• Lizzie09

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2015-08-12 11:29:13 följande:

Skulle någon som sitter vid en dator vilja hjälpa mig att ändra i BIM-listan? Det står lite fel på mig där nu. Jag har BIM den 27 Juli och det är Första försöket efter mf. Tack på förhand!

Dessutom är det 8:e försöket, inte 10:e :)
  • Lizzie09

Deppdag idag. Hade räknat med ÄL idag men äl-testen har rätt långt kvar till att vara positiva (testat sedan i söndags). Vet ju att cykeln kan bli helt rubbad efter mf och att det kan ta ett tag innan allt blir som normalt, men hoppades så jäkla mycket på att äl skulle ske nu.. Var så himla taggad på att försöka igen efter att länge ha känt att jag bara vill skita i allt. Jävla skit.

• Lizzie09

Vill bara ge en Stor kram till alla oss som kämpar på i den här tråden. Vi har alla gått igenom flera månader av hopp, längtan och förtvivlan. Vi har nog alla känt uppgivenhet, hopplöshet och ren sorg över att fortfarande inte lyckats få våra barn.
    Men vilka kämpar vi är tjejer, även fast vi ofta känner att vi bara vill ge upp och skita i allt så kämpar vi på och vi fortsätter att stötta varandra. Och även fast allt känns skit ibland så fortsätt kämpa tjejer, ge inte upp. Vi kommer nå vårt mål tillslut, på ett eller annat sätt <3

• Lizzie09

Verkar inte bli någon ÄL för mig denna månad, jäkla skit.. Har äl-testat i en vecka och alla tester ser precis likadana ut (skulle haft äl i torsdags). Faan.. (Strecket är något starkare i verkligheten, men det är ju låångt ifrån positivt..)

• Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-08-16 14:29:41 följande:

Lizzie: Jobbigt att din ägglossning strular hoppas att du snart får positivt. Jag har fått ännu mera oregelbunden ägglossning efter mina missfall. Kan skilja upp till 5 dagar en månad fått på dag 12 och månaden efter på dag 17. Det normala innan var på dag 13-15.

Ja det är riktigt frustrerande när den alltid varit så punktlig innan.. Åh vad jobbig för dig att ha så oregelbunden :/
    Sen klockan 14-15 idag har jag haft en konstant molande punkt i livmodern, förstår inte vad det kan vara. Hoppades på ÄL men äl-testet ser fortfarande precis likadant ut som de tidigare testerna. Hade jag inte gått och väntat på ÄL så hade jag nog trott att det varit som växer där inne, men det är ju rätt omöjlig. (Om inte ÄL skedde ganska snart efter mensen, men det tvivlar jag på)
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-08-16 14:39:44 följande:

Jag har bestämt mig för att sluta att testa om jag har ägglossning och sluta ta gravtest innan bim. Vi behöver en paus orkar inte testa mer. Det räcker att ha sex några dagar innan äl sa fertilitetsläkaren på Sofiahemmet. Behöver inte pricka in exakt den dagen man har äl och väljer att lita på henne. Har snart prickat in äl i två år men utan någon större framgång. Första graviditeten hade vi sex 2-3 dagar innan äl och blev gravid ändå. Kommer försöka ha sex på dag cd 10,12 och 14 får se hur det går.

Jag förstår att ni fortsätter att testa men för min del så har det gått så långt att jag behöver hitta ett annat sätt att hantera det här. Just nu känns det som en lättnad :) Får se hur länge jag kan hålla mig utan test.

Låter jätteskönt att vara utan testerna. För visst är det så jäkla stressande :/ Jag har också tänkt vänta med graviditetstester tills efter BIM flera gånger, men jag kan aldrig hålla mig från att testa, hehe.. Önskar dock att jag kunde. Bara kunna släppa allt testbehov, inte tänka på att räkna dagar, inte gå och leta tecken & symtom utan bara låta kroppen sköta sitt och någon dag tänka "hoppsan, mensen är visst några dagar sen". Det vore så himla skönt!
  • Lizzie09

YES, ÄNTLIGEN! Ägglossningen är här! Nästintill positivt äl-test nu så räknar med ett positivt till kvällen, har ägglossningsflytningar och molvärk! Hade helt gett upp hoppet om att det skulle bli någon ägglossning den här månaden, var säker på att den inte skulle komma och att den skulle balla ur efter missfallet. Så känns otroligt skönt att den är här!
    Kör med Bisolvonmetoden och rosenrot denna månad, ska bli spännande och se om bisolvonet funkar lika bra som det gjorde sist!

• Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-08-18 16:35:17 följande:
    Gud va skönt smile1.gif Lycka till i bebis görandet smile5.gif
    Tack! :) Detsamma till dig!
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-08-19 09:41:21 följande:
    Det ser positivt ut. Bara att köra på smile1.gif
    Det blev till och med Ännu starkare vid 20:00 igår, så nu är det ingen tvekan om äl här :) Nu blir det långa dagar fram till bim, haha. Men åker utomlands på tisdag och är borta en vecka så då kommer nog dagarna rulla på lite iallafall!
Svar på tråden BIM September 2014