• Carerra

BIM September 2014

Carerra skrev 2014-09-15 00:00:54 följande:

Hej Tjejer! Ägglossningstestet till höger togs igår vid 18 och gav en glad gubbe med CB digitala. Jag testade inte dagen innan och var därför orolig att ägglossning var igår. Då CB fortsätter att visa glad gubbe i 48 timmar tog jag idag en sticka och testade med vid 13 tiden. Stoppade alltså inte in den i själva "digitala avläsaren". Den till vänster är alltså dagens test som jag tycker har ett ännu starkare teststreck. Då måste det väl vara så att ägglossning inte ännu varit utan borde ske när som helst? Eller hur skulle ni tolka det?? Vi fick till det idag på em och är orolig att det var för sent. Vad tror ni? Kram på er <3 phpNWrqg511564.jpg

Bilden vände på sig så det är den nedersta som togs idag och den översta som igår kväll gav glad gubbe :)
  • Carerra
    joss82 skrev 2014-09-15 07:25:39 följande:
    Jag har fått lära mig att ägget släpper 12-36 timmar efter ditt SISTA positiva test och i så fall är det ju helt lugnt, tom läge att ligga idag också ????
    Ja hur är det med det där egentligen? Inget magont idag ialla fall så tycker att ägget borde släppt, nog måste man kunna utläsa bägge mina test som positiva?
  • Carerra
    Bulanoch Smulan78 skrev 2014-09-15 15:56:11 följande:

Då är vi några st:) kul att följas åt o hoppas på plus!

Hade utslag på test lördag och söndag så troligtvis ägglossning idag! :)
  • Carerra
    Emilix skrev 2014-09-16 21:47:00 följande:

BIM +3 idag och negativt test i morse :/

Sjukt irriterande om kroppen ska börja krångla nu.

Men det kanske inte är så konstigt ändå, slutade med p-piller i slutet av juli så det är ju inte så längesen.

Då va min cykel alltid 28 dagar med piller.

Sen första cykeln utan va 26 och nu är jag på dag 29.

När är det läge att kontakta bm om jag varken får mens eller plus? Alltså hur många dagar eller veckor ska man vänta på mensen innan man borde ta kontakt med bm?

Slutade oxå med piller i juli. De blödningar man har under tiden med p-piller styrs ju av tabletterna och därför är de alltid regelbundna. Min första mens dröjde 36 dagar och den här cykeln ser ut att bli strax över 40, hoppas ju på att den inte kommer såklart :) MVC svarade mig att det kan ta flera månader innan kroppen återhämtar sig efter p-pillerstopp.
  • Carerra
    sina86 skrev 2014-09-17 07:10:16 följande:

Nu behöver jag nog inte tveka längre, jag är gravid :)

phpIioH3m83693.jpg

Grattis!! Vilken lycka :)
  • Carerra
    Pyret 85 skrev 2014-09-17 22:33:33 följande:
    Bim-4/äl+10 imorgon så ska ta ett test imorgonbitti. Nu ska jag bara försöka hålla mig från att kissa i natt. Kommer bli tufft.
    Håller tummarna! ?
  • Carerra

Är i dag på ÄL +7 el 8 och har INGA symptom alls, mår bara bra. Dock molade det till en kort stund igår men det försvann snabbt. Förra månaden hade jag massor av symptom och jätte ömma bröst. Förra gången jag var gravid så mådde jag oxå bra så jag hoppas på att inga symptom kan vara en graviditet ändå. Nån mer utan känningar?

• Carerra
    Nostalgity skrev 2014-09-22 10:38:21 följande:

Hej. Jag har och haft precis som dig! Förra månaden hade jag massa symptom men inte gravid. Denna månad känner jag ingenting! Är på äl+9. Fick dock nyss en ljusrosa flytning med några droppar brunt i efteråt. Ska inte ha mens förrän på lördag.

När tänkte du testa dig?

Förra månaden testade jag ju MASSOR av gånger men det visade ju sig att mensen kom 1 vecka sent och att vi totalt missat ÄL. Den här gången har vi testat och fått utslag för ÄL så nu har vi haft sex på ägglossningsdagen eller dagen innan (beroende på när ägget släppte) Jag har inställningen att jag ska vänta till nästa måndag då jag är på BIM eller BIM +1. hur tänker du göra? 

En nidis brukar väl ska komma ca en vecka efter ÄL men det kanske är olika?
    Jag fick aldrig nån vid min förra graviditet. Håller tummarna för oss!!
  • Carerra

Jag är lite skrockfull och tänker att ju längre man låter bli att testa ju bättre :) Man blir ju knäpp i huvudet av det här väntandet!

• Carerra
    kasovi skrev 2014-09-22 14:45:25 följande:

NU kom mensen! "Bara" 17 dagar sent :P

Som tur är så håller min app koll på mina cykler, om de är oregelbundna så räknar den själv ut när ägglossningen bör äga rum. Har dock bara fått mens för andra gången nu sedan jag slutade med piller i juli, så det dröjer nog innan den stämmer ordentligt!

Men det är väl bara att köra på :)

Min cykel den här månaden verkar bli ca 42 dagar (nu hoppas jag ju att mensen inte kommer) och den är oxå min andra riktiga mens efter p-piller stopp så det värkar inte vara nån riktig ordning i början. Kämpa på! Väntar oxå otåligt, BIM 29/9 här :)
Svar på tråden BIM September 2014