• Carerra

BIM September 2014

Hej tjejer! Fick ju vårt så efterlängtade plus i torsdags och igår började jag blöda, efter ett besök på gyn idag konstaterade de att det mycket troligt var början till missfall då blödningarna ökat. Är arg ledsen och uppgiven. Först har man väntat ett halvår på att få plussa och så blev det så här. Läkaren sa att de rekommenderade en mens innan vi försökte igen men hur har ni andra gjort? Kram på er

• Carerra

Lizzie09 och Pyret 85, har ni haft ett eller flera missfall? I vilken vecka? Började ni försöka direkt igen?

Först nu förstår jag vilket helvete ni haft <3

• Carerra
    Pyret 85 skrev 2015-01-12 19:18:16 följande:
    Jag har haft två mf, ett i augusti i v.7+6 och ett i  november i v.5+3.

Gyn sa till oss att vi borde vänta en mens emellan innan vi började försöka för att kroppen skulle ha tid att återhämta sig men vi började försöka direkt. Däremot så tog det sig inte på första försöket efter mf någon av gångerna så jag fick tid att återhämta mig iaf. Jag är nu på försök nr två efter andra mf. Blev gravid på försök nr två efter första mf.

Ja mf är verkligen ett helvete och vi finns här om du behöver kräka av dig <3
    Tack! Det blir nog en del kräk här. Ska försöka ta mig tillbaka till jobbet imorgon. Har inte särskilt ont och det känns bara värre att sitta hemma och grubbla. Min chef är jätterar och vet och tyckte att jag skulle vara hemma så länge jag behövde.

Hur lång tid tog det innan er ÄL kom igång efter MF?
  • Carerra
    eagle87 skrev 2015-01-13 14:50:15 följande:

Nu har jag vart hos gyn, han var så snäll o förstående o chockad när jag berätta om hur jag blivit bemött tidigare:) fick iaf letrozol utskrivet o ska börja dag 5 nästa cykel:)!

Vad skönt att äntligen få hjälp!! <3
  • Carerra
    FruA78 skrev 2015-01-15 19:09:25 följande:

Haha känner igen det där med att springa och titta på stickorna stup i kvarten.

Tog ett nytt test nyss och det var starkare ön imorse nu hoppas så att både du och jag plussar nu :)

Bra tecken att du har symtom. Jag har varit hård i magen nu i tre dagar och är aldrig det annars och svidande bröstvårta.

Kvällens test vad tror ni? phpUh7mbH87558.jpg

Jag ser!! Spännande :)
  • Carerra

Grattis till FruA78!! Och Lizzie, jag tycker ditt test ser positivt ut, vänta till BIM ska du få se! :)

• Carerra
    Lizzie09 skrev 2015-01-19 09:57:37 följande:
    Testet idag visade kanske lite tydligare idag än igår, men det är fortfarande supersvagt så tror fortfarande bara att det är spök. Går bara och väntar in mensen nu..
    Har du nån bild? :)
  • Carerra
    eagle87 skrev 2015-02-01 19:58:23 följande:

Känns tungt idag, vi köpte hus i november O flyttar denna helg, känns bara så sjukt när jag tänker att vi började försöka på riktigt när vi flyttade in i detta hus, 15 jan 2014. De har gått över ett år vi har hittat vårt drömhus håller på flyttar O jag har inte äns plussat.. Trodde aldrig att de skulle bli såhär lr att de bara skulle vara vi 2 när vi flytta.

Förstår hur du känner! Gifte oss i somras och började bebisprojektet direkt där efter. Har varit helt övertygad om att 2015 skulle vi få vår bebis... Efter ett tidigt missfall nu i januari känns den deadlinen rätt långt borta. Det här har tagit hårt på mitt psyke och i kombination med hög arbetsbelastning på jobbet så känns den annars så glada jag långt borta just nu :(
  • Carerra
    Emmissara skrev 2015-02-25 22:41:38 följande:

Fick min mens idag och det är blandande känslor (trots att vi har tagit ett uppehåll i bebisverkstaden)...

Den här cykeln blev 49 dagar, alltid lite spännande nu för tiden att se hur långa de är och hur man mår under cykeln

Jag har oxå haft långa cykler och har fått primolut nor utskrivet under 3 månader för att korta ner cykeln. Tanken är att man lär kroppen att cykeln ska vara runt 28 dagar. Kanske skulle kunna vara något?
  • Carerra
    Emmissara skrev 2015-03-10 20:30:12 följande:

Har nu börjat på Natural cycles, (började i lördags) ska bli spännande att se hur det kommer se ut efter en hel cykel men måste säga att jag har väldigt låg basaltemperatur, ni som har tempat, vart har ni legat på innan ägglossning? 

Oftast runt 36.4 :)
  • Carerra

Ni tjejer som tempar, hur snabbt kommer tempökningen efter ÄL? 1 eller 2 dagar efter?

• Carerra
    Pyret 85 skrev 2015-03-22 20:04:28 följande:

Mensen så gott som borta redan. Brukar blöda kraftigt i tre-fyra dagar för att sen bli mindre. Har blödigt två dagar och idag knappt inget. Ont som tusan i ljumskarna idag och har varit smått illamående. Vad händer liksom?

En väninna till mig blödde precis som du men misstänkte att hon var gravid eftersom det var så sparsamt, och mycket riktigt, det var hon!
  • Carerra
    Pyret 85 skrev 2015-04-05 07:01:17 följande:

Idag kunde jag knappt ana strecket på gravtestet vilket känns skönt. Nu kan vi lägga detta bakom oss och blicka framåt. Ska kontakta en gynmottagning på tisdag och försöka få en tid för att utreda varför jag får mf hela tiden. 3:e mf sen augusti nu. Fast denna gången är jag absolut inte så knäckt som de andra två gångerna då jag inte ens visste att jag var gravid.

Jag har 2 vänner som bägge haft flera missfall, deras utredningar har inte påvisat något fel men efter att ha krävt/fått trombyl och progesteon utskrivet är de bägge nu halvvägs inne i sina graviditeter.
Svar på tråden BIM September 2014