• Lizzie09

BIM September 2014

Reggi skrev 2015-04-27 05:09:24 följande:

Så jäkla glad just nu att tårarna rinner php1hu0nI19861.jpg

Grattis! :)
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-04-26 23:21:00 följande:

Gud vad svårt det varit att ta sig upp efter den senaste mensen. Deppar dagarna och ångestladdningarna har varit flera. Kommentarer och situationer kring barnskaffande överallt. Försök 12. Månaden för morsdag. Känns tungt och jobbigt just nu kring vår ofrivilliga barnlöshet.

Stor kram till dig <3
  • Lizzie09

Va faaan.. Jag var ju och kollade upp mitt ena bröst för 1 vecka sedan, och läkaren sa ju att allt såg så fint ut. Idag fick jag hem ett brev om att det fanns små knutor i båda brösten som de vill kolla med upp med mammografi.. Alltså jag orkar inte.. Och vettifan hur det ska gå med mammografi nu när jag har så sjukt ömma bröst!

• Lizzie09

Tack för stöttningen. Läkaren skrev att det förmodligen inte är något farligt och jag har en känsla av att det inte är något fara, så jag har den inställningen och det gör mig rätt lugn faktiskt. Det händer ju mycket i brösten vid graviditet också så kan ju ha något med det att göra. Men vi får se! <3

• Lizzie09

Detta från 1177 känns väldigt lugnande:

"I bröstet finns också körtelvävnad som består av mjölkkörtlar som kan bilda bröstmjölk, och mjölkgångar som leder mjölken till bröstvårtan. Alla vävnader i bröstet påverkas av kroppens hormoner, framför allt av könshormonerna, och brösten förändras ständigt under livet. Därför kan de kännas svullna eller knöliga av naturliga orsaker."

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-05-02 15:13:09 följande:

Negativt cb nu.

Hoppas att det bara var för tidigt för cb, håller tummarna för dig!
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-05-04 23:14:18 följande:

Hade ni annorlunda flytningar när ni plussa än va ni brukar ha innan menS? Ja har lika undra om ja ska tappa hoppet

Hade inga annorlunda innan BIM, men några dagar efter så hade jag väldigt rikliga och vattniga flytningar. Så tycker inte du ska tappa hoppet :)
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-05-10 12:50:19 följande:

Hur är det med alla som plussat i tråden? :) Är det någon/några som hänger kvar här?

Milie, NILE90, Ellonbellon för att nämna några? :)

Det börjar ju kännas hopplöst här. Känner inte riktigt att jag kan knyta an till andra här längre :( Vi är ju få nu som inte blivit gravida ännu och det är mycket sorg och förtvivlan här inne. Ibland tycker jag det är skitjobbigt att höra om andras graviditeter pga avund medan jag andra dagar tycker det är roligt att höra och tycker det är mysigt :)

För varje negativt test, för varje jävla mens så gräver sig gropen djupare. 13 jävla inprickade ägglossningar. Nä fy fan för det här!!

Finns ingen tröst i världen för nån av oss som inte blivit gravida ännu. För kämpar gör vi, varenda jävla månad, in och ut. Och även om man inte missunnar någon en graviditet är det svårt att lyckönska andra och vara glad för andras skull när detta är en tid man faktiskt måste tänka på sig själv.

Ibland blir man så arg och egoistisk när man ser andra gnälla över att det inte tog sig på första försöket, andra försöket eller tredje försöket när man själv ligger på över ett års försök.

Men allt man behöver är förståelse. För varandra, oavsett antal försök. Men visst svider det lite när man nonchaleras.

Aja, önskar alla gravida lycka till iallafall och jag önskar att vi icke gravida ska få bli det snart. Väldigt snart. Helst igår. Kram på er.

Jag hänger också kvar här, vill så gärna veta hur det går för alla här inne. Har fått så mycket stöd och peppning i denna grupp genom månaderna som gått.

Jag går in i vecka 8 imorgon och mår faktiskt väldigt bra, har jätteömma bröst och illamående till och från, men det är inte till något större besvär. Ska på tidigt ultraljud den 27:e, längtar som sjutton! :)

Hejar på er allihop här inne och hoppas att det verkligen är er tur snart! Är det någon som har provat Bisolvonmetoden? Den hjälpte oss :)
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:20:19 följande:

Hmm....fick en ljusrosa liten flytning imorse och sen en liten nysS...6-9 dagar till bim. 4-7 dagar efter äl.

Känner mig orolig för vad som kan va fel?! Aldrig fått så innan smile4.gif

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Jag har också fått så en gång, men det avtog och sen kom mensen några dagar senare. Kan ju dock vara nidblödning också, hoppas på det :)
Svar på tråden BIM September 2014