjälp :)
  • SecretlyMe
    Zora skrev 2014-11-06 19:35:50 följande:

Idag har jag gjort något som är mot mina principer.. Jag tog ett graviditetstest före Bim (Äl+11) Har ju hört om folk som får svaga plus på Äl+9 och allt vad det är och jag råkade ha ett RFSU test hemma och tänkte att om det är något borde jag iallafall se något svagt.

Med facit i hand kan jag säga att det var onödigt att ta eftersom det var helt sopblankt.. Hade lika gärna kunnat vänta in Bim på söndag och sparat pengar samt undvikit att någon tjänat pengar på min längtan...

Bara att invänta skitmensen och hoppas på 7:e försöket antar jag.

Det var första och sista gången jag tog ett test före Bim.

Jag håller ändå tummarna för att du är tidigt ute och att det visar plus senare. Känner allt för väl igen hopplösheten i hjärtat vid ett negativt test. Varje månad försöker jag att inte testa innan bim men jag är så hemskt otålig. Beundrar ditt tålamod. Kram
  • SecretlyMe
    sanara88 skrev 2014-11-13 07:51:34 följande:

Nån som har en aning om hur fört strecken ska bli starkare, testet i morse hade inte stigit så mycket :/ mäter från 10 mIU/ml.

Hcg ökar varannan / var tredje dag, så det är nog normalt :)

Jag litar inte på de som mäter från 10 då kvinnor tydligen alltid har 5 i kroppen som icke gravida och isåfall kan ju ett test visa svagt pga det.
  • SecretlyMe

Jajjemen, jag har inte plussat heller ^^

Grattis till er som gjort det dock!

• SecretlyMe

Vet inte när min bim är, ej heller äl.

Svar på tråden BIM September 2014