BIM September 2014
Hade väl direkt inga tvivel igår men jag ville ändå dra ut på de för de blir så lång väntan men jag måste ju ha de bekräftat så idag på bim +6 tog jag testet. Hoppas ju på en tredje gången gillt men jag vågar inte tro på det här.
Hade väl direkt inga tvivel igår men jag ville ändå dra ut på de för de blir så lång väntan men jag måste ju ha de bekräftat så idag på bim +6 tog jag testet. Hoppas ju på en tredje gången gillt men jag vågar inte tro på det här.
Håller tummarna stenhårt för er här inne tjejer, nu jäklar är det snart er tur! :)
Det gick åt helvete på ultraljudet, jag kommer nu behöva invänta blödningar eller åka till kvinnokliniken och ta piller för att få ut det.. Tydligen har inte min kropp fattat att fostret är dött så därför har det inte satt igång av sig självt.. Så nu är jag tillbaka på ruta ett..
Tack snälla för ert stöd tjejer, det är så jävla tungt just nu.. Jag har haft en dålig magkänsla inför ultraljudet ett tag nu, så på ett sätt har jag nästan känt mig förberedd, men usch vad jobbigt det är.. Vi hade tänkt resa iväg i helgen för att berätta för flera stycken i familjen som bor längre bort, men nu har vi ställt in alltihop.. Vill bara börja blöda nu så man kan börja om.. Skulle varit i vecka 10 nu :(
Hej på er, jag har varit frånvarande sedan missfallet men nu känner jag mig redo att komma tillbaka igen. Fick cytotec den 1/6 för att driva ut det som var i livmodern och slutade blöda nu i helgen. Var på återbesök idag och allt såg bra ut. Så nu känns det skönt att den proceduren är över och att vi snart kan börja försöka igen. Dock känner jag inget sug alls av att försöka igen just nu, men det är nog för att jag är rädd att samma sak ska hända igen. Blev dock lovad av läkaren att jag kommer få ett tidigt ultraljud nästa gång jag blir gravid, så det känns skönt.
Kram på er
Idag fick jag äntligen ett negativt graviditetstest, 1 månad och 5 dagar efter cytotec. Det har varit en väldigt tuff och jobbig månad, och det är fortfarande jobbigt, men det är skönt att graviditeten inte har några spår kvar i kroppen längre. Nu börjar vi om på ny kula. Bryr mig dock inte alls om att leta efter min ÄL, orkar helt enkelt inte. Nu hoppas vi att det inte dröjer allt för länge innan vi får ett plus igen..
Joli- säger som de andra, finner inga ord. Men ger er all styrka <3
Ni andra, jag har en liten fråga. Jag har en lutealfas på 16 dagar, hur tidigt skulle jag kunna testa? Tänker ändå att "normalt" är ju 14 så borde väl kunna se ett svar på bim -3, eller?
Åh, blir så himla trött på mig själv.. Storstädade badrummet förut och hittade både ÄL-tester och graviditetstester som jag tryckt undan långt in i en låda. Satt en stund med testerna innan jag bestämde mig för att "Jo, men vafan, jag testar både med äl-test och gravtest bara för skojs skull". Svagt på äl-testet och självklart tycker man sig se ett streck till på graviditetstestet. Plötsligt blev jag påmind om hur vardagen var för ett par månader sedan, detta eviga analyserande av graviditetstester som gör att man nästan blir knäpp i huvudet. Fick nästan panik över att få känslan av att vara tillbaka i samma sits igen. Varför var jag tvungen att testa? Nu kommer jag ju inte kunna släppa dehär. Åååhhh... Vet också att det inte är "rester" av hcg från förra graviditeten eftersom jag testade med gravtester tills de visade helt negativt.. Försöker ställa in mig på att det bara är spökstreck och att allt bara är inbillning, men ni vet ju hur "lätt" det brukar vara.... :(
"Blir galen på mig själv, del 2"
Hade jättebråttom förut idag när jag kom hem från jobbet och skulle iväg på middag. Innan jag hoppar in i duschen så tar jag ett graviditetstest som jag lägger i badrumsskåpet eftersom jag inte vill att någon ska råka se det när jag irrade runt där hemma. Tiden rullade på och 1 timme senare kom jag på att jag hade ett test i badrumsskåpet. Testet ser då ut som på bilden nedan. Det måste vara ett spök-/torkstreck, eller hur?